Izdvojene novosti


Oprez pri sklapanju ugovora na daljinu i upisu u poslovne adresare

Oprez pri sklapanju ugovora na daljinu i upisu u poslovne adresare

Podsjećamo obrtnike da budu oprezni pri sklapanju ugovora o uslugama na daljinu putem telefona, kao i u postupanju s ponudama za objavu njihovih podataka u različitim „registrima“.

Kada se radi o sklapanju ugovora na daljinu, ponuda učinjena telefonom smatra se ponudom nazočnoj osobi i prihvaćena je kada ponuditelj primi vašu izjavu da prihvaćate ponudu. Ako putem telefona zaprimite ponudu, nemojte pristajati na nju ako niste sigurni koja usluga vam se nudi, u kojem roku i po kojoj cijeni. U okviru obavljanja obrtničke djelatnosti ne smatrate se potrošačem i ne štite vas odredbe Zakona o zaštiti potrošača, stoga u sklapanje ugovora uložite povećani stupanj pažnje.

Ponude za upis podataka obrta u komercijalne poslovne adresare pristižu najčešće poštom u obliku pisama u kojem su navedeni članci općih uvjeta poslovanja i priložena uplatnica za plaćanje cijene u visini 200,00, 400,00 ili 800,00 kuna koja varira ovisno o roku u kojem se vrši uplata.

Molimo obratite pažnju da se ne radi o obvezi, nego o ponudi.

Nemate nikakvu obvezu prihvatiti ponuđeno niti objavljivati svoje podatke. Također, nema propisa koji bi vas na to primorao jer se za upis u Obrtni registar više ne plaća upravna pristojba.

Slične ponude možete primiti i elektroničkom poštom iz zemlje i inozemstva. Najčešće su sročene tako da se čini kako se potvrđuje ispravnost ili se vrši ispravak podataka u bazi podataka koja je predočena kao obavezna. Zapravo se radi o ponudi objave vaših podataka u komercijalnim adresarima uz plaćanje naknade za objavu i to kroz tri godine. U drugom se dijelu traži ovjera unesenih podataka potpisom i pečatom obrtnika, pri čemu je manjim slovima iznad mjesta za potpis i pečat navedeno da tim potpisom i ovjerom obrtnik naručuje objavu svojih podataka, što predstavlja naplatnu uslugu i to za nekoliko godina unaprijed. Naknade su relativno visoke i iznose nekoliko stotina eura godišnje.

Skrećemo pažnju da potpisom i ovjerom ponude dajete izjavu volje o prihvaćanju ponude i narudžbi za uvrštavanje u adresar po ponuđenoj cijeni i uvjetima. Stoga ne potpisujte i ne šaljite dobiveni obrazac natrag pošiljatelju ako niste sigurni da želite naručiti objavu vaših podataka u ponuđenom adresaru i za to platiti traženu cijenu.

U većini slučajeva naziv može biti zbunjujući te navoditi na zaključak da se radi o nekom službenom i obveznom registru („e-registar“) odnosno obvezi pribavljanja međunarodnog poreznog broja („European Business Number“), iako se zapravo radi o komercijalnom adresaru za marketinške svrhe.

Sličnu praksu primjenjuje i tvrtka iz Meksika koja ponude šalje koristeći kontakte objavljene u katalozima izlagača na međunarodnim sajmovima.

Zaštitu obrtnika i poduzetnika od ove vrste agresivne marketinške prakse već godinama pokušava ostvariti i SMEUnited – europska organizacija malih i srednjih poduzetnika. Angažmanom zastupnika u Europskom parlamentu usvojena je direktiva koja izdavanje neutemeljenih računa smatra prijevarom, te obvezuje države članice da kroz dvije godine uvedu i provode on-line informiranje.

U slučaju nepotpunog razumijevanja ponude i onoga što vam se nudi, osobito na nekom stranom jeziku, budite dodatno oprezni. Obratite se stručnoj osobi za pomoć, a na raspolaganju smo Vam i mi u Savjetodavnoj službi Hrvatske obrtničke komore. Možete nas kontaktirati pozivom na broj telefona 072 000 026 ili elektroničkom poštom putem portala http://infos.hok.hr/postavite_pitanje.

Pročitajte više » | Napisano 25.11.2022.

Ribarstvo važna obavijest! NATJEČAJ - IV.3. KOMPENAZCIJA

Ribarstvo važna obavijest! NATJEČAJ - IV.3. KOMPENAZCIJA

U „Narodnim novinama“ broj 137/22 objavljen Natječaj za dodjelu potpore u okviru mjere IV.3. „Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture – kompenzacija“.

Potpora se dodjeljuje korisnicima u sektoru gospodarskog ribolova na moru, akvakulture i prerade proizvoda ribarstva i akvakulture, kao bespovratna novčana sredstva u obliku kompenzacije za dodatne/povećane troškove do kojih je došlo zbog poremećaja tržišta uzrokovanog agresivnim ratom Rusije protiv Ukrajine i njegovim učincima na lanac opskrbe proizvodima ribarstva i akvakulture i to za razdoblje od 1. ožujka 2022. godine do 30. rujna 2022. godine. Napominjemo da se ova mjera razlikuje od ranijih natječaja u okviru IV.3 „Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture“ te se ovdje radi, a kako je ranije navedeno, o dodjeli kompenzacijskih sredstava.

Zahtjev za dodjelu i isplatu potpore te popratna dokumentacija se podnose u tiskanom obliku preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja i dostaviti je na adresu:

Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva

Ulica grada Vukovara 78, 10000 Zagreb

s naznakom:

„Natječaj za dodjelu potpore u okviru mjere IV.3. ‘Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture – kompenzacija – NE OTVARATI“.

Rok za podnošenje Zahtjeva za dodjelu i isplatu potpore je do 19. prosinca 2022. godine.

Pravilnik, Natječaj, pripadajući obrasci i prilozi, kao i primjeri, pojašnjenja i tablica za informativni izračun mogu se pronaći ovdje.

Pročitajte više » | Napisano 25.11.2022.

Koordinacija ekonomskih politika: Komisija izdala smjernice za rješavanje energetske krize, zeleniju i digitalniju Europu

Koordinacija ekonomskih politika: Komisija izdala smjernice za rješavanje energetske krize, zeleniju i digitalniju Europu

Europska komisija je pokrenula ciklus europskog semestra 2023. za koordinaciju ekonomskih politika. Paket se temelji na jesenskoj gospodarskoj prognozi 2022. koja je pokazala da gospodarstvo Unije, nakon vrlo dobrih rezultata u prvom polugodištu, sada ulazi u znatno zahtjevniju fazu. Iako brzo i dobro koordinirano političko djelovanje tijekom pandemije bolesti COVID-19 daje rezultate, Unija se zbog posljedica ruske invazije na Ukrajinu suočava s brojnim i složenim izazovima. Rekordno visoke cijene energije, visoke stope inflacije, nestašice u opskrbi, povećane razine duga i sve viši troškovi zaduživanja utječu na poslovanje i narušavaju kupovnu moć kućanstava.

Ti izazovi iziskuju koordinirano djelovanje kako bi se osigurala odgovarajuća i cjenovno pristupačna opskrba energijom, zaštitila gospodarska i financijska stabilnost te ranjiva kućanstva i poduzeća, a istodobno očuvala održivost javnih financija. S druge strane, potrebno je brzo djelovati kako bi se potaknuo potencijalni rast i otvaranje kvalitetnih radnih mjesta te ostvarili ciljevi zelene i digitalne tranzicije. Koordinacija ekonomskih politika u okviru europskog semestra pomoći će državama članicama da te ciljeve ostvare utvrđivanjem prioriteta te jasnih i dobro koordiniranih političkih smjernica za sljedeću godinu.

Godišnji pregled održivog rasta

U ovogodišnjem Godišnjem pregledu održivog rasta predstavljen je ambiciozan program za daljnje jačanje koordiniranih odgovora politika Unije kako bi se ublažili negativni učinci energetskih šokova u kratkoročnom razdoblju. Jednako tako je bitno i dalje povećavati socijalnu i gospodarsku otpornost te poticati održiv i uključiv rast u srednjoročnom razdoblju i zadržati fleksibilnost za suočavanje s novim izazovima. Taj je pristup u skladu s UN-ovim ciljevima održivog razvoja, koji su sastavni dio europskog semestra.

Četiri prioriteta u okviru europskog semestra i dalje su: promicanje održivosti okoliša, produktivnosti, pravednosti i makroekonomske stabilnosti u cilju potpore konkurentnoj održivosti.

Mehanizam za oporavak i otpornost, čiji proračun iznosi 723,8 milijardi eura u bespovratnim sredstvima i zajmovima, i dalje osigurava stabilan tok ulaganja u europska poduzeća, infrastrukturu i vještine te podupire ambiciozan program reformi do 2026.

U okviru Unijina plana REPowerEU, čija je svrha brzo smanjenje ovisnosti Unije o ruskim fosilnim gorivima, mobilizirat će se dodatna sredstva kako bi se ciljanim ulaganjima i reformama povećala otpornost energetskih sustava Uniji i spriječilo energetsko siromaštvo.

Mišljenja o nacrtima proračunskih planova država članica europodručja

Komisija je ocijenila usklađenost nacrta proračunskih planova za 2023. s preporukama Vijeća iz srpnja 2022. U njima se uzima u obzir nastavak primjene opće klauzule o odstupanju u okviru Pakta o stabilnosti i rastu u 2023.

U skladu s fiskalnim preporukama za 2023. države članice s niskim i srednjim dugom trebale bi osigurati da rast primarnih tekućih rashoda koje financira država bude usklađen s općim neutralnim smjerom politike. Državama članicama s visokim dugom preporučeno je da provode razboritu fiskalnu politiku, a posebno da ograniče rast primarnih tekućih rashoda koje financira država ispod srednjoročnog potencijalnog rasta proizvodnje.

S obzirom na to da će Hrvatska 1. siječnja 2023. pristupiti europodručju, Komisija pozdravlja njezinu odluku da prvi put predstavi nacrt proračunskog plana.

Preporuka za europodručje

U ovoj se preporuci iznose prilagođeni savjeti državama članicama europodručja za razdoblje 2023.–2024. o pitanjima koja utječu na funkcioniranje europodručja u cjelini. Države članice europodručja trebale bi:

nastaviti koordinirati fiskalne politike kako bi se podržalo pravodobno vraćanje inflacije na srednjoročni cilj Europske središnje banke od 2 %,
održavati visoku razinu javnih ulaganja radi poticanja socijalne i gospodarske otpornosti te potpore zelenoj i digitalnoj tranziciji,
osigurati da potpora koja se pruža kućanstvima i poduzećima suočenima s financijskim poteškoćama zbog energetske krize bude troškovno učinkovita, privremena i usmjerena na ranjiva kućanstva i poduzeća, posebno mala i srednja poduzeća; u preporuci se u tom pogledu predlaže uspostava sustava za određivanje cijena energije na dvije razine, kojim bi se osigurali poticaji za uštedu energije i zamijenile opsežne cjenovne mjere. U okviru tog sustava ranjivi potrošači bili bi zaštićeni reguliranim cijenama.
poticati kretanje plaća kojim se štiti kupovna moć zaposlenika i istodobno ograničavaju sekundarni učinci na inflaciju prema potrebi, razviti i prilagoditi sustav socijalne potpore
dodatno poboljšati aktivne politike tržišta rada i riješiti problem nedostatka vještina
osigurati djelotvorno sudjelovanje socijalnih partnera u oblikovanju politika i ojačati socijalni dijalog
dodatno poboljšati poslovno okruženje i očuvati makrofinancijsku stabilnost.
Prijedlog zajedničkog izvješća o zapošljavanju

U prijedlogu Zajedničkog izvješća o zapošljavanju potvrđuje se da se Unijino tržište rada u potpunosti oporavilo od pandemije bolesti COVID-19, da dobro funkcionira i da od trećeg tromjesečja 2021. nadmašuje stope zaposlenosti prije pandemije. Unatoč snažnom rastu, mladi, žene i ranjive skupine, kao što su osobe s invaliditetom ili migrantskog podrijetla, trebaju dodatnu potporu da bi se uključili na tržište rada. Potrebno je ojačati politike potpore radnicima radi stjecanja traženih vještina kako bi se ublažili rizici znatnih nestašica radne snage i vještina te pružila potpora prelasku s jednog radnog mjesta na drugo na tržištima rada koja se mijenjaju, posebno u kontekstu zelene i digitalne tranzicije. Promicanje pravedne tranzicije na tržištu rada važno je za postizanje glavnih ciljeva EU-a za 2030. u pogledu zapošljavanja i vještina, koji su integrirani u Zajedničko izvješće o zapošljavanju.

Povećanja cijena od 2021., koja su ubrzana ruskom ratnom agresijom na Ukrajinu, stvorila su pritisak na gospodarstvo i kućanstva u Uniji. Rast realnog BDP-a usporio se u proljeće 2022., a realni dohodak kućanstava smanjio se prvi put nakon pandemije bolesti COVID-19. U tom su kontekstu kolektivno pregovaranje te pravedne i primjerene minimalne plaće djelotvorni instrumenti za očuvanje kupovne moći i promicanje zapošljavanja. Te je mjere potrebno dopuniti mjerama za proširenje opsega i veću primjerenost zaštite minimalnog dohotka. Time će se pridonijeti i glavnim ciljevima EU-a za 2030. u pogledu zapošljavanja i smanjenja siromaštva.

Kontekst

Europski semestar okvir je za koordinaciju ekonomskih politika i politika zapošljavanja država članica. Od uvođenja 2011. afirmirao se kao forum za raspravu o izazovima država članica Unije u području fiskalne i gospodarske politike te politike zapošljavanja u okviru zajedničkog godišnjeg okvira, a tu ulogu ima i u fazi oporavka i u potpori zelenoj i digitalnoj tranziciji.

Mehanizam za oporavak i otpornost okosnica je instrumenta NextGenerationEU, čiji proračun iznosi 723,8 milijardi eura u zajmovima i bespovratnim sredstvima za potporu reformama i ulaganjima država članica Unije. Svrha mu je ublažiti gospodarske i socijalne posljedice pandemije koronavirusa te europska gospodarstva i društva učiniti održivijima, otpornijima i spremnijima za izazove i mogućnosti zelene i digitalne tranzicije.

Više informacija:

Pitanja i odgovori o Europskom semestru 2023.: jesenski paket
Jesenski paket europskog semestra – dokumenti
Europski semestar
Jesenska gospodarska prognoza 2022.
Plan REPowerEU
Instrument NextGenerationEU
Izvor: Europska komisija

Izvor/foto: Stockvault

Pročitajte više » | Napisano 25.11.2022.

Potpisan sporazum o suradnji s Gospodarskom komorom Kosova

Potpisan sporazum o suradnji s Gospodarskom komorom Kosova

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil i predsjednik Gospodarske komore Kosova Lulzim Rafuna potpisali su Sporazum o suradnji kojim se utvrđuju načini suradnje u području obrazovanja te komercijalnih i gospodarskih aktivnosti.

Predsjednik Kratohvil istaknuo je kako ovaj sporazum otvara vrata suradnji usmjerenoj na jačanje konkurentnosti obrtništva i malog i srednjeg poduzetništva. „Zadovoljstvo nam je i čast što ćemo vam imati priliku prenijeti naša znanja, iskustva i najbolje prakse u području strukovnog obrazovanja te razvijati suradnju i na ostalim područjima s ciljem jačanja kosovskog i hrvatskog obrtništva i poduzetništva“, poručio je predsjednik HOK-a.

Predsjednik Gospodarske komore Kosova Lulzim Rafuna istaknuo je kako je ovo tek prva stepenica suradnje u zajedničkom interesu obrtnika i poduzetnika dviju zemalja. Kao područje od posebnog interesa izdvojio je strukovno obrazovanje te poručio kao žele slijediti hrvatski primjer i pronaći model koji najbolje odgovara kosovskom gospodarstvu i obrazovnom sustavu.

Suradnja Hrvatske obrtničke komore i Gospodarske komore Kosova za cilj ima jačane i razvoj bilateralne gospodarske suradnje između dvije partnerske institucije.

Pročitajte više » | Napisano 24.11.2022.

34. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore

34. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore

Pozivamo vas na 34. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore koji će se održati od 27. do 29. studenoga 2022. godine u Dubrovniku (Valamar Lacroma Hotel i Valamar Argosy Hotel).

Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Dubrovačko-neretvanske županije, pokrovitelj Ministarstvo turizma i sporta, a partner je Hrvatska turistička zajednica.

Na Kongresu se predviđa sudjelovanje brojnih ugostitelja iz Hrvatske i inozemstva, predstavnika resornih ministarstava, saborskih zastupnika, županijskih čelnika, predstavnika komorskog sustava te drugih uglednih gostiju.

Cilj godišnjeg okupljanja jest iznošenje i zastupanje problematike sektora te predlaganje mogućnosti poboljšanja poslovanja ugostitelja zastupljenih kroz rad Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.

Ključne teme ovogodišnjeg Kongresa odnosit će se na stanje ugostiteljstvu kroz utjecaj povećanja ulaznih troškova i cijena energenata, post-COVID trendova, porezne politike i radne snage te stanje sektora u budućnosti.

Kroz panel raspravu s eminentnim stručnjacima razgovarat će se i o budućnosti hrvatske gastronomije, gastronomskoj ponudi i hrvatskim namirnicama te daljnjem razvoju eno-gastro ponude.

Također, planirana je organizacija edukativnih i tematskih radionica te popratna događanja koja će sudionicima približiti ugostiteljsku i turističku ponudu obrtnika iz cijele zemlje.

Uz stručna izlaganja, ugostitelje očekuje mogućnost sudjelovanja u panel raspravama s najvišim predstavnicima državnih tijela i stručnjacima iz područja ugostiteljstva. Tijekom Kongresa, osigurat ćemo i komercijalne prezentacije koje mogu biti prilika za razmjenu iskustava među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje, ali i predstavljanje raznih proizvoda i usluga vezanih za ugostiteljstvo.

Organizacijom Kongresa na suvremen i atraktivan način želi se, prije svega, promovirati struka. Na Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika pozivaju se ugostitelji, turistički djelatnici, predstavnici institucija, stručnjaci iz područja, ali i ostali zainteresirani.

PROGRAM DOGAĐANJA



Nedjelja, 27. studenoga 2022.



Slobodno prijepodne. Organizirani razgled grada i posjet zidinama s početkom u 10:30 i 11:30 sati kod Pila

16:00

Zajednička sjednica Organizacijskog odbora 34. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a, vodstva Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a te predsjednika Cehova ugostitelja područnih obrtničkih komora (zatvoreno za javnost - samo za članove), Argosy Hotel

17:00

Organizirano gledanje utakmice Hrvatska – Kanada (Svjetsko nogometno prvenstvo) u hotelu. Pozvani svi sudionici, Argosy Hotel

19:00 do 21:00

Pansionska večera, Argosy Hotel

20:30

Druženje ugostitelja RH u organizaciji domaćina Obrtnička komora Dubrovačko-neretvanske županije, Argosy Hotel



Ponedjeljak, 28. studenoga 2022.

PRIJEPODNE (Hotel Lacroma, kongresna dvorana)

od 9:00

Akreditacija sudionika (prostor ispred kongresne dvorane)

10:30

Uvodna obraćanja domaćina, organizatora i pokrovitelja

10:45

Svečano otvaranje 34. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a

11:15

Panel-rasprava: Poslovanje ugostitelja, izazovi danas i sutra

13:00

Pansionski ručak, Argosy Hotel



POSLIJEPODNE (Hotel Lacroma, kongresna dvorana)

15:00

Svečana dodjela priznanja ugostiteljima

od 15:30

Panel-rasprava: Identitet hrvatske gastronomije

od 19:00

Pansionska večera, Argosy Hotel

od 21:30

Druženje ugostitelja uz nastup Jelene Rozge, Hotel Lacroma



Utorak, 29. studenoga 2022.

12:00



Posjet prvom hrvatskom muzeju vinogradarstva i vinarstva u Putnikoviću. Ugostiteljsko druženje. Osiguran ručak za sudionike Kongresa, kušanje vina. Vinarija Matuško. Pelješac, mjesto Potomje. Potrebna prijava.

*ORGANIZATOR ZADRŽAVA PRAVO IZMJENE PROGRAMA

CIJENE HOTELSKOG SMJEŠTAJA

Specifikacija pojedinih usluga:

Noćenje na bazi polupansiona u dvokrevetnoj sobi, cijena po osobi iznosi 350,00 HRK (46,45 EUR)
Noćenje na bazi polupansiona u jednokrevetnoj sobi, cijena po osobi iznosi 600,00 HRK (79,69 EUR)
Nadoplata za pansionski ručak: 70,00 HRK po osobi (9,29 EUR)
Open bar - nadoplata za 28. studenoga navečer 180,00 HRK (23,89 EUR)
Svi porezi uključeni su u cijenu. Navedene cijene uključuju PDV
Besplatna Wi-Fi veza u hotelima. Besplatno korištenje bazena, fitness centra i Spa zone
1 EUR = 7,53450 HRK
Mjesto održavanja Kongresa je Valamar Lacroma Dubrovnik Hotel 4* i Valamar Argosy Hotel 4*.

Više informacija o hotelu možete pronaći na: https://www.valamar.com/hr/

Rezervaciju smještaja moguće je izvršiti putem obrasca koji se nalazi na dnu ove stranice. Ispunjeni obrazac potrebno je poslati na: meetings.dubrovnik@valamar.com

Rok za rezervaciju smještaja je do 21. studenoga 2022., dok je istu moguće otkazati do 3 dana prije dolaska.

Sve upite vezane za Kongres možete uputiti na: 01/4806 631 ili na e-mail: cehovi@hok.hr; kresimir.tomic@hok.hr

Pozivamo vas da se i ove godine odazovete i prisustvujete u što većem broju.

https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/34-kongres-ugostitelja-i-turistickih-djelatnika-hrvatske-obrtnicke-komore

Pročitajte više » | Napisano 22.11.2022.