Izdvojene novosti


Radionica o primjeni OIRA alata za procjenu rizika

Radionica o primjeni OIRA alata za procjenu rizika

Pozivamo Vas na radionicu o primjeni OIRA alata za procjenu rizika s ciljem edukacije obrtnika/poduzetnika te smanjenja troškova vezano uz provođenje zaštite na radu, koja će se održati u Hrvatskoj obrtničkoj komora, Ilica 49, Zagreb, u srijedu 27. travnja 2022. s početkom u 10 sati.

OiRA alati su interaktivni online alati za izradu procjene rizika, dokumenta koji je po Zakonu o zaštiti na radu obvezni dokument svakog poslodavca koji zapošljava jednu i više osoba. OiRA alati su besplatni, jednostavni za upotrebu i uz to edukativni, namijenjeni su u prvom redu mikro i malim poduzećima, ali ih mogu koristiti i srednja, za različite djelatnosti i sektore.

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike – Uprava za rad i zaštitu na radu u sklopu projekt „Razvoj sustava e-učenja, upravljanja i praćenja zaštite na radu“ od 30 planiranih dosad je izradilo šest OiRA alata: za autolimare, autolakirere, cvjećare, pedikere, pekare, kuhare, šumske radnik-rukovatelje pilom, kućne majstore-domare, radnike u rasadniku bilja i vodoinstalatere.

Pridružite nam se na radionici, nakon koje ćete na jednostavan način i besplatno moći sami izraditi procjenu rizika za svoj obrt!

Više informacija potražite na dnu ove stranice ili nam se obratite na: drazen.horvat@hok.hr i/ili 01 48 06 650 (Dražen Horvat).

Hrvatska obrtnička komora i Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike – uprava za rad i zaštitu na rad

Pročitajte više » | Napisano 08.04.2022.

SMEunited informacija o Fondu za zaštitu intelektualnog vlasništva za MSP-ove

SMEunited informacija o Fondu za zaštitu intelektualnog vlasništva za MSP-ove

Odbor EU za intelektualno vlasništvo (EUIPO) nedavno je pripremio skup namjenskih promidžbenih materijala Fonda za MSP-ove EUIPO-a 2022 na svim jezicima EU-a.

Ti materijali, uključujući transparente, role i plakate, dostupni su na njihovim internetskim stranicama i grupirani su na način koji omogućuje njihovo brzo preuzimanje i korištenje.

U okviru našeg sporazuma o suradnji s EUIPO-om te u suradnji s POK-ovima i UO-ovima, dodatno promičemo Fond za MSP-ove EUIPO-a na lokalnoj razini.

EUIPO je spreman predstaviti Fond za MSP-ove na svim jezicima EU-a na sastancima u zajedničkoj organizaciji.

EUIPO također može doprinijeti pisanim materijalima o MSP fondu za newslettere ili druge informativne materijale koje se na lokalnoj razini pripremaju članove.

EUIPO ove godine želi poboljšati njihovo približavanje MSP-ovima. Pronađite vezu posebno kreiranu za MSP-ove na stranici Fonda za MSP-ove:https://euipo.europa.eu/ohimportal/online-services/sme-fund?cmvsource=mlp-11

Za pitanja ili povratne informacije obratite se na: l.hendrickx@smeunited.eu ili s.zakari@smeunited.eu

Luc HENDRICKX

Direktor za poslovnu politiku i vanjske odnose

Pročitajte više » | Napisano 07.04.2022.

e-Dječja kartica

e-Dječja kartica "Mudrica" - Kartica za djecu koja misli i na roditelje!

Središnji ured za demografiju i mlade provodi poticajne obiteljske i populacijske mjere, a neke od njih su potpore i olakšice roditeljima. Provođenje mjera i aktivnosti vezanih uz obiteljsku i populacijsku politiku podrazumijeva sinergijsko djelovanje usmjereno na dugoročno poboljšanje demografskih kretanja.

U središtu obiteljske politike su potpore i olakšice roditeljima i djeci. U tu svrhu, Središnji državni ured za demografiju i mlade pokrenuo je novu e-uslugu e-Dječju karticu "Mudrica" koja korisnicima kroz Partnerstvo može omogućiti razne pogodnosti i/ili popuste na proizvode i usluge kojima će se poboljšati obiteljski standard. Korisnici e-Dječje kartice su svi roditelji/udomitelji/skrbnici s područja Republike Hrvatske koji imaju djecu do 18 godina života. Trenutno ih imamo preko 19 000 te više od 100 ponosnih partnera.

Dodatne informacije i postojeće partnere možete pronaći na web stranici: https://www.e-djecjakartica.hr/



Pročitajte više » | Napisano 05.04.2022.

Objavljeni pozivi:

Objavljeni pozivi: "Komercijalizacija inovacija" i "Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća"

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je 1. travnja dva poziva na dostavu projektnih prijedloga za mikro, male i srednje poduzetnike – "Komercijalizacija inovacija" i "Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća".

Potpora u okviru poziva na dostavu projektnih prijedloga "Komercijalizacija inovacija" namijenjena je mikro, malim i srednjim poduzetnicima usmjerenima na proizvodnju naprednih i inovativnih proizvoda i usluga visoke dodane vrijednosti. Ovdje se radi o poticanju ulaganja neophodnih za komercijalizaciju inovacija i rezultata istraživanja i razvoja, za proizvode i usluge koji su u fazi spremnosti za tržište. Ukupna alokacija Poziva iznosi 380 milijuna kuna, a iznosi potpore koja se može dodijeliti poduzetnicima kreću se između 760.000 kuna i 5.320.000 kuna.

Prijave na Poziv „Komercijalizacija inovacija“ zaprimaju se od 20. svibnja 2022.

Neke od ključnih aktivnosti prihvatljivih za financiranje u sklopu ovog poziva namijenjene su dovršetku inovacija koje su u visokom stupnju razvijenosti i njihovoj pripremi za komercijalnu proizvodnju uključujući zaštitu intelektualnog vlasništva i plaće zaposlenih na projektu, savjetodavne i pomoćne usluge za inovacije, ali i nabavu novih strojeva, opreme i sl. neophodnih za provedbu projekta.

Pozivom "Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća" poticat će se investicije novoosnovanih mikro, malih i srednjih poduzeća (starost poduzeća do 5 godina) koja razvijaju inovacije bazirane na znanju ili visokim tehnologijama. Riječ je o projektima čiji se proizvodi i usluge nalaze u pred-komercijalnoj fazi i zahtijevaju dodatna financijska ulaganja za dovršetak tehnološke spremnosti. Ukupna alokacija poziva iznosi 141 milijun kuna, a iznosi potpore koja se može dodijeliti kreću se između 200 tisuća kuna i 1 milijun kuna. Prihvatljivi troškovi uključuju kupnju opreme, materijala, zapošljavanje osoblja i ugovaranje vanjskih usluga za razvoj inovacije. Usporedno s financiranjem, korisnici će u svrhu izgradnje kapaciteta i spremnosti za investicije biti obvezni proći osposobljavanje za specifične vještine za start-up tvrtke.

Prijave na Poziv „Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća“ zaprimaju se od 1. lipnja 2022.

Potencijalni prijavitelji za oba poziva će moći započeti s radom na svojim projektnim prijedlozima online u sustavu eNPOO od 20. travnja 2022.

Ova dva poziva se objavljuju u modalitetu trajno otvorenih poziva, što znači da se određuje početni rok za podnošenja projektnih prijedloga, a postupak dodjele započinje odmah po zaprimanju projektnog prijedloga. Udovoljenje svim uvjetima poziva, doprinos zadanim pokazateljima poziva i pozitivna ocjena kvalitete preduvjet su da bi projekt bio predložen za financiranje.

Izvor: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske - Otvoreni Javni pozivi (gov.hr)

Pročitajte više » | Napisano 05.04.2022.

Promjene stopa PDV-a od 1. travnja 2022.

Promjene stopa PDV-a od 1. travnja 2022.

Obvezni postupci obveznika prilikom promjene stope PDV-a

Novim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o PDV-u (Narodne novine 39/2022) koji se primjenjuje od 1. travnja 2022. došlo je do promjene stopa PDV-a s 25% na 13% za određena dobra i usluge.

Tako se stopa PDV-a od 13 % od 1. travnja 2022. godine primjenjuje na:

a) Usluge smještaja ili smještaja s doručkom, polupansiona ili punog pansiona u hotelima ili objektima slične namjene, uključujući smještaj za vrijeme odmora, iznajmljivanje prostora u kampovima za odmor ili u mjestima određenima za kampiranje te smještaj u plovnim objektima nautičkog turizma;

b) novine i časopise novinskog nakladnika koji ima statut medija te novine i časopise nakladnika za koje ne postoji obveza donošenja statuta medija prema posebnom propisu, osim onih iz stavka 2. točke g) ovoga članka koji izlaze periodično, osim onih koji u cijelosti ili većim dijelom sadrže oglase ili služe oglašavanju te osim onih koji se u cijelosti ili većim dijelom sastoje od videozapisa ili glazbenog sadržaja;

c) dječje sjedalice za automobile i dječje pelene koje se pod tim nazivom stavljaju u promet;

d) menstrualne potrepštine: higijenski ulošci, dnevni ulošci, tamponi, menstrualne čašice, menstrualne gaćice, menstrualna spužva, menstrualni disk i slično koje se koriste namjenski tijekom menstruacije neovisno o tome jesu li namijenjene za jednokratnu ili višekratnu uporabu;

e) isporuku vode, osim vode koja se stavlja na tržište u bocama ili u drugoj ambalaži;

f) isporuku električne energije do drugog isporučitelja ili krajnjeg korisnika, uključujući naknade vezane uz tu isporuku;

g) isporuku prirodnog plina iz KN oznake 2711 11 00 i 2711 21 00 i grijanja iz toplinskih stanica , uključujući naknade vezane uz te isporuke, neovisno o tome kome se isporuka obavlja. Iznimno na isporuke prirodnog plina uključujući naknade vezane uz tu isporuku, obavljene u razdoblju od 1. travnja 2022. do 31. ožujka 2023., PDV se obračunava i plaća po sniženoj stopi od 5%;

h) ogrjevno drvo, peleti, briket i sječka iz KN oznake 4401;

i) javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog sakupljanja otpada prema posebnom propisu o održivom gospodarenju otpadom;

j) urne i ljesove koji se pod tim nazivom stavljaju u promet;

k) usluge i povezana autorska prava pisaca, skladatelja i umjetnika izvođača te nositelja fonogramskih prava koji su članovi odgovarajućih organizacija za kolektivno ostvarivanje prava koje obavljaju tu djelatnost prema posebnim propisima iz područja autorskog i srodnih prava te uz prethodno odobrenje tijela državne uprave nadležnog za intelektualno vlasništvo;

l) pripremanje i usluživanje jela i slastica u i izvan ugostiteljskog objekta u skladu s posebnim propisom o ugostiteljskoj djelatnosti. Pripremanjem i usluživanjem jela i slastica u smislu članka 38. stavka 3. Zakona smatra se i isporuka pripremljenog jela i slastica s ili bez prijevoza uz dodatne usluge koje omogućuju njihovu trenutnu konzumaciju. Dodatnim uslugama osobito se smatra posluživanje pripremljenog jela i slastica u primjerenoj ambalaži, posudi ili na podlošku uz dodatak pribora za jelo i slično.

Nova maloprodajna cijena proizvoda kod promjene stope PDV-a s 25% na 13% dobije se množenjem stare maloprodajne cijene s preračunatom stopom PDV-a (0,904).

Stara MPC X 0,904 = Nova MPC

Stopa PDV-a od 5 %, prema čl. 38. st. 2. t. d) Zakona o PDV-u, primjenjivat će se proizvode navedene pod a) do z) navedenog članak zakona.

Nova maloprodajna cijena proizvoda kod promjene stope PDV-a s 13% na 5% dobije se množenjem stare maloprodajne cijene s preračunatom stopom PDV-a (0,9292). Detaljnija objašnjenja o kojim je dobrima riječ daje se na temelju Pravilnika o izmjenama Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost koji se može vidjeti na mrežnoj stranici: https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=20237 

Stara MPC X 0,9292 = Nova MPC

Iznimno na isporuke prirodnog plina uključujući naknade vezane uz tu isporuku, obavljene u razdoblju od 1. travnja 2022. do 31. ožujka 2023. PDV se obračunava i plaća po sniženoj stopi od 5%

Stara MPC X 0,84 = Nova MPC

Prije primjene novih stopa PDV-a poduzetnici trebaju obaviti i pripremne radnje. Za većinu poreznih obveznika to znači informatički pripremiti iskazivanje nove stope PDV-a na računu već od 1. travnja 2022. godine. Propisi o PDV-u za trgovce na malo propisuju i obvezan popis zaliha dobara za koje se mijenja stopa PDV-a.

Ako se mijenjaju maloprodajne cijene i to treba informatički riješiti. Kod promjene cijene, i to za sve poduzetnike, postoji obveza izrade godišnjeg popisa, a propisana je Zakonom o računovodstvu kao i Općim poreznim zakonom.

Sukladno čl. 134. Zakona o PDV-u propisano je: Danom stupanja na snagu odredbi o promjeni stope PDV-a porezni obveznici dužni su popisati zalihe do­bara za koja se mijenja stopa PDV-a. Nadalje, čl. 196. Pravilnika o PDV-u određeno je: Porezni obveznici koji zalihe dobara iskazuju po prodajnim cijenama s uračunanim porezom, pri smanjenju, povećanju ili ukidanju PDV-a, obvezni su na dan početka primjene propisa kojim se povećava, smanjuje ili ukida PDV, obaviti popis dobara na zalihama i utvrditi cijene s uračunanim PDV-om po novim stopama PDV-a.

Poduzetnici koji u knjigovodstvu zalihe do­bara iskazuju po prodajnim cijenama trebaju na početku primjene odredaba o promjeni porezne stope popisati zalihe dobara za koja se mijenja porezna stopa.

Trgovci na malo koji vode trgovačke evidencije o stanju robe (to može biti i knjiga popisa), a promijenili su maloprodajne cijene temeljem smanjenja stopa PDV-a, tu promjenu trebaju evidentirati i u evidenciji o stanju robe. To znači da zaduženje prodavaonice na dan stupanja na snagu nove stope PDV-a treba smanjiti za razliku koja proizlazi iz obračuna na temelju novih kalkulacija, a prema knjigovodstvenim evidencijama.

Pročitajte više » | Napisano 04.04.2022.