Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore predložila poslovnim bankama jedinstveni obrazac potreban kod odobravanja kredita
Na održanom Okruglom stolu 'Banke dostupne obrtnicima', Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore dala je prijedlog jedinstvenog obrasca poslovnih banaka potrebnog kod odobravanja kredita te prijedlog obrasca koji može doprinijeti ujednačavanju prakse poslovnih banaka kod izračuna kreditne sposobnosti s osvrtom na posebnosti različitih kategorija obrtnika i poduzetnika. Oba prijedloga prema poslovnim bankama dana su s ciljem boljeg prepoznavanja obrtnika kao korisnika bankarskih usluga, a računovođa kao nezaobilaznog partnera i spone poduzetništva i bankarskog sektora u cjelini.
Na poziv Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore, dana 30. studenog 2021. godine održan je okrugli stol pod nazivom BANKE DOSTUPNE OBRTNICIMA, na kojem su sudjelovali predstavnici Hrvatske narodne banke, agencije HAMAG-BICRO te relevantni predstavnici čak devet poslovnih banaka: Agram banka, Croatia banka, Erste&Steiermarkische bank, Hrvatska poštanska banka, Karlovačka banka, OTP banka, Raiffeisenbank, Slatinska banka i Zagrebačka banka.
Prijedlog o unificiranim obrascima koje su poduzetnici dužni dostaviti prilikom zahtjeva za kreditiranje, predstavila je Đurđica Mostarčić, predsjednica Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore. Podaci iz provedene ankete među računovođama iz cijele Hrvatske pokazuju da čak 35,6% računovođa troši više od četiri sata vremena na ispunjavanje dokumentacije poslovnih banaka, a visokih 62,5% više od sat vremena, a manje od četiri sata. Istu uslugu klijenti računovodstvenih servisa očekuju u okviru redovne usluge, pa tako čak 75,4% računovođa takvu uslugu nije u mogućnosti dodatno naplatiti, a njih svega 15,5% uslugu naplaćuje u iznosu manjem od 300 kn. Traženu dokumentaciju 95,1% računovođa nema mogućnost popuniti programski, najviše iz razloga što se traženi podaci svih poslovnih banaka međusobno razlikuju te je 92,4% računovođa izjavilo da bi popunjavanje dokumentacije bilo olakšano kada bi postojali upravo unificirani obrasci koje bi prihvaćale sve poslovne banke. Gđa Mostarčić predstavila je i analizu dokumentacije za 13 poslovnih banaka, iz koje je vidljivo da su samo dva podatka zajednička svim poslovnim bankama (promet i stanje tekućeg razdoblja kupaca i dobavljača), dok se podaci poput platnog prometa, matičnog broja, IBAN-a, ugovorene odgode plaćanja, udjela u prometu, sumnjivih i spornih potraživanja, ročnosti kašnjenja u plaćanju i slični podaci razlikuju u svim poslovnim bankama. Sekcija računovođa dostavit će predstavnicima poslovnih banaka konačni prijedlog koji bi se trebao implementirati u računovodstvene programe s ciljem da ih poslovne banke prihvaćaju kao minimalnu dostavu podataka, a samo u slučaju specifičnih situacija pojedinih klijenata, poslovne banke bi mogle tražiti dodatnu dokumentaciju.
U drugom dijelu okruglog stola, predstavljene su specifičnosti poslovanja obrtnika i to posebice obrtnika paušalista sa izračunom stvarne visine primanja za pojedine razrede oporezivanja, uz primjere iz prakse kojima je pojašnjeno na koji način vrsta djelatnosti dodatno može utjecati na visinu primanja. Pojašnjene su dodatno specifičnosti poslovanja obrtnika dohodaša, evidencija pojedinih troškova (npr. nabava zaliha, plaćeni predujmovi i sl.) koji značajno odstupaju od poslovanja obveznika poreza na dobit, a sve u svrhu boljeg razumijevanja poslovanja obrtnika i boljih plasmana kreditne ponude prema obrtnicima u budućnosti. Naglašeno je da trenutni zahtjevi za dostavu podataka u svrhu odobrenja kredita prema obrtnicima nisu usuglašeni s njihovim poslovanjem, što dodatno otežava dostavu istih, ali i negativno utječe na kreditnu sposobnost obrtnika.
Trenutno u Hrvatskoj posluje više od 98 tisuća obrtnika te Hrvatska obrtnička komora kao krovna institucija vjeruje da se samo ovako kvalitetnom razmjenom informacija s predstavnicima poslovnih banaka može doprinijeti boljem prepoznavanju obrtnika kao korisnika bankarskih usluga, a računovođe kao nezaobilaznog partnera i spone poduzetništva i bankarskog sektora u cjelini. Bez računovođa se ne računa, bila je poruka i ovog okruglog stola, a Sekcija računovođa i ovim putem zahvaljuje svim sudionicima ankete kao i svim sudionicima okruglog stola na iznimnom doprinosu aktualnoj problematici.
Pročitajte više » | Napisano 06.12.2021.
Održana 13. izvanredna sjednica Skupštine Hrvatske obrtničke komore
U Velikoj dvorani Matice hrvatskih obrtnika 24. studenoga 2021. godine održana je 13. izvanredna sjednica Skupštine Hrvatske obrtničke komore.
Predsjednik Dragutin Ranogajec na početku je istaknuo da Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja nije prihvatilo dio primjedbi na Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obrtu koje je HOK uputio kroz E-savjetovanje.
Iz tog razloga, sazvana je Skupština Hrvatske obrtničke komore kako bi potvrdila odluke Upravnog odbora HOK-a kojima su imenovani članovi radne skupine za odlazak na sastanak na temu izmjene Zakona o obrtu s predstavnicima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.
Radna skupina dužna je braniti stav Skupštine da Hrvatska obrtnička komora nerado prihvaća prijedlog zakonodavca da se ukinu područne obrtničke komore, ali inzistira da dosadašnja udruženja obrtnika zadrže pravnu osobnost i nastave pružati usluge obrtnicima na području svoga djelovanja.
Sukladno stavu Skupštine, a u slučaju neprihvaćanja istoga od strane Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, radna je skupina ovlaštena zastupati sljedeće stavove:
Udruženja obrtnika koja mogu zadržati svoju financijsku opstojnost, nastavit će djelovati kao i do sada te će zadržati svoju pravnu osobnost
Na području jedne županije može se osnovati više udruženja obrtnika;
Od datuma stupanja na snagu izmjena Zakona o obrtu, novi komorski doprinos dijelit će se po dosadašnjim postocima na udruženja obrtnika, područne obrtničke komore i Hrvatsku obrtničku komoru
U slučaju da Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja prihvati prijedlog Ministarstva financija da se iznos od 3% komorskog doprinosa predviđen za podmirivanje troškova poveća na 5%, potrebno je tražiti da se smanjenje od 2% ravnomjerno raspodijeli na Hrvatsku obrtničku komoru i nova udruženja obrtnika tako da HOK-u pripadne 41%, a udruženjima 54% sredstava od komorskog doprinosa.
Pročitajte više » | Napisano 06.12.2021.
Prijavite se na HOK-ov webinar: Porezni aspekti izvoza u zemlje EU s posebnim osvrtom na PDV
SUDJELOVANJE ZA NAŠE ČLANOVE JE BESPLATNO
Hrvatska obrtnička komora u suradnji s tvrtkom Matrona Consulting i EFFECTUS poduzetničkim studjima organizira besplatni webinar za članove zainteresirane za porezne aspekte izvoza dobara i usluga u zemlje Europske unije s posebnim osvrtom na PDV. Webinar je namijenjen postojećim izvoznicima koji žele više informacija, kao i onima koji tek razmišljaju o izvozu svojih proizvoda ili usluga.
Webinar će se održati putem ZOOM platforme, 6. prosinca 2021. godine, s početkom u 13.00 sati.
Program webinara:
12:55-13:00 Registracija sudionika
13:00-13:05 Uvodno obraćanje, Violeta Jelić, Hrvatska obrtnička komora
13:05-13:50 Porezni aspekti izvoza dobara i usluga u zemlje Europske unije s posebnim osvrtom na PDV, Krešimir Abramović, EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište, ovlašteni porezni savjetnik
13:50-14:05 Pitanja i odgovori
14:05-14:10 Završna riječ
Prijavite se putem poveznice: https://bit.ly/3FTugVz
Nakon zaprimanja Vaše prijave, poslat ćemo Vam poveznicu putem koje ćete se uključiti u webinar.
Izdvojite sat vremena i prepoznajte svoje prilike na vrijeme!
O predavaču:
O najavljenoj temi, predavanje će održati gospodin Krešimir Abramović.
Krešimir Abramović, dipl. oec. zaposlen je ovlašteni porezni savjetnik u društvu Javorović, Idžojtić i partneri j.t.d. za porezno savjetništvo (odobrenje za rad HKPS 04/14-7 od 17.11.2014.). Imenovan je stalnim sudskim vještakom za financije, računovodstvo i poreze od strane Županijskog suda u Zagreb (br. 4 Su-182/2021 od 25.03.2021).
Od 2006. do 2009. savjetnik Stručne službe Hrvatske zajednice računovođa i financijskih djelatnika i urednik stručnog časopisa „Računovodstvo i financije“.
Od 2009. porezni savjetnik u društvu Javorović, Idžojtić i partneri j.t.d.
Autor stručnih članaka, koautor stručnih priručnika i predavač na seminarima i radionicama iz područja financija, računovodstva i poreza.
Pročitajte više » | Napisano 06.12.2021.
Novi ciklus provedbe inicijative za Hrvatsku „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“
Advantage Austria – vanjskotrgovinska organizacija Austrijske gospodarske komore u partnerstvu s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Njemačko-hrvatskom industrijskom i trgovinskom komorom, Švicarskim veleposlanstvom, Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom, Švicarsko-hrvatskom gospodarskom udrugom i Zakladom Znanje na djelu pokrenula je novi ciklus inicijative „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“.
Cilj inicijative je pružiti priliku nastavnicima strukovne nastave, pedagozima koji rade na profesionalnoj orijentaciji učenika te drugim zainteresiranim nastavnicima da odrade stručnu praksu u poduzeću u trajanju od tri do pet dana. Inicijativom želimo dati doprinos razvoju međusobnog razumijevanja i jače suradnje između škola i obrta/tvrtki. Novi ciklus stručne prakse u 2022. godini održao bi se u periodu od 19. do 22. travnja 2022. godine te Vas pozivamo da se prijavite ako ste zainteresirani.
Svojim sudjelovanjem u ovom projektu ostvarujete i niz prednosti za svoj obrt/tvrtku:
nastavnici će bolje razumjeti konkretne poslovne procese što će olakšati zajedničku suradnju u provedbi praktične nastave na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;
znanja stečena na stručnoj praksi omogućit će nastavnicima da unaprijede provedbu nastave te će učenicima omogućiti da spremnije sudjeluju u praktičnoj nastavi na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;
izgradit ćete nove kontakte s nastavnicima koji će unaprijediti suradnju u provedbi praktične nastave i lakši pristup informacijama o mogućim novim zaposlenicima;
Vaš obrt/tvrtka bit će prepoznati kao društveno osviješteni i dat ćete svoj doprinos u gospodarskom i društvenom napretku Vaše zajednice;
društvena odgovornost Vašeg obrta/tvrtke omogućit će Vam pozitivnu sliku u javnosti i kod novih zaposlenika kao poželjnog poslodavca za rad.
Postojeći sustav strukovnog obrazovanja ne može se promijeniti preko noći, ali praksa nastavnika u poduzećima može doprinijeti izgradnji boljeg razumijevanja gospodarskih čimbenika i potrebnih kompetencija kod učenika, koje poslodavci od njih očekuju.
Prijaviti se možete na sljedećoj poveznici, a rok prijave je do 17. prosinca 2021. godine:
https://docs.google.com/forms/d/1GmJ1K7b4AYIYVx5Uzdqryk7R2bv5-ji_b4Jdtq8mwr8/viewform?edit_requested=true
Hvala unaprijed na prijavi!
Pročitajte više » | Napisano 06.12.2021.
Obavijest o radu sa strankama u uvjetima provedbe mjera sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19
U skladu s odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja dužnosnika, državnih službenika i namještenika u javnim službama, službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenika trgovačkih društava i ustanova (NN 121/2021) propisana je obaveza posjedovanja EU digitalne COVID potvrde ili drugog odgovarajućeg dokaza o cijepljenju, preboljenju odnosno testiranju. U skladu s navedenom odlukom obaveza se odnosi na sve stranke koje dolaze u službene prostorije, sve pružatelje usluga koji pružaju različite usluge u tim prostorima ili su angažirani za određene poslove u njihovima prostorima ili druge osobe koje dolaze u njihove prostore po bilo kojoj osnovi.
Na temelju navedenog, odluka se primjenjuje na sve osobe koje dolaze u prostorije Hrvatske obrtničke komore, područnih obrtničkih komora i udruženja obrtnika, kao i na kandidate i članove ispitnih komisija za majstorske ispite i ispite o stručnoj osposobljenosti koji ispit provode u prostorima Hrvatske obrtničke komore, prostorima komorskog sustava i prostorima ostalih ustanova obuhvaćenih navedenom odlukom.
Odluka se primjenjuje od 16. studenoga 2021. godine.
Molimo sve osobe da dežurnom djelatniku prilikom ulaska predoče EU digitalnu potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o cijepljenju, preboljenju ili testiranju. Umjesto EU digitalne COVID potvrde može se prihvatiti i drugi dokaz koji je izričito propisan Odlukom Stožera.
Bez odgovarajuće potvrde nije dozvoljeno ući i boraviti u prostorima Hrvatske obrtničke komore i komorskog sustava.
Prilikom boravka u prostorima Hrvatske obrtničke komore i komorskog sustava dužni ste se pridržavati i svih ostalih mjera strogog fizičkog distanciranja i drugih propisanih protuepidemijskih mjera, sukladno odlukama Stožera civilne zaštite RH.
Ljubazno Vas molimo za razumijevanje i poštivanje pravila:
u cilju sprečavanja okupljana molimo ulaziti jedan po jedan, odnosno pričekati pred ulazom kako bi dežurni djelatnik mogao pojedinačno provjeriti uvjete za ulazak
kod svakog ulaska obvezna je dezinfekcija
kod prijave dežurnom djelatniku vrši se provjera temperature
na recepciji molimo obavezno ostavite podatke za evidenciju
osoba na recepciji uputit će Vas u prostoriju za sastanak
molimo pridržavajte se razmaka od najmanje 2 metra
ako razmak od 2 metra nije moguć, obavezno je nošenje zaštitne maske ili maske za lice
Hvala na razumijevanju!
Pročitajte više » | Napisano 21.11.2021.