Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Završna konferencija CLR projekta
Završna konferencija projekta „Trening za male i srednje poduzetnike iz prava potrošača u digitalno doba“ koji se od 2018. provodio pod motom „Spremni za prava potrošača“ – „Consumer Law Ready“ održat će se online u ponedjeljak 28. lipnja 2021. u 10,00 sati.
Hrvatska obrtnička komora kao nacionalna partnerska institucija u ovom sveeuropskom projektu tijekom 2021. godine organizirala je i održala, uz stručnu i administrativnu podršku djelatnika Tajništva Suda časti i Centra za mirenje, dvije edukacije (treninga) za lokalne trenere. Na dvodnevnim edukacijama održanim 13. i 14. te 18. i 19. svibnja 2021. sudjelovalo je 57 sudionika, uglavnom zaposlenika iz komorskog sustava HOK-a, članova HOK-a (mali i srednji poduzetnici), predstavnika udruga za zaštitu potrošača i suradnih asocijacija gospodarstvenika.
Tijekom provođenja projekta (2018.-2019. te u 2021.) 74 polaznika osposobljeno je da kao lokalni treneri organiziraju ovakve edukacije za male i srednje poduzetnike. Isto tako, održane su i edukacije za male i srednje poduzetnike, na kojima je sudjelovalo 76 polaznika, uglavnom obrtnika.
Na završnoj konferenciji, nakon uvodne riječi predstavnika voditelja projekta Eurochambres-a i predstavnika Europske komisije, sudionici će imati priliku saznati više o rezultatima projekta i sljedećim koracima u razvoj potrošačkog prava EU. Kroz dvije sesije pitanja i odgovora sudionicima će biti omogućena interakcija s govornicima i postavljanje pitanja o raspravljenim temama.
Sudionici će moći odabrati između tri interaktivne sesije na teme:
- Unaprjeđivanje MSP - Koje su potrebe MSP?
- CLR metodologija treninga i mrežni izvori. Što CLR nudi, što nedostaje?
- COVID-19 i mrežni treninzi: Izazovi i najbolje prakse
Osim nacionalnih i lokalnih trenera na konferenciji će aktivno sudjelovati i naši članovi obrtnici koji su završili trening u svibnju 2021. i koji će prezentirati svoja iskustva o sudjelovanju u projektu.
Informacije o završnoj konferenciji i projektu nalaze se na poveznici.
https://www.consumerlawready.eu/finalconference2021
Pročitajte više » | Napisano 25.06.2021.
Sekcija računovođa HOK-a i predstavnici struke traže uspostavu centralnog mjesta za dostavu podataka i dokumenata
Predstavnici računovodstvene struke, među kojima je i Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore (HOK), nadležnim institucijama uputile su prijedlog o uspostavi centralnog mjesta izvještavanja („one stop shop“) na način da se objedine potrebe svih institucija kojima poduzetnici dostavljaju podatke. Također, naglasili su kako se protive uvođenju bilo kakvih dodatnih izvještavanja, jer je računovodstvena struka naročito uslijed pandemije trošila znatne vremenske i ljudske resurse kako bi ispunila sve administrativne obveze.
Centralno mjesto izvještavanja omogućilo bi poduzetnicima uvid u popis svih obveza prema institucijama, rokove dostavljanja pojedinih podataka, mogućnost dodjele ovlaštenja računovođi te dostavu podataka umjesto dosadašnjih izvješća na način da se jednom dostavljeni podatak ne ponavlja. Institucije bi pak mogle međusobno prikupljati i preuzimati podatke.
Predstavnici računovodstvene struke ovime napominju da je za osiguranu dostavu kvalitetnih podataka izuzetno bitno smanjiti količinu traženih podataka, centralizirati mjesto za dostavu istih kako bi se izbjeglo više zasebnih, nepovezanih sustava koji time predstavljaju financijsko i administrativno opterećenje te svakako ujednačiti potrebnu dokumentaciju (npr. centralnim mjestom dostave podataka izbjegli bi se različiti obrasci svake pojedine banke ili leasing kuće za odobravanjem kredita ili leasinga).
Porezna uprava već ima sustav koji se može nadograditi čime bi trošak jedne ovakve platforme bio znatno manji jer nema potrebe za izradom novog, paralelnog sustava. Predstavnici računovođa predlažu osnivanje radne skupine u kojoj bi sudjelovali svi ključni dionici, kako bi zajednički došli do najboljeg rješenja, pri čemu je, naglašavaju, uključivanje predstavnika računovodstvene struke presudno jer upravo oni operativno provode sve obveze dostave podataka poduzetnika.
Pročitajte više » | Napisano 23.06.2021.
Ublažene epidemiološke mjere - Stožer civilne zaštite RH donio novu Odluku
Zbog povoljnije epidemiološke situacije Stožer civilne zaštite RH donio je novu Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.
Novim mjerama propisano je:
zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događaju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za isto je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost
javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 24,00 sata, osim ako se radi o događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju osobe s EU digitalnom potvrdom, a za isto je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost
dopušteno je održavanje više svadbenih svečanosti sa više od 30 osoba, ako sve osobe koje će biti prisutne posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu
ograničenje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da hranu, piće, poslastice i napitke mogu usluživati na prostoru za usluživanje na otvorenom isključivo gostima koji sjede za stolovima, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6,00 do 24,00 sata
uz stroge epidemiološke mjere, usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima, a ne samo na terasama, dozvoljeno je svim restoranima, kao i slastičarnicama koje imaju minimalne tehničke uvjete za usluživanje hrane ili slastica
Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke stupaju na snagu 1. srpnja 2021., a određuju se u trajanju do 15. srpnja 2021.
Odluku možete pronaći na dnu ove objave.
https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2021-06/Odluka%20okupljanja%20-%20nova%2C%2018.06.2021..pdf
Pročitajte više » | Napisano 23.06.2021.
Anglo-Adria poslovno savjetovanje novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus
Anglo-Andria poslovno savjetovanje novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik Plus, a članovima Hrvatske obrtničke komore nudi popust od 10% na sve usluge iz Kataloga usluga kao i na sve otvorene treninge i webinare u organizaciji Anglo-Adrije.
Anglo-Adria svoj pristup temelji na praktičnom, profesionalnom i osobnom iskustvu, kao i na opsežnom akademsko-stručnom obrazovanju trenera i coacheva.
Detaljnije informacije možete pronaći na sljedećoj poveznici.
https://www.hok.hr/pogodnosti/hok-obrtnik-plus/partneri/anglo-adria
Pročitajte više » | Napisano 23.06.2021.
Online radionica „Kako uskladiti poslovanje s Općom uredbom o zaštiti podataka?“
Agencija za zaštitu osobnih podataka u suradnji s Hrvatskom obrtničkom komorom organizira besplatnu online radionicu pod nazivom „Kako uskladiti poslovanje s Općom uredbom o zaštiti podataka“. Radionica će se održati u utorak, 29. lipnja 2021. godine u trajanju od 10 do 13:00 sati. Pozivamo vas da se prijavite na besplatno online sudjelovanje na poveznici: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/gdpr-edukacija-hok. Nakon što se registrirate putem online obrasca, zaprimit ćete poveznicu i upute za sudjelovanje na radionici.
Opća uredba o zaštiti podataka (najpoznatija pod akronimom GDPR) zakonski je propis kojeg su dužni poštovati svi oni koji prikupljaju i obrađuju osobne podatke građana Europske unije. Možda smatrate da ne obrađujete osobne podatke, ali već se i sama pohrana osobnih podataka klijenata/zaposlenika npr. u datoteku na računalu smatra obradom osobnih podataka. Tijekom radionice, GDPR stručnjaci iz Agencije za zaštitu osobnih podataka, objasnit će obrtnicima njihove obveze te ključne korake koje je potrebno poduzeti da bi se uskladili s GDPR-om. U drugom dijelu radionice, obrtnici će imati prilike postavljati pitanja i razriješiti svoje nedoumice vezane za usklađivanje poslovanja sa zakonskim propisima o zaštiti osobnih podataka.
Ova je radionica jedna od aktivnosti Agencije za zaštitu osobnih podataka u okviru projekta ARC (Awareness Raising Campaign for SMEs), sufinanciranog iz EU programa Europske unije „Prava, jednakost i građanstvo“, a projekt provodimo s ciljem pružanja potpore mikro, malim i srednjim poduzetnicima te obrtnicima prilikom usklađivanja poslovnih procesa s odredbama Opće uredbe o zaštiti podataka. U okviru ovog projekta AZOP provodi i istraživanje među poduzetnicima i obrtnicima o njihovim iskustvima prilikom usklađivanja s Općom uredbom o zaštiti podataka, a sve s ciljem stjecanja što boljeg uvida u potrebe obrtnika i poduzetnika te prilagodbe edukativnih materijala i savjetodavnih aktivnosti njihovim specifičnim potrebama. Pozivamo sve obrtnike da ispune anonimnu anketu na poveznici https://vub.fra1.qualtrics.com/jfe/form/SV_etyCPkI1C1dtfZr.
Više o projektu možete saznati na poveznici https://arc-rec-project.eu/naslovna/
Ukoliko već imate pitanja na koja biste voljeli dobiti odgovor na radionici, molimo da ih postavite u online registracijskom obrascu dostupnom na https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/gdpr-edukacija-hok.
Po završetku radionice, dobit ćete Potvrdu o završenoj edukaciji koju izdaje Agencija za zaštitu osobnih podataka kao nacionalno nadzorno tijelo odgovorno za praćenje primjene GDPR-a u Republici Hrvatskoj.
Također, za potrebe evaluacije kvalitete online radionice, molimo vas da ispunite upitnik o zadovoljstvu održanom radionicom na poveznici https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/evaluacijski-upitnik-hok.
Ovim putem želimo ohrabriti obrtnike i istaknuti da usklađivanje s Općom uredbom nije nepremostiva prepreka niti administrativni opterećenje koje nužno iziskuje velike napore i financijske izdatke. Prvi i najvažniji korak, a ne košta ništa, u usklađivanju s GDPR-om je informiranje o vašim obvezama koje proizlaze iz zakonskih propisa o zaštiti osobnih podataka: zato pozivamo sve obrtnike na besplatnu GDPR online radionicu.
Program možete pronaći na dnu ove stranice.
https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/online-radionica-kako-uskladiti-poslovanje-s-opcom-uredbom-o-zastiti-podataka
Pročitajte više » | Napisano 17.06.2021.