Izdvojene novosti


Svibanj uključen u potpore HZZ-a za očuvanje radnih mjesta

Svibanj uključen u potpore HZZ-a za očuvanje radnih mjesta

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje izmijenilo je mjeru potpore za očuvanje radnih mjesta na način da je novom odlukom Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za ožujak 2021. produžena i na mjesec svibanj. Tako je za mjesec travanj moguće ostvariti potporu za radnike zaposlene najkasnije do 31. ožujka 2021., a za mjesec svibanj za radnike zaposlene najkasnije do 30. travnja 2021. Potpora za ožujak mogla se ostvariti za zaposlene do 28. veljače.

Zahtjevi za potporu za travanj i svibanj zaprimaju se od 24. travnja do zaključno 23. svibnja 2021., a za zahtjeve zaprimljene od 24. svibnja do zaključno 23. lipnja 2021., odobravat će se potpora za svibanj 2021.

Kako bi ostvarili potporu poslodavci će trebati dokazati da su u razdoblju od 1. travnja 2020. do 30. rujna 2020., imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.

Poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. prosinca 2020. mogu koristiti mjeru za ožujak i travanj dok potporu za svibanj mogu koristiti poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. siječnja 2021.

Alternativno će trebati dokazati da su u ožujku 2021., imali pad prihoda/primitaka u odnosu na ožujak 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za ožujak 2021. i ožujak 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za ožujak, odnosno dokazati da su u travnju 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na travanj 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za travanj 2021. i travanj 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za travanj, odnosno dokazati da su u svibnju 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na svibanj 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za svibanj 2021. i svibanj 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za svibanj.

Uvode se dodatni kriteriji za tromjesečne obveznike PDV-a pa tako obveznici trebaju dokazati pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. ili četvrto tromjesečje 2020. ili prvo tromjesečje 2021., u odnosu na isto razdoblje 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece ako traže potporu za travanj i svibanj. Iznimno, tromjesečni obveznici PDV-a koji su osnovani u četvrtom tromjesečju 2019. i kasnije te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ni jednom od navedenih kriterija trebaju dokazati pad prihoda/primitaka za prvo tromjesečje 2021. u odnosu na četvrto tromjesečje 2020.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.

Detaljnije informacije možete potražiti na ovom linku, a provedbeni dokument dostupan je ovdje
https://mjera-orm.hzz.hr/ocuvanje-radnih-mjesta/
https://mjera-orm.hzz.hr/media/0yaavu4g/hzz-orm-ozujak-svibanj-2021-provedbena-dokumentacija-3004.pdf

Pročitajte više » | Napisano 06.05.2021.

Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite RH

Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite RH

Stožer civilne zaštite RH donio je 4 nove odluke. Nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 15. svibnja 2021.

1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

2. Odluku o izmjenama i dopuni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

3. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnosti trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

4. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Odluke je moguće preuzeti i ispod ove objave.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/produljuju-se-epidemioloske-mjere-cetiri-nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-1

Pročitajte više » | Napisano 03.05.2021.

„Prvi posjet poreznom obvezniku“ - nova mjera Porezne uprave

„Prvi posjet poreznom obvezniku“ - nova mjera Porezne uprave

Porezni obveznici koji počinju obavljati samostalnu djelatnost, davati u najam ili zakup pokretnine, stvari i nekretnine te porezni obveznici koji počinju ostvarivati dohodak iz inozemstva imaju obvezu Poreznoj upravi prijaviti početak obavljanja djelatnosti, iznajmljivanja ili ostvarivanja dohotka u roku od 8 dana putem Obrasca RPO.

Temeljem Općeg poreznog zakona, porezni obveznik dužan je prijaviti sve činjenice bitne za oporezivanje, dok temeljem Zakona o poreznoj upravi, porezno tijelo ima ovlasti izvršiti provjeru navedenih činjenica.

Poslove prvog posjeta poreznom obvezniku obavljaju inspektori iz nadležne ispostave Porezne uprave, a isti su se počeli obavljati od početka ove godine. Uz provjeru novoosnovanih poreznih obveznika, inspektori obavljaju i periodične provjere promjene podataka bitnih za ažuriranje poreznih registara kod ostalih poreznih obveznika.

Inspektor je dužan poreznog obveznika obavijestiti o dolasku u prvi posjet, odnosno o obavljanju očevida u roku od 15 dana prije obavljanja očevida. U dogovoru s poreznim obveznikom inspektor može dogovoriti i kraći rok za izlazak na očevid.

Porezni obveznik ima pravo biti nazočan očevidu i ne smije ometati očevid. Iznimno, očevid se može obaviti i bez nazočnosti poreznog obveznika ako bi odgoda očevida mogla ugroziti utvrđivanje činjenica ili bi imala za posljedicu uništenje dokaza bitnih za oporezivanje.

U neposrednom kontaktu s poreznim obveznikom, izvan službenih prostorija Porezne uprave, inspektor se na početku postupka predstavlja i identificira službenom značkom ili ovlaštenjem za obavljanje poslova provjere.

Inspektor će poreznog obveznika informirati da svrha dolaska nije obavljanje poreznog nadzora, već postupak provjere i utvrđivanja činjenica bitnih za oporezivanje putem očevida u svrhu ažuriranja podataka u poreznim registrima.

Odlaskom u prvi posjet inspektor izvršava provjeru podataka iz Registra poreznih obveznika i prikuplja podatke o poreznom obvezniku (npr. tko se nalazi na adresi, opis poslovnog prostora, informacija o osobi za komunikaciju i dr.).

Na mjestu obavljanja očevida sastavlja se Zapisnik o obavljenom očevidu koji potpisuje porezni obveznik, a pri tom može iznijeti primjedbu ili odbiti potpisati zapisnik što se obvezno unosi u sam zapisnik.

Pročitajte više » | Napisano 03.05.2021.

Najava prikupljanja podataka za cijepljenje obrtnika i njihovih zaposlenika

Najava prikupljanja podataka za cijepljenje obrtnika i njihovih zaposlenika

Cijepljenje svih dionika gospodarstva i obrtništva predstavlja jedan od prioriteta u borbi protiv pandemije te je nužan korak ka uspostavljanju normalnog funkcioniranja svakodnevnog života.

Prema planu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) cijepljenje obrtnika i njihovih zaposlenika jedna je od sljedećih faza u sustavnom planu cijepljenja.

Kako bi se cijeli zdravstveni sustav što bolje pripremio, pozivaju se svi obrtnici koji se žele cijepiti zajedno sa zaposlenicima da u sljedećih nekoliko dana prikupe i zabilježe sve informacije navedene u „Tablici za prikupljanje podataka o djelatnicima zainteresiranima za cijepljenje“, koju možete pronaći OVDJE. https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/najava-prikupljanja-podataka-za-cijepljenje-obrtnika-i-njihovih-zaposlenika



Dvije prioritetne skupine

Obrtnici/zaposlenici svrstavaju se u dvije skupine.

U prvu skupinu svrstavaju se svi oni koji zbog specifičnosti radnog procesa ne mogu držati fizički razmak prema drugim zaposlenima ili klijentima ili koristiti zaštitnu opremu.

U drugu skupinu svrstavaju se oni s nižom razinom rizika.

Iznimno, u prvu prioritetnu skupinu uvrštavaju se oni zaposlenici koji su ključni za neometano kontinuirano funkcioniranje poslovnih ili proizvodnih procesa.

Naglašavamo, ispunjenu tablicu u ovom trenutku nije potrebno slati na bilo koju instituciju ili e-mail adresu, već je potrebno samo matičnom udruženju obrtnika javiti ukupan broj zainteresiranih.

Tablica s podacima treba biti sprema za sljedeći korak, u kojem će biti potrebno dostaviti podrobnije informacije.

Hrvatska obrtnička komora u ovom trenutku u suradnji s HZJZ-om traži najefikasniji način organizacije cijepljenja obrtnika i zaposlenih u obrtništvu.

O potrebi i načinu dostave podataka i „Tablice za prikupljanje podataka o djelatnicima zainteresiranima za cijepljenje“ Hrvatska obrtnička komora pravodobno će izvijestiti svoje članove.

Pročitajte više » | Napisano 29.04.2021.

Ugostitelji iz dvije najjužnije županije: nadamo se povoljnoj epidemiološkoj situaciji, sezona neizvjesna

Ugostitelji iz dvije najjužnije županije: nadamo se povoljnoj epidemiološkoj situaciji, sezona neizvjesna

Mjere suzbijanja pandemije teško pogodile ugostiteljski sektor, potrebne dugoročnije potpore kako bi opstali

Nakon sastanka u Poreču i Osijeku, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore susreo se u Splitu s predstavnicima ugostitelja Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije.

Cilj ovog susreta bila je razmjena mišljenja i iskustava kolega iz sektora kao i dogovor o daljnjim postupanjima predstavnika cehova oko traženja rješenja i nužne podrške svih razina vlasti, bez koje će oporavak ugostiteljstva biti gotovo nemoguć.

Mjere suzbijanja pandemije posebno su teško pogodile ugostiteljstvo. Prošlogodišnja turistička sezona čiji rezultati su zbog pojave epidemije bili znatno slabiji u odnosu na prošle godine, dvije zabrane rada u proteklih godinu dana i smanjeni poslovni kapaciteti znatno su utjecali na poslovanje ugostitelja.

Ove dvije županije zbog epidemiološke situacije imaju prilagođene mjere, u dijelovima Dubrovačko-neretvanske županije ugostiteljski objekti su zatvoreni, dok u Splitsko-dalmatinskoj imaju ograničenje rada do 20 sati.

Predstavnici ugostitelja traže ostanak potpora za očuvanje radnih mjesta i naknadu za pokrivanje fiksnih troškova dok god postoje bilo kakve mjere ograničenja rada i pad prihoda u odnosu na referentno razdoblje iz 2019. godine. No kako bi se potaknula poslovna aktivnost, bit će potrebne i dugoročnije mjere o kojima će ovisiti opstanak sektora. Dostupnost povoljnih kredita, ali i bespovratnih sredstava bit će nužni da bi se sektor oporavio.

Ugostitelji očekuju da nadležna ministarstva vode sustavnu brigu o sigurnosnim i zdravstvenim segmentima ulaska turista u Hrvatsku te da se takve informacije jasno i pravodobno plasiraju, jer su uspostavljeni protokoli preduvjet za uspješnu turističku sezonu. Naglasili su kako je važno da se što veći broj djelatnika u ugostiteljstvu cijepi, jer je procijepljivanje jedini izlaz iz pandemije i jamstvo da Hrvatska na ljeto bude na karti sigurnih destinacija.

Također, istaknute su aktivnosti koje županijski cehovi ugostitelja provode na svom području. Naglasili su kako suradnjom s lokalnom samoupravom uspijevaju ugostiteljima olakšati poslovanje u dijelu koji se tiče plaćanja najma javnih površina i prostora, poreza na potrošnju i dodatnih poticaja koji će im omogućiti da prebrode razdoblje smanjene poslovne aktivnosti.

Pročitajte više » | Napisano 29.04.2021.