Izdvojene novosti


Preporuke HZJZ-a od 1. ožujka

Preporuke HZJZ-a od 1. ožujka

Nastavno na nove mjere koje je donio Nacionalni stožer civilne zaštite RH, a koje su stupile na snagu s danom 1. ožujka 2021. godine, Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je sljedeće preporuke i upute za sprječavanje i suzbijanje širenja bolesti COVID – 19:

1. Upute za ugostiteljske objekte i obiteljska poljoprivredna gospodarstva

2. Preporuku za treninge i športsko-rekreativne aktivnosti u zatvorenim športskim objektima

Preporuke se nalaze niže u prilozima.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/preporuke-hzjz-od-1-ozujka

Pročitajte više » | Napisano 02.03.2021.

Hrvatska obrtnička komora organizira online okrugli stol - Besplatni blok webinar na teme „ E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova”

Hrvatska obrtnička komora organizira online okrugli stol - Besplatni blok webinar na teme „ E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova”

Hrvatska obrtnička komora, partner u projektu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja „Promocija poduzetništva“, kroz svoje aktivnosti iz nadležnosti Suda časti Hrvatske obrtničke komore i Centra za mirenje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori promovira poduzetništvo, samozapošljavanje i proširenje poslovanja, e-trgovinu te korištenje alternativnog i online rješavanja sporova kao potporu sigurnijem poslovanju malih poduzetnika.

U sklopu projekta bit će održan online okrugli stol kao besplatni blok webinar na temu „E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova”, 4. ožujka 2021. godine u terminu od 17:00-19:00 sati za članove Komora i druge male i srednje poduzetnike (s područja Obrtničke komore Osječko-baranjske županije, Obrtničke komore Brodsko-posavske županije, Obrtničke komore Vukovarsko-srijemske županije, Obrtničke komore Požeško-slavonske županije, Obrtničke komore Virovitičko-podravske županije) kao i buduće poduzetnike iz redova zaposlenih kod poslodavaca te za učenike i studente nakon završenog obrazovanja.

Okrugli stol će se održati on line putem platforme Zoom, a sudionici se mogu odmah registrirati preko POVEZNICE

Za svakog sudionika uz promotivne materijale, po izlasku iz tiska, osigurali smo besplatni primjerak Vodiča kroz e-trgovinu i alternativno rješavanje sporova. Na internetskoj stranici www.budipoduzetnik.eu moći ćete pristupiti polaganju testa iz e-trgovine i ARS-a. Svi polaznici koji uspješno polože test dobiti će certifikat temeljem kojeg će moći ostvariti pogodnosti u sklopu usluga HOK-a i njegovih partnera iz područja e-trgovine i ARS-a.
Opis blok webinara:

Na prvom webinaru, u sklopu teme E-trgovina, saznati ćete koji modeli E-trgovine postoje i kako ih možete modulirati da postižu optimalne rezultate za Vaš posao ili ideju. Biti će riječi i o mjerenju učinka digitalnog marketinga kao i o ključnim elementima pri kreiranju sadržaja.

Predavač: Siniša Begović, MBA (od 17,00 do 18,00 sati)

Na drugom webinaru pojasnit će vam se što je alternativno rješavanje sporova, zašto poduzetnicima treba ARS, koje vrste ARS-a možete koristiti u Hrvatskoj i u prekograničnom poslovanju te kako funkcionira online rješavanje sporova.

Predavač: Suzana Kolesar, dr. iur. (od 18,00 do 19,00 sati)

O PREDAVAČIMA:

Suzana Kolesar, diplomirana je pravnica s položenim pravosudnim ispitom i više od dvadeset godina iskustva u alternativnom rješavanju sporova. Obnaša dužnost tajnice Suda časti i Centra za mirenje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori koji poduzetnicima i njihovim poslovnim partnerima uspješno pružaju usluge alternativnog rješavanja sporova. Registrirani je medijator i trener medijatora od 2003. godine sa edukacijom završenom u SAD-u, UK, Nizozemskoj. Bila je pokretač i kreator nacionalnog projekta medijacije. Nacionalni je trener za Hrvatsku u projektu EU „Spremni za prava potrošača - trening za male poduzetnike iz prava potrošača u digitalno doba“. Sudjeluje kao predavač na domaćim i međunarodnim stručnim skupovima iz područja alternativnog rješavanja sporova te kao stručnjak u mnogim projektima. Autor je stručnih i znanstvenih članaka iz područja alternativnog rješavanja sporova. Članica je Nacionalnog povjerenstva za zaštitu potrošača Vlade RH, Povjerenstva za alternativno rješavanje sporova pri Ministarstvu pravosuđa i uprave RH, Nacionalnog odbora Komisije za arbitražu i ARS pri ICC-u Hrvatska.

Siniša Begović, MBA, kroz svoju dugogodišnju menadžersku i konzultantsku karijeru konstantno se usavršava i radi na kompleksnim e-commerce i e-business sustavima s usmjerenjem na poslovni, idejni i funkcionalni aspekt. Sudjelovao je u stvaranju velikog broja e-projekata na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, te je radio kao senior konzultant na nekoliko projekata Europske Unije u regiji. Kroz svoj radni vijek obnašao je funkcije project managera, direktora marketinga, izvršnog direktora, a na regionalnoj razini voditelja Web and e-Commerce odjela, te direktora sektora e-trgovine velikih hrvatskih tvrtki. U posljednjih nekoliko godina održao je više od stotinu treninga i radionica iz različitih područja kojima je pomogao privatnim i poslovnim subjektima u optimizaciji rješenja i nastupu na tržištima. 1999. godine diplomirao novinarstvo na FPZ u Zagrebu, 2010. magistrirao MBA; poslovno upravljanje, University of Gloucestershire, UK, te 2018. magistrirao tehnologiju i edukaciju, University of Leeds, UK. Autor je više desetaka stručnih članaka, 4 knjige i 2 priručnika o e-poslovanju financiranih od strane nekoliko EU projekata.

O PROJEKTU:

Svrha projekta „Promocija poduzetništva“ (KK.03.1.2.24.0001) je organizacija i provedba aktivnosti namijenjenih promoviranju uspješnosti poslovanja te širenje i promicanje priča o uspjehu malih i srednjih poduzetnika kako bi se omogućilo stvaranje pozitivnog poslovnog okruženja kao temelja za osnivanje, rast i razvoj malih i srednjih poduzetnika.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) temeljem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija (OPKK) 2014.-2020. Korisnik u projektu je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja RH, a partneri Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska udruga poslodavaca.

Pročitajte više » | Napisano 01.03.2021.

Odluke Stožera civilne zaštite RH do 15. ožujka

Odluke Stožera civilne zaštite RH do 15. ožujka

Stožer civilne zaštite donio je pet novih odluka koje se primjenjuju na području cijele Republike Hrvatske:

1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
Odluka stupa na snagu 1. ožujka 2021. i primjenjuje se do 15. ožujka 2021.

Ovom Odlukom ublažavaju se neke protuepidemijske mjere:
- omogućava se svim ugostiteljima da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati samo na otvorenim terasama odnosno drugim otvorenim prostorima za usluživanje, uz strogo pridržavanje preporuka i uputa HZJZ-a, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6,00 do 22,00 sata

2. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

3. Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

4. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

5. Odluku o prestanku važenja Odluke o nužnoj mjeri zabrane uplovljavanja putničkim brodovima na međunarodnim kružnim putovanjima u morske luke i luke unutarnje plovidbe za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

Sve odluke nalaze se niže u prilozima.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/odluke-stozera-civilne-zastite-rh-do-15-ozujka

Pročitajte više » | Napisano 01.03.2021.

Ceh ugostitelja Hrvatske obrtničke komore: očekujemo potporu poslovanju ugostitelja na dulje razdoblje

Ceh ugostitelja Hrvatske obrtničke komore: očekujemo potporu poslovanju ugostitelja na dulje razdoblje

Najavljeno otvaranja terasa ugostiteljskih objekata korak je ka normalizaciji poslovanja, iako za većinu ugostitelja takav oblik rada neće donijeti prihode kojima bi mogli podmirivati sve troškove

Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a pozdravlja najavljeno popuštanje epidemioloških mjera i mogućnost rada terasa ugostiteljskih objekata. No, upozoravaju kako će na taj način funkcionirati samo dio kapaciteta pojedinih ugostiteljskih objekata, a u obzir treba uzeti i teritorijalne razlike, jer rad na otvorenom uvelike ovisi o vremenskim prilikama.

„Prvenstveno, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a očekuje nastavak postojećih ekonomskih mjera - potpora za očuvanje radnih mjesta dok god traje kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa te naknadu fiksnih troškova. Uz te osnovne zahtjeve, predložili smo niz konkretnih prijedloga čija primjena će omogućiti da ugostiteljska djelatnost preživi ovo teško poslovno razdoblje“, rekao je Joso Smolić, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.

Također, prema resornim institucijama upućeni su prijedlozi mjera za koje Ceh ugostitelja HOK-a smatra kako trebaju odmah stupiti na snagu, jer će se njima osigurati opstanak ovog sektora, koji je u krizi pretrpio najveću štetu.

Prijedlozi Ceha ugostitelja HOK-a su sljedeći:

Proširivanje postojećih dozvola za usluživanje na otvorenom. Pokrenuta je inicijativa za privremeno korištenje terasa ugostiteljskih objekata na većoj površini od ranije utvrđene rješenjem tijekom 2021. godine, na mjestima gdje je to moguće provest bez narušavanja prostora.
Produljenje roka za plaćanje PDV-a na 2 mjeseca. Omogućiti izmjenom postojećih propisa dodatan vremenski rok u kojem je potrebno izvršiti plaćanje PDV-a na 60 dana, za vrijeme trajanja epidemioloških mjera koji propisuju restrukcije u poslovanju.
Isporuka repromaterijala ugostiteljstvu oslobođena PDV-a (posebne okolnosti) radi „cash flow“.
Ukidanje obveze plaćanja mjesečnih akontacija poreza na dohodak i poreza na dobit u razdoblju do 31.12.2021. godine. Ovim poreznim rasterećenjem osiguralo bi se da određena sredstva „ostanu“ na raspolaganju za pokrivanje tekućeg poslovanja te time osigurala likvidnost poslovanja.
Isplata jednokratne novčane pomoći ugostiteljskom sektoru. Predlažemo da se ugostiteljima odobre nepovratna sredstva u iznosu od 3% bruto prometa 2019., kako bi mogli pripremiti lokale i nabaviti osnovne namirnice za početak rada u svojim objektima.
Reprogram postojećih obaveza. U dogovoru s komercijalnim bankama sve financijske obveze (glavnica, kamate) iz svih vrsta ugovora o kreditu (redovne, financijsko restrukturiranje, prisilne nagodbe itd.) odgoditi za 2022. ili za dodatnih 12 mjeseci od trenutka postizanja konsenzusa.
Mogućnost korištenja državnih jamstava kroz program Vlade/ministarstva turizma i sporta. Započeti što skorije primjenu Programa dodjele državnih potpora sektoru turizma i sporta u aktualnoj pandemiji COVID-a 19. Definirati jasne kriterije te način dobivanja/korištenja istih radi pripreme objekata za početak poslovanja te unapređenja usluge i podizanja kvalitete ponude.

Pročitajte više » | Napisano 26.02.2021.

Njemačko-hrvatska digitalna radionica i B2B razgovori: „Pametna rješenja za uštedu energije i energetsku obnovu

Njemačko-hrvatska digitalna radionica i B2B razgovori: „Pametna rješenja za uštedu energije i energetsku obnovu"

U okviru inicijative „Mittelstand Global - Energy Solutions: Made in Germany“ Saveznog ministarstva gospodarstva i energije, Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora 9. ožujka 2021. godine od 09:00 do 12:00 sati održat će digitalnu konferenciju i digitalne radionice na temu "Pametna rješenja za uštedu energije i energetsku obnovu" i "Inovativna rješenja u području grijanja i hlađenja".

Predstavnici Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore pozivaju putem Hrvatske obrtničke komore i zainteresirane obrtnike i ostale članove Komore da se prijave i sudjeluju besplatno u on-line konferenciji i digitalnim radionicama kao i da iskažu interes za sudjelovanjem na Individualnim online poslovnim razgovorima između njemačkih tvrtki i potencijalnih hrvatskih partnera, koji se planiraju održati 10. i 11. ožujka 2021. godine.

Prijevod na hrvatski jezik je osiguran.

Sudjelovanje je besplatno uz obveznu prijavu.

Prijave za online digitalnu konferenciju vrše se putem linka: Webinar-Registrierung - Zoom

Rok za prijavu je 8. ožujka 2021. godine.

Kontakt osoba u Njemačko-hrvatskoj industrijskoj i trgovinskoj komori je gospođa Daniela Buntak, e-mail: daniela.buntak@ahk.hr, tel: 01/6311 617 na raspolaganju za sva dodatna pitanja.

U prilogu šaljemo aktualni Program digitalnih radionica.

Konferencija je uvrštena u Program stručnog usavršavanja Hrvatske komore arhitekata i Hrvatske komore inženjera strojarstva.

Sljedeće njemačke tvrtke sudjeluju u projektu i stoje na raspolaganju za individualne online poslovne razgovore:

Tvrtka, web stranica

Djelatnost

EcoSyst GmbH
www.ecosyst.de

Inovativna rješenja za klimatizaciju prostora

Engelmann Sensor GmbH
www.engelmann.de

Mjerenje, skupljanje i prijenos podataka o toplinskoj energiji i potrošnji vode

Kübler GmbH
www.kuebler-hallenheizungen.de

Energetski učinkoviti sustavi prostornog grijanja

LED Light Germany GmbH
http://ledlight-germany.de/

Energetski učinkoviti sustavi rasvjete

Mfh systems GmbH
www.mfh-systems.com

Energetski učinkoviti sustavi grijanja i hlađenja

MTTenergy UG

Planiranje, razvoj i prodaja regenerativnih sustava (toplinske pumpe)

ToWalk Energieeffizienz
www.towalk-energieeffizienz.de

Energetsko savjetovanje

2G Energietechnik GmbH
www.2-g.de

Kogeneracijska postrojenja


Na Internet stranici Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore možete pronaći dodatne informacije o spomenutim tvrtkama u obliku brošure o istima na hrvatskom jeziku: https://kroatien.ahk.de/hr/dogadanja/event-details/default-9b6e0fdf0e

Poduzetnici zainteresirani i za individualne online poslovne razgovore s navedenim tvrtkama, mogu se prijaviti putem e-maila gospođe Karin Cikron; e-mail za kontakt: karin.cikron@ahk.hr koja je kontakt osoba u Njemačko-hrvatskoj industrijskoj i trgovinskoj komori za provedbu planiranih on-line poslovnih B2B razgovora.

Pročitajte više » | Napisano 17.02.2021.