Izdvojene novosti


Javni poziv za korištenje usluga CROBOHUB++

Javni poziv za korištenje usluga CROBOHUB++

Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu kao koordinator konzorcija CROBOHUB++, čiji je član Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) objavio je

JAVNI POZIV ZA KORIŠTENJE USLUGA CROBOHUB++

Na poziv se mogu prijaviti:

Mikro, mala i srednja poduzeća (uključujući obrte i OPG-e)
Mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije
Javna tijela i subjekti koji ne obavljaju gospodarsku djelatnost.
Vrste usluga EDIH-a

Polazeći od odredbi Uredbe 2021/694 i Programa Digitalna Europa 2021.-2027., Europski digitalni inovacijski centri (u daljnjem tekstu: EDIH-ovi) pružaju usluge usmjerene na podršku javnom i privatnom sektoru u procesu digitalne transformacije gospodarstva i društva i poticanja inovacija, a odnose se na sljedeće:

Testiranje prije ulaganja – podrška korisniku u provedbi aktivnosti testiranja i eksperimentiranja s digitalnim proizvodima i uslugama koje se planiraju razvijati prije početka ulaganja,
Razvoj vještina i osposobljavanje – organiziranje treninga i/ili osposobljavanje korisnika putem tzv. boot-camps, provedba kratkoročnih programa osposobljavanja i usavršavanja u naprednim digitalnim vještinama,
Podrška za pristup financijskim sredstvima – pružanje savjetodavnih usluga korisnicima u nalaženju izvora financiranja, poput pristupa financijskim institucijama i investitorima, programu InvestEU i drugim financijskim mehanizmima i instrumentima,
Umrežavanje i jačanje inovacijskog ekosustava – poticanje inovacijskih i savjetodavnih aktivnosti te razmjene znanja članova CROBOHUB++ i korisnika Usluge.
Sve usluge su za korisnike besplatne*. Prvi korak prije prijave je ispunjavanje obrasca Iskaza interesa za usluge EDIH-a CROBOHUB++ ili obraćanje putem elektronske pošte info.crobohub@fer.hr kako biste dobili pomoć pri odabiru usluga i ostatku procesa prijave.

Svi detalji Javnog poziva, način prijave, Katalog usluga CROBOHUB++ te sva popratna dokumentacija objavljeni su na poveznici.

Javni poziv je otvoren od 26. listopada 2023. do 31. prosinca 2025. godine, odnosno do iskorištenja sredstava. Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva za dodjelu u okviru Javnog poziva iznose 2.856.206,62 eura.

Europska komisija osigurala je 50% bespovratnih sredstava za sufinanciranje projekta u okviru programa Digitalna Europa 2021. - 2027. (DIGITAL), dok je preostalih 50% osiguralo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, na temelju Operativnog sporazuma za provedbu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026.

Pročitajte više » | Napisano 31.10.2023.

Poziv za sudjelovanje na 6. Regionalnom poslovnom forumu i poslovnim razgovorima poduzetnika, Novi Sad 2023.

Poziv za sudjelovanje na 6. Regionalnom poslovnom forumu i poslovnim razgovorima poduzetnika, Novi Sad 2023.

Autonomna pokrajina Vojvodina i Skupština europskih regija, u suradnji s Privrednom komorom Vojvodine, Razvojnom agencijom Vojvodine i Enterprise Europe Networkom, organiziraju 6. Regionalni poslovni forum koji će se održati 22. studenog 2023. godine u prostorijama Privredne komore Vojvodine.

Poslovni forum bit će organiziran kao kombinirani (hibridni) događaj, pružajući sudionicima mogućnost sudjelovanja online ili osobno. Prvog dana Foruma, 22. studenoga 2023. godine, održat će se in-person B2B sastanci, što znači da će sudionici fizički prisustvovati Forumu i susretima. Od 23. studenog do 8. prosinca 2023., B2B sastanci će se održavati online putem platforme Foruma.

Na Forumu će sudjelovati ugledne tvrtke iz regije, Turske, Rusije, Češke te regionalne gospodarske komore, razvojne agencije i druge institucije posvećene potpori razvoju malih i srednjih poduzeća te jačanju pozitivne gospodarske klime za poslovanje i nove investicije. Regionalni poslovni forum pruža vam priliku da podijelite i predstavite svoje poslovne potencijale i ideje te uspostavite veze s tvrtkama i institucijama koje podržavaju razvoj poslovnog okruženja i privlače nove investicije.

Ovaj međunarodni događaj pruža dodatnu podršku tvrtkama u pronalaženju međunarodnih partnera.

Sudionicima će se pružiti prilika za organizaciju i održavanje B2B sastanaka s tvrtkama i institucijama prisutnima na Forumu, prema vlastitim potrebama i temeljem podataka o prijavljenim sudionicima.

Fokus ovogodišnjeg Foruma bit će na primjeni umjetne inteligencije u sljedećim sektorima: poljoprivredna i prehrambena industrija, metaloprerađivačka industrija te informacijske i komunikacijske tehnologije.

Za pristup platformi za organizaciju "jedan na jedan" sastanaka, jednostavno kliknite na sljedeću poveznicu. Ova platforma pruža mogućnost promicanja poslovne suradnje između regija, uključujući sporazume o slobodnoj trgovini i proizvodnji, zajedničke projekte, zajednička ulaganja i pristup trećim tržištima. Također omogućuje razmjenu tehnologija i znanja te suradnju u projektima s visokim stupnjem konkurentnosti i inovativnosti, koji se financiraju putem EU i drugih donatorskih izvora.

Samu registraciju za sudjelovanje u poslovnim B2B razgovorima moguće je obaviti online na poveznici gdje se nalaze i sve informacije o Forumu i funkcioniranju platforme.

Za dodatne informacije posjetite web stranicu, a organizatore možete kontaktirati putem e-mail adrese: rbs@vojvodina.gov.rs.

Za dodatne informacije slobodno kontaktirajte Hrvatsku obrtničku komoru. Osoba za kontakt je Dražen Horvat, a možete ga dobiti na telefonu 01/4806 650 ili putem e-maila na drazen.horvat@hok.hr.

Original pozivnog pisma s informacijama možete pronaći na dnu ove stranice na engleskom jeziku.

Pročitajte više » | Napisano 30.10.2023.

Ribari uputili svoje zahtjeve zakonodavcima

Ribari uputili svoje zahtjeve zakonodavcima

thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
Održan 26. Susret ribara u Šibeniku

U šibenskom Solarisu održani su od 26. do 28. listopada 26. Susreti ribara u organizaciji Hrvatske obrtničke komore, a domaćin ovogodišnjeg događanja je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije. Ovogodišnje tradicionalno okupljanje ribara iz cijele Hrvatske otvorila je ministrica poljoprivrede Marija Vučković, u nazočnosti župana Šibensko-kninske županije Marka Jelića, gradonačelnika Šibenika Željka Burića te brojnih predstavnika državnih i znanstvenih institucija, ukupno više od 200 različitih dionika važnih za hrvatsko ribarstvo.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil i potpredsjednik Joso Smolić su u ime domaćina pozdravili okupljene te zahvalili okupljenima na podršci cjelokupnom sektoru ribarstva i dolasku na tradicionalno okupljanje važno za unapređenje ovog važnog sektora, dok je ministrica poljoprivrede naglasila da će ribarstvo uvijek imati podršku Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva poljoprivrede, istaknuvši da je sektoru ribarstva i akvakulture isplaćeno više od 80 milijuna eura potpore iz europskih izvora i Državnog proračuna.


Predsjednik Kratohvil zahvalio je na dosadašnjoj suradnji i najavio nastavak angažmana Komore po pitanju zastupanja interesa hrvatskih obrtnika i ribara: "Unatoč višestrukim izazovima u kojima se nalaze sada već godinama, zadržavamo jednak broj ribara, uz povećanje broja zaposlenih u ribarskim obrtima u odnosu na prošlu godinu za 4 %. Hrvatski ribari su otporni, uporni i čvrsti, takav je i Ceh ribarstva i akvakulture HOK-a koji aktivno i kontinuirano ističe probleme i traži rješenja, u dobroj suradnji s Upravom ribarstva. I na ovom Susretu formulirat ćemo zaključke s kojima ćemo pristupiti nadležnim institucijama, s ciljem unapređenja uvjeta poslovanja za hrvatske ribare."

Teme Susreta bili su aktualno stanje u lokalnom i nacionalnom ribarstvu, ali i inspekcijski nadzor u ribarstvu te izazovi koje Natura 2000 i Strategija EU-a za bioraznolikost do 2030. godine stavljaju pred ribare, ali i efekti i potencijali EU fondova za unapređenje hrvatskog ribarstva.

Predsjednik Ceha za ribarstvo i akvakulturu HOK-a Stjepan Nedoklan je u obraćanju i panel raspravi upozorio na brojne probleme s kojima se susreću hrvatski ribari: „Jasno i glasno komuniciramo svoja stajališta i ne odstupamo od njih, zastupamo interese naših kolega koji žive od mora. Nadležna Uprava za ribarstvo i ostale institucije s kojima smo često u dijalogu imaju sluha za naše probleme, često se sastajemo i puno komuniciramo. Dokaz tome su potpore i nadoknade za ribare kao izdvojeni dio svakog paketa mjesta i odgovor na stalne krize koje unazađuju ribarstvo. Problema je mnogo, ali nastavljamo tražiti rješenja, i na Susretu, ali i svakoga dana prije i poslije.“

Već tradicionalno Susreti ribara završavaju predstavljanjem zaključaka ovog stručnog okupljanja, traženja koja Ceh ribarstva upućuje nadležnim institucijama. Ovogodišnji zaključci su da ribari trebaju biti stalno i aktivno uključeni u izradi proglašenja zaštićenih područja na moru; da je radnike u ribarstvu potrebno smatrati deficitarnom radnom snagom zbog lakšeg zapošljavanja strane radne snage; da se pomorski dodatak treba povećati s 33 eura na 53 eura; da je potrebno u sportski i rekreacijski ribolov uvesti obavezu slanje podataka zbog praćenja stanja stokova te da je potrebna brža obrada zahtjeva za državnu potporu za štete na uzgajalištima dagnji te nastavak aktivnosti na utvrđivanju štete na uzgajalištima kamenica. Također, definirano je da je mjesto sljedećih Susreta ribara, 27. po redu, Zadarska županija.

Pročitajte više » | Napisano 30.10.2023.

Europski parlament odobrio nova pravila EU-a o kontroli ribarstva

Europski parlament odobrio nova pravila EU-a o kontroli ribarstva

Europska je komisija 2018. godine predložila reviziju sustava kontrole ribarstva kako bi se modernizirala i pojednostavnila pravila za praćenje ribolovnih aktivnosti i osigurala usklađenost sa Zajedničkom ribarstvenom politikom (ZRP). Prijedlogom iz 2018. godine se, među ostalim, ciljalo pojednostavniti zakonodavni okvir, smanjiti administrativno opterećenje, poboljšati dostupnost i pouzdanosti podataka i informacija o ribarstvu, posebno o ulovu, uskladiti politike te ukloniti prepreke pravednom postupanju prema gospodarskim subjektima unutar država članica Unije i među njima.

Nastojanja u tom smjeru dovela su do usvajanja novih mjera regulacije kontrole ribarstva od strane Europskog parlamenta, na plenarnoj sjednici 17. listopada ove godine. Tim će se mjerama pridonijeti prikupljanju točnijih podataka, poboljšati upravljanje morskim resursima te osigurati potpuna sljedivost. Izvjestiteljica i zastupnica Europskog parlamenta Clara Aguilera izjavila je da se time daje odgovor na zahtjev potrošača za informacijama o podrijetlu hrane te kako će nova pravila kontrole biti usklađena i transparentnija, a mali će sektor ribarstva imati koristi od pojednostavljenih obveza izvješćivanja.

U skladu s novim pravilima, svi će brodovi morati nositi na plovilu uređaj za praćenje koji nacionalnim tijelima omogućuje da ih redovito lociraju i identificiraju.

Pratiti će se i ulov svih ribarskih plovila EU-a koja će ga morati registrirati i prijaviti elektroničkim putem u sustavima koje su uspostavila nacionalna tijela ili Komisija, uključujući i ulov u rekreacijskom ribolovu. To se posebno odnosi na očevidnike o ribolovu, deklaracije za pretovar i iskrcajne deklaracije; zapovjednici plovila kraćih od 12 metara moći će ispuniti i podnijeti deklaraciju na kraju ribolovnog dana, prije iskrcaja u luci.

Uredbom se rješavaju i trenutačne velike razlike među zemljama EU-a u pogledu sankcija. Vrijednost proizvoda ribarstva koje je ulovilo plovilo, sada će definirati minimalnu razinu novčanih kazni koje se na njega primjenjuju u slučaju teškog kršenja pravila. Granica tolerancije - razlika između procjene ulovljene ribe i težine izmjerene u luci - bit će postavljena na 10% po vrsti, uz neke iznimke za ulov malog volumena i za neke određene vrste.

Kako bi se zajamčilo poštovanje takozvane obveze iskrcavanja kojoj je cilj potaknuti ribare na selektivniji ribolov tj. izbjegavanje neželjenog ulova, plovila EU-a od 18 metara ili više koja mogu predstavljati visok rizik od neusklađenosti, morat će nositi sustave daljinskog elektroničkog nadzora, uključujući televiziju zatvorenog kruga.

Gospodarski subjekti morat će čuvati informacije iz cijelog lanca opskrbe od mora do tanjura, počevši od prve prodaje do maloprodaje proizvoda ribarstva i akvakulture. Potpuna digitalna sljedivost ribe i proizvoda od ribe trebala bi pomoći u jačanju sigurnosti hrane, osiguravanju pravednijeg tržišnog natjecanja i borbi protiv nezakonitog, neprijavljenog i nereguliranog ribolova.

Nakon što Vijeće službeno usvoji Uredbu, ona će stupiti na snagu 20 dana nakon objave u Službenom listu EU-a. Međutim, postupno će se provoditi nekoliko mjera, čime će se državama članicama i ribarskim flotama dati dovoljno vremena za prilagodbu; za veća plovila mjere kontrole bit će strože, pojedina manja plovila mogu biti izuzeta do 2030., a sve male ribarske flote imat će rok prilagodbe od četiri godine.

Izvornom članku možete pristupiti ovdje.

Više o tijeku donošenja Rezolucije i povezane zakonske akte možete pronaći ovdje.

Zakonodavnoj rezoluciji Europskog parlamenta o kontroli ribarstva možete pristupiti ovdje.

Foto: freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 27.10.2023.

Prijavite se i sudjelujte na Info danima o međunarodnim programima za financiranje tržišno orijentiranih projekata u Rijeci, Splitu, Osijeku i Zagrebu

Prijavite se i sudjelujte na Info danima o međunarodnim programima za financiranje tržišno orijentiranih projekata u Rijeci, Splitu, Osijeku i Zagrebu

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) organizira seriju Info dana o međunarodnim programima za financiranje tržišno orijentiranih projekata (EUREKA, Eurostars i Europsko inovacijsko vijeće) te o podršci koja je poduzetnicima na raspolaganju putem projekta Enterprise Europe Network (EEN).

Info dani će biti organizirani u četiri grada (Rijeka, Split, Osijek i Zagreb), a uz informacije o programima i besplatnoj podršci, poduzetnici u Splitu i Osijeku imat će priliku poslušati izlaganje o intelektualnom vlasništvu. U Rijeci nas očekuje kratko izlaganje na temu uloge i važnosti pitcha kod prijave na EIC Akcelerator, a u Zagrebu ćemo saznati više o alternativnim načinima financiranja i VC fundingu.

Kroz Info dan poduzetnicima se želi dati uvid o mogućnostima financiranja istraživačkih projekata koje će biti dostupne u 2024. godini.

EUREKA je program kojim se potiču mala, srednja i velika poduzeća na suradnju sa međunarodnim partnerima u pokretanju istraživačko-razvojnih (IR) aktivnosti. Cilj programa je potaknuti tvrtke na ulaganje u aktivnosti istraživanja i razvoja te na taj način jačati njihov inovacijski kapacitet. Sufinanciranje ovisi o veličini poduzeća uz maksimalni iznos potpore od 200.000 EUR. Ostale razlike između EUREKE i Eurostarsa saznajte na info danu.

Eurostars je program za istraživanje i razvoj nastao kao zajednička inicijativa EUREKA-e i Europske komisije. Osnovni kriterij je sudjelovanje minimalno dvije zemlje članice. Glavni partner na projektu mora biti malo ili srednje trgovačko društvo koje se bavi istraživanjem i razvojem (Innovative SME). Ostali partneri na projektu moraju biti mala ili srednja poduzeća. Sufinanciranje ovisi o veličini poduzeća uz maksimalni iznos potpore od 200.000 EUR.

Europsko inovacijsko vijeće (EIC) je instrument u okviru programa Obzor Europa koji podržava vrhunske inovatore, poduzetnike i male tvrtke. Tim instrumentom Vijeće Europe podupire poduzetnike s velikim potencijalom u razvoju visoko rizičnih, probojnih inovacija koje imaju utjecaj na oblikovanje novih tržišta i generiranje radnih mjesta, rasta i prosperiteta u Europi. Poduzetnicima je podrška omogućena kroz bespovratna sredstva u vidu grantova, ali i kroz program s kombiniranim financijama (bespovratna sredstva u kombinaciji s kapitalnim ulaganjima).

Enterprise Europe Network (EEN) je najveća svjetska mreža koja poduzetnicima pruža informacije potrebne za razvoj poslovanja i pronalaska kvalitetnih poslovnih partnera. Upravo je pronalazak međunarodnog partnera jedan od glavnih izazova u programima EUREKA, Eurostars i Europsko inovacijsko vijeće te EEN se svojom uslugom izrade profila i pronalaska poslovnih partnera savršeno uklopio u navedene info dan o navedenim programima.

Prvi info dan održat će se u Rijeci u srijedu 8.11.2023. s početkom u 10h u prostorijama STEP RI, Ul. Radmile Matejčić 10. Dnevni red pogledajte ovdje. Prijave na: https://forms.gle/5RyKpy7WkPCjFmh29

Sljedeći info dan bit će u Splitu u ponedjeljak, 27.11.2023. s početkom u 9.45 u prostoru FESB-a, Ruđera Boškovića 32, ulaz sa vanjske, zapadne strane fakulteta. Dnevni red pogledajte ovdje. Prijave na: https://forms.gle/N1PuiWesESRA85WM8

Treći info dan održava se u Osijeku u srijedu, 29.11.2023. s početkom u 9.45 u prostorijama Poduzetničkog inkubatora Bios, J.J. Strossmayera 341. Dnevni red pogledajte ovdje. Prijave na: https://forms.gle/FXeM3Z4rBvs95g8j6

Posljednji info dan održat će se u Zagrebu u četvrtak, 7.12.2023. s početkom u 9.45 u prostorijama Zagrebačkog inovacijskog centra (ZICER), Zagrebački Velesajam, Avenija Dubrovnik 15, Paviljon 12. Dnevni red pogledajte ovdje. Prijave na: https://forms.gle/M5LqW5gBYMnFhKRr5

Pročitajte više » | Napisano 27.10.2023.