Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Nužno je nastaviti s mjerom ograničenih cijena energije te razmotriti dodatne mjere za plin
Hrvatska obrtnička komora podržava način na koji Vlada Republike Hrvatske odgovara na izazove kriza koje pogađaju obrtništvo i gospodarstvo posljednjih godina. No i dalje se suočavamo s nizom faktora koji negativno utječu na gospodarsku stabilnost te raste zabrinutost obrtnika za nastavak poslovanja posebice nakon isteka važenja mjera za ublažavanje energetske krize.
Naime, proteklih mjesec dana Hrvatska obrtnička komora zaprima brojne pritužbe članova koji su početkom 2023. godine zaprimili višestruko povećane račune za plin za studeni i prosinac 2022. godine. Najviše su pogođeni obrtnici s područja Slavonskog Broda koji su tijekom proljeća 2022. zbog prestanka rada dotadašnjeg opskrbljivača potpali pod Zajamčenu opskrbu HEP Plina čija je cijena regulirana od strane HERA-e, a kojima su računi u siječnju uvećani za gotovo 600% u odnosu na prethodna razdoblja. Ovako veliko povećanje ulaznih troškova obrtnici ne mogu podnijeti te najavljuju zatvaranje obrta i otpuštanje radnika.
Vlada RH je do sada učinila mnogo, posebice kroz mjeru ograničenih cijena električne energije za malo gospodarstvo. Hrvatska obrtnička komora smatra kako je nužno nastaviti s tom mjerom i nakon 31. ožujka 2023. Također, predlažemo razmotriti dodatne mjere za plin, po istom modelu kao i za električnu energiju, budući su se subvencije za smanjenje troškova plina za mikro, male i srednje poduzetnike pokazale nedostatnim da bi ublažile troškovni udar na poslovanje.
Hrvatska obrtnička komora također, sa svoje strane, traži rješenje situacije kroz pogodnosti koje ugovorno osigurava s partnerima iz raznih gospodarskih grana te pregovore s distributerima i opskrbljivačima energentima. No, zbog dugotrajnog nastavka krizne situacije u području energetike mogućnosti takvog ublažavanja negativnih utjecaja na poslovanje sve su manje.
U cilju očuvanja pozitivnih trendova u obrtništvu, uključivo i zadržavanje razine zapošljavanja radnika u obrtničkim djelatnostima, smatramo nužnim proširiti mjere pomoći kao neophodnog jamca poslovne stabilnosti i opstanka za veliku većinu obrtnika.
Pročitajte više » | Napisano 01.03.2023.
Najava organizacije i sufinanciranja nastupa članova HOK-a na 24. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru 2023.
Pozivaju se hrvatski obrtnici i poduzetnici da iskoriste prigodu i prezentiraju svoje proizvode i usluge u organizaciji i sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore na 24. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru 2023.
Hrvatska obrtnička komora organizira i s 50% troškova standardno uređenog izložbenog prostora sufinancira kolektivan nastup članova Hrvatske obrtničke komore na 24. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru 2023. koji će se održati od 2. do 6. svibnja 2023. godine.
Radi se o važnom proljetnom sajmu u Bosni i Hercegovini, koji brojkama od oko 700 izlagača iz preko 20 država, predstavlja kvalitetno mjesto prezentacije proizvoda i usluga koje obrtnici i poduzetnici nude na tržištu.
Međunarodni sajam gospodarstva Mostar objedinjuje izložbe sljedećih djelatnosti: izrada alata, obrada metala, strojogradnja, hidraulika i pneumatika, auto-industrija, elektroindustrija, prerada plastičnih masa, obrada kamena, prerada gume, drvna industrija, izrada namještaja, kemijska industrija, građevinarstvo, komunalna oprema, prehrambena industrija, medicinska oprema, informatika, grafika i izdavaštvo, turizam, tradicijski obrti, kolektivni nastupi zemalja...
Ovogodišnja zemlja partner sajma u Mostaru je Izrael, što će svakako pridonijeti internacionalnoj posjeti poslovnih ljudi i inozemnih tvrtki.
Pregled osnovnih pokazatelja sajma iz 2022. godine:
oko 700 izlagača
paviljonski prostori i izložba na otvorenom na preko 30.000 m2
26 država na sajmu
oko 40.000 posjetitelja
preko 300 akreditiranih novinara
Aktualne informacije vezane za sajamsku izložbu u 2023. godini:
Naziv sajma: 24. Međunarodni sajam gospodarstva u Mostaru 2023
Termin održavanja i radno vrijeme sajma: 2. - 6. 5. 2023.,10,30 – 18,30 sati
Adresa sajma: Rodoč bb/Slobodna zona Hercegovina, 88000 Mostar, Bosna i Hercegovina
Internet stranice sajma:www.mostarski-sajam.com, www.mostar-fair.com
Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu „ključ u ruke“ – svaki izlagač u sklopu priprema svoje prezentacije na sajmu, uz izložbeni prostor uređen sukladno njegovoj prijavi i potrebama, dobiva i: dva natpisa, reprezentaciju na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb-Mostar-Zagreb i postavu na štandu, dežurnu osobu, najavu nastupa prema službama sajma Mostar, sve potrebne informacije te kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.
Cijena izlagačkog prostora, s logistikom nastupa HOK-a po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje za članove HOK-a od 50% iznosi 79,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno 98,75 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 158,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno 197,50 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, ali u slučaju vertikalnog panoa na stijeni iznosi 1 m2.
Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:
prijavu – obavezno navesti potreban namještaj na štandu,
podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koja se šalje na sajam,
izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi za carinu“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 31. 3. 2023. godine ili do popune izložbenog prostora
Dostava prijavnog materijala:
u Hrvatsku obrtničku komoru na adresu: Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb,
putem telefaksa: 01/48 46 610 ili
putem elektroničke pošte: drazen.horvat@hok.hr
Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, istumože osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.
Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.
Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu!
Za dodatne informacije zainteresirani obrtnici i poduzetnici mogu se javiti u Hrvatsku obrtničku komoru na broj telefona: 01/48 06 650, Dražen Horvat i/ili e-mail: drazen.horvat@hok.hr
Iskoristite priliku i prezentirajte svoje proizvode i usluge na ovome važnom sajmu u Bosni i Hercegovini u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore!
Posebno pozivamo izlagače koji se žele prezentirati prvi puta da iskoriste sufinanciranje i pogodnosti nastupa u organizaciji HOK-a!
Prijavne materijale i uvjete nastupa na 24. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru 2023. godine možete pronaći na dnu ove stranice.
https://www.hok.hr/novosti-iz-hok-obavijesti/najava-organizacije-i-sufinanciranja-nastupa-clanova-hok-na-24-medunarodnom-sajmu-gospodarstva-u
Pročitajte više » | Napisano 27.02.2023.
Natječaj za program Eurostars 3 - European Partnership on Innovative SMEs/Eurostars
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) poziva mikro, mala i srednja poduzeća da prijave svoj inovativni projekt na Eurostars program i osiguraju potporu od 1,5 milijuna kuna.
Eurostars je program kojim se potiču mikro, mala i srednja poduzeća (MSP) na suradnju s međunarodnim partnerima u pokretanju istraživačko-razvojnih (IR) aktivnosti.
Osnovni kriterij je sudjelovanje minimalno dva partnera iz dvije različite zemlje u projektu, a popis zemalja članica programa možete pogledati na sljedećoj poveznici: https://www.eurekanetwork.org/open-calls/eurostars-funding-programme-2023-call-4.
Glavni partner na projektu mora biti malo ili srednje trgovačko društvo koje se bavi istraživanjem i razvojem, a uloga malih i srednjih poduzeća u partnerstvu mora biti značajna te moraju sudjelovati s minimalno 50 % projektnih troškova.
Ostali partneri mogu biti poduzeća ili druga vrsta organizacije ako su prihvatljivi prijavitelji u svojoj državi članici programa.
Prihvatljive su sve djelatnosti iz svih sektorskih područja, a opravdani troškovi su troškovi plaća projektnog tima, amortizacija, troškovi vanjskih usluga, troškovi putovanja te ostali razvojni troškovi.
Predviđeno trajanje projekta je 36 mjeseci, a krajnji cilj je razvoj novog proizvoda, usluge ili procesa.
Intenzitet financiranja za mikro i mala poduzeća je 60%, dok za srednja poduzeća iznosi 50%.
Pune prijave podnose se centralno i izravno EUREKA Tajništvu (Bruxelles) na engleskom jeziku ONLINE putem poveznice, a rok za podnošenje prijave je 13. travnja 2023. do 14:00:00 sati (CET).
EUREKA Tajništvo ocjenjuje prihvatljivost projekta i organizira tehnološku evaluaciju, dok HAMAG-BICRO financijski ocjenjuje hrvatske prijavitelje u projektu.
Poziv možete pronaći na dnu ove stranice.
Foto_izvor: freepik.com
https://www.hok.hr/aktualno-obavijesti/natjecaj-za-program-eurostars-3-european-partnership-innovative-smeseurostars
Pročitajte više » | Napisano 27.02.2023.
Predstavnici HOK-a s ministricom poljoprivrede razgovarali o problemima drvoprerađivača
U Ministarstvu poljoprivrede održan je radni sastanak ministrice Marije Vučković, delegacije Hrvatske obrtničke komore na čelu s predsjednikom Daliborom Kratohvilom te predstavnika Hrvatskih šuma d.o.o. Sastanku su nazočili i potpredsjednik HOK-a Joso Smolić, predsjednica Sekcije drvoprerađivača HOK-a Ksenija Kolarević te članovi Sekcije Nikolina Zorko Pavlinić i Branimir Unger.
Obrtnici drvoprerađivači predstavili su svoj rad u posljednje tri godine, ali i iskazali potrebu za uključivanjem u procese kojima se definiraju odnosi Hrvatskih šuma i njihovih ugovorenih kupaca, među kojima je najveći broj obrtnika. Pismo razumijevanja potpisano je između Hrvatskih šuma i Udruženja drvno-prerađivačke industrije pri HGK, koja je trebala zastupati interese svih gospodarstvenika. S obzirom da obrtnici kroz tu suradnju nisu imali priliku artikulirati svoje probleme, osnovna je Sekcija drvoprerađivača HOK-a s ciljem jačanja pozicije obrtnika.
Predsjednica Sekcije gđa Kolarević skrenula je pažnju i na to da je Hrvatska obrtnička komora uputila više od 50 komentara na nedavno zatvoreno e-savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu Odluke o načinima i uvjetima prodaje drvnih sortimenata HŠ d.o.o.
Na sastanku je sudjelovao i predsjednik Uprave Hrvatskih šuma d.o.o. Nediljko Dujić koji je naglasio kako je želja novog vodstva Hrvatskih šuma uspostava ravnoteže među svim ugovorenim kupcima. Također, istaknuo je kako je intencija uspostava partnerskog odnosa s Hrvatskom obrtničkom komorom te je dogovoreno održavanje sastanka Sekcije drvoprerađivača HOK-a i Hrvatskih šuma d.o.o.
Osim navedenog, obrazložena je i inicijativa HOK-a za ispitivanjem legalnosti poslovanja OPG-ova koji se bave prodajom voća i povrća. Naime, obrtnici trgovci voćem i povrćem skrenuli su pažnju na nepovoljan položaj u kojem se nalaze naspram OPG-ova koji preprodaju voće i povrće koji nisu njihovi vlastiti proizvodi. Ministarstvo poljoprivrede je upoznato s ovom problematikom te će poduzeti daljnje korake u provjeri navoda.
Pročitajte više » | Napisano 22.02.2023.
Izaslanstvo HOK-a s ministrom financija razgovaralo o otvorenim pitanjima
U Ministarstvu financija održan je sastanak izaslanstva Hrvatske obrtničke komore s ministrom financija Markom Primorcem.
Raspravljen je čitav niz otvorenih pitanja. Predsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil ukazao je na potrebno porezno rasterećenje koje bi obrtnicima omogućilo da posluju u poticajnom poslovnom okruženju, budu konkurentniji i zadrže kvalitetne radnike. Ponovio je zahtjev HOK-a za povećanjem praga za ulazak u sustav PDV-a na 50.000,00 eura, kao i potrebu ujednačavanja stope PDV-a za ugostiteljstvo, smanjenje stope PDV-a za frizerske i cvjećarske usluge, tradicijske i umjetničke obrte, te za usluge energetskih obnova postojećih građevina radi značajnijeg administrativnog rasterećenja. Jedna od tema bila je i rješavanje pitanja poreznog tretmana napojnica, odnosno na koji način ih ozakoniti da one budu dodatni prihod djelatnika, po mogućnosti neoporezivi u većem dijelu ili u cijelosti.
Ministra Primorca izaslanstvo HOK-a upoznalo je i s otvorenim zahtjevom izjednačavanja prava mladih obrtnika s pravima mladih radnika po pitanju neplaćanja poreza na dohodak i zdravstvenog osiguranja. Ponovljeno je kako po pitanju paušalnih obrta treba propisati jasnije kriterije i postupak utvrđivanja prikrivenog nesamostalnog rada kako bi se izbjegla pravna nesigurnost.
Naglašena je i nužnost povećanja praga za nabavu dugotrajne imovine, sniženje godišnje porezne stope na poreznu osnovicu sa 20% na 18%, a izaslanstvo HOK-a ukazalo je i na potrebu produljenja roka za predaju obrasca prijave PDV-a na zadnji dan u mjesecu koji slijedi po završetku razdoblja oporezivanja. Također, ponovljen je zahtjev da se produlji rok dospijeća plaćanja obveze poreza na dohodak prema godišnjoj prijavi do 31. 3. i obveze poreza na dobit do 31. 5., kao i da se porezno prizna 100% izdataka reprezentacije.
Dogovoreno je da će razgovori o svim otvorenim pitanjima nastaviti na dobrobit obrtnika i s ciljem unapređenja partnerske suradnje s Vladom RH.
Pročitajte više » | Napisano 22.02.2023.