Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
SANITACIJA d.o.o. novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus
Tvrtka SANITACIJA d.o.o. novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus, a članovima Hrvatske obrtničke komore nudi popust od 10% na usluge deratizacije, dezinsekcije i dezinfekcije.
Detaljnije informacije o pogodnostima možete pronaći na sljedećoj poveznici.
https://www.hok.hr/pogodnosti/hok-obrtnik-plus/partneri/sanitacija-doo
Pročitajte više » | Napisano 23.04.2021.
Zaštitne folije d.o.o. novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus
Tvrtka Zaštitne folije d.o.o. novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus, a članovima Hrvatske obrtničke komore nudi popust od 10% na cijeli asortiman zaštitnih folija, neovisno o načinu plaćanja.
Svojim višegodišnjim iskustvom i konstantnim praćenjem novih trendova i zahtjeva tržišta, Zaštitne folije d.o.o garantira stručna i kvalitetna rješenja za sve probleme vezane uz ostakljenja.
Detaljnije informacije o pogodnostima možete pronaći na sljedećoj poveznici.
https://www.hok.hr/pogodnosti/hok-obrtnik-plus/partneri/zastitne-folije-doo
Pročitajte više » | Napisano 19.04.2021.
AKTUALNO: Upute za cijepljenje djelatnika u sektoru turizma
Interes za cijepljenjem je veliki, što pokazuje odgovornost turističkog sektora. Imajući na umu kako je cjepivo trenutno najučinkovitije sredstvo u borbi s pandemijom, anketirali smo turistički sektor koji je iznimno zainteresiran za cijepljenje, čak 70 % ispitanika iskazalo je interes za cijepljenjem, a anketu su proveli HGK i HUT na inicijativu Savjeta za oporavak i razvoj turizma, realizaciju turističke 2021. godine te unaprjeđenje turističke ponude. Ministarstvo turizma i sporta uputilo je dopis strukovnim udrugama na temu cijepljenja djelatnika u sektoru turizma.
Ministarstvo turizma i sporta je putem strukovnih udruga iniciralo prikupljanje osobnih podataka zaposlenika s ciljem dobivanja kvalitetne baze podataka za potrebe javno zdravstvenih službi koje su zadužene za provedbu Programa cijepljenja, kojim bi sektor turizma bio stavljen u prioritetnu skupinu.
Napominjemo ovim putem da je spomenuto prioritetno cijepljenje, dobrovoljno i odnosi se samo na zaposlene u pravnim osobama i obrtima u turističkom sektoru.
Važno je napomenuti da iskazivanje interesa za uvrštenje na listu prioriteta u ovom trenutku ni na koji način ne utječe na već iskazani interes za cijepljenje bilo putem liječnika obiteljske medicine ili putem portala cijepise.zdravlje.hr te se isti ne treba otkazivati do trenutka poziva na cijepljenje od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Poduzetnici u svojstvu poslodavaca trebali su anketirati svoje zaposlenike, te one koji iskažu želju za cijepljenjem razvrstati u dvije skupine sukladno epidmiološkim rizicima koji proizlaze iz njihovog radnog mjesta.
Prioritet 1. - zaposlenici koji ostvaruju veće kontakte prema gostima i oni zaposlenici koji zbog prirode posla nisu u mogućnosti osigurati kvalitetnu slocijalnu distancu poglavito u zatvorenim prostorima ili su direktno u kontaktu s proizvodima koji idu pred gosta (npr. kuhinja, točionik i sl.)
Prioritet 2. - zaposlenici koji poslove mogu obavljati bez bliskog direktnog kontakta s gostima te ostvaruju povremene kontakte prema gostima i u obavljanju posla mogu osigurati epidemiološku distancu (primjerice razne tehničke službe, računovodstvo i sl.)
KORAK 1: Anketirati svoje zaposlenike te popuniti Tablicu 1 (link na tablicu) s podacima.
Napomena: Podatke koje ste prikupili u tablici 1, a koji sadržavaju osobne podatke zaposlenika u ovom trenutku ne treba slati nigdje već oni ostaju kod poslodavca do trenutka poziva na cijepljenje.
KORAK 2: Priprema za treću fazu cijepljenja protiv virusa COVID 19 kojom će se prioritetno cijepiti djelatnici u sektoru turizma
U svrhu ažuriranja podataka o točnoj potrebi za cjepivima za zaposlenike koji su trenutno zaposleni po općinama/gradovima i županijama kako bi se osigurala što je moguće točnija distribucija cjepiva:
Odrediti na razini društva ili obrta odgovornu osobu administratora/koordinatora za dogovaranje provedbe cijepljenja
Popuniti Tablicu 2 (link na tablicu) te je poslati do 21. travnja 2021. na adresu elektorničke pošte cijepljenjeturizam@mints.hr
Dodatna informacija:
Vezano za sezonske radnike koji će se zapošljavati kasnije kao i za stranu radnu snagu, sektor će biti pravovremeno obaviješten nakon dogovora sa HZJZ-om.
Nakon primitka podataka o mjestu rada i broju zaposlenika koji se žele cijepiti, Hrvatski zavod za javno zdravstvo će u kratkom vremenu izraditi plan cijepljenja na način da će za zaposlenike u većim gospodarskim subjektima nastojati organizirati cijepljenje u samim tvrtkama odnosno njihovim objektima, dok će se za zaposlenike manjih gospodarskih subjekata cijepljenje organizirati na zajedničkim punktovima za cijepljenje opće populacije ili na neki drugi prikladan način o čemu će biti pravodobno obaviješteni.
Termini cijepljenja ovisit će isključivo o prioritetima koje određuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo te nadležni lokalni i područni zavodi za javno zdravstvo i institucije koje provode cijepljenje, dok će mogućnost odabira određene vrste cjepiva ovisiti o dostupnosti cjepiva na određenoj lokaciji u trenutku cijepljenja.
https://mint.gov.hr/vijesti/aktualno-upute-za-cijepljenje-djelatnika-u-sektoru-turizma/22399
Pročitajte više » | Napisano 19.04.2021.
Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove odluke Stožera civilne zaštite RH
Stožer civilne zaštite RH donio je 4 nove odluke. Nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 30. travnja 2021.
1. Odluku o izmjeni Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
2. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
3. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
4. Odluku o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske
Odluke je moguće preuzeti i ispod ove objave.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/produljuju-se-epidemioloske-mjere-cetiri-nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-0
Pročitajte više » | Napisano 16.04.2021.
Zakonski propisi u internet trgovini
S obzirom da se sve veći broj obrtnika okreće trgovini putem interneta, u nastavku donosimo nekoliko osnovnih informacija kako bi vaša prodaja bila u skladu s važećim propisima i odredbama:
1. Registracija poslovnog subjekta i djelatnosti
Ako tek otvarate obrt, obavezni ste registrirati djelatnosti koje se odnose na Internet prodaju. No, ako već imate otvoren obrt, potrebno je doregistrirati djelatnosti u obrtnicu. U oba slučaja zahtjev se podnosi Službi za gospodarstvo pri županiji (mjesno nadležnom za poslovanje obrta).
U konkretnom slučaju potrebno je registrirati sljedeće djelatnosti:
47.91 - TRGOVINA NA MALO PREKO POŠTE ILI INTERNETA
63.99 - OSTALE INFORMACIJSKE USLUŽNE DJELATNOSTI, D. N.
Ostale bitnije djelatnosti su sljedeće:
skupina 47.9 (trgovina na malo izvan prodavaonica, štandova i tržnica), ili –
odjeljak 47 (trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima), - „kupnja i prodaja robe“- u slučaju dropshippinga - 47.99 Ostala trgovina na malo izvan prodavaonica, štandova i tržnica
2. Zakonska regulativa poslovanja putem interneta
Zakon o zaštiti potrošača; (ističemo: definiranje Općih uvjeta poslovanja – bitno za slučaj inspekcijskog nadzora i dokazivanje poštene prakse poslovanja)
Zakon o elektroničkoj trgovini (ističemo: suglasnost za cookies);
Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova;
Zakon o elektroničkim komunikacijama;
Zakon o obveznim odnosima; (ističemo: materijalni nedostaci i jamstvo)
Zakon o trgovini. (ističemo: minimalni tehnički uvjeti)
GDPR (pravila o privatnosti, privola)
NAPOMENA: ovisno o djelatnosti, online trgovac može biti podložan i drugim propisima (npr. GDPR)
Minimalni tehnički uvjeti
Minimalni tehnički uvjeti trebaju vam ako trgujete robom na veliko ili malo te vam u tom slučaju treba skladište.
Minimalni tehnički uvjeti ne trebaju vam ako:
već imate maloprodajni dućan i MTU za njega (koristite postojeći MTU)
proizvodite i distribuirate samo digitalni sadržaj koji se ne isporučuje/ispisuje na nekom od fizičkih medija (CD, DVD, USB, micro SD itd.). S obzirom da vam ne treba skladište, ne treba niti MTU.
za posredovanje u internetskoj prodaji (dropshipping), osim ako se radi o manipulacijama robom (prepakiravanje) i kalkulaciji cijena od strane trgovca. Naručena roba mora ići ravno od dobavljača na adresu kupca
putem interneta nudite samo usluge, a ne i robu
za skladištenje i dostave koristite usluge fulfilment agencije
3. Računovodstvo
Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom
Mišljenje Porezne uprave- obveznici fiskalizacije
Mišljenje porezne Uprave – oporezivanje internetske prodaje PDV-om
Detaljnije informacije možete pronaći na sljedećim brošurama:
Vodič za obavljanje djelatnosti trgovine putem interneta
Uvjeti za obavljanje djelatnosti trgovine
https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/zakonski-propisi-u-internet-trgovini
Pročitajte više » | Napisano 13.04.2021.