Izdvojene novosti


Zakon o trgovini: Blagdani neradni, a izuzeća su prigodna prodaja i kiosci s tiskom

Zakon o trgovini: Blagdani neradni, a izuzeća su prigodna prodaja i kiosci s tiskom

Temeljem velikog broja upita obrtnika Hrvatska obrtnička komora je uputila zahtjeve nadležnom Ministarstvu za tumačenjem pojedinih odredbi Zakona o trgovini te prenosimo dobivena pojašnjenja radi detaljnijeg informiranja svih obrtnika. Kroz dobivena pojašnjenja naglašeno je kako Zakon jasno i nedvosmisleno propisuje da su prodajni objekti zatvoreni u dane blagdana te da distribucija tiska putem kioska kao posebnog oblika prodaje izvan prodavaonice može biti otvorena nedjeljom i blagdanom od 7:00 sati do 13:00 sati te, kao poseban oblik prodaje, može prodavati asortiman proizvoda odnosno svu ostalu robu neovisno o lokaciji gdje se kiosk nalazi, pri čemu je isti definiran kao prodajno mjesto u kojem se prodaje ograničen asortiman proizvoda kroz odgovarajući otvor na kiosku bez ulaska kupca u prodajni prostor.

Nadalje, prigodna prodaja na sajmovima i javnim manifestacijama temeljem članka 57. stavka 6. Zakona o trgovini smatra se izuzećem te je dozvoljena nedjeljom ili blagdanom, samo ukoliko je riječ o javnoj manifestaciji ili sajmu, a prodaju se proizvodi i robe koji su predmet i svrha organiziranja spomenutih manifestacija te ista može trajati najduže do 60 dana u tijeku jedne kalendarske godine, neovisno o vremenu održavanja manifestacije.

Također, temeljem članka 57. stavka 5. Zakona o trgovini kao iznimka od ograničenja rada nedjeljom i blagdanom nisu propisani prodajni objekti koje se nalaze na groblju ili u neposrednoj blizini groblja, već oni prodajni objekti koji se nalaze unutar ili su sastavni dio cjeline željezničkih i autobusnih kolodvora, zračnih luka, luka otvorenih za javni promet, luka unutarnje plovidbe brodova, zrakoplova i trajekata za prijevoz osoba i vozila, benzinskih postaja, bolnica, hotela, prostora kulturnih i vjerskih ustanova te drugih subjekata u kulturi, muzeja, centara za posjetitelje odnosno interpretacijskih centara, nautičkih marina, kampova, obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava te proglašenih zaštićenih područja prirode u skladu s posebnim propisima.

Sukladno Zakonu o trgovini, radno vrijeme prodajnih objekata određuje i samostalno raspoređuje trgovac u razdobljima od ponedjeljka do subote u ukupnom trajanju do 90 sati tjedno te može prema vlastitom izboru 16 nedjelja u godini odrediti kao radne, tako da se trajanju radnog vremena prodajnih objekata do 90 sati tjedno dodaje 15 sati koje se raspoređuju od ponedjeljka do nedjelje.

Foto_izvor: freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 01.08.2023.

Obavijest o predstojećem ažuriranju-nadogradnji aplikacije e-očevidnik na ribarskim plovilima

Obavijest o predstojećem ažuriranju-nadogradnji aplikacije e-očevidnik na ribarskim plovilima

Obavještavamo odgovorne osobe u gospodarskom ribolovu na ribarskim plovilima i njihove predstavnike koji upis i dostavu podataka o ribolovnim aktivnostima rade putem e-očevidnika instaliranog na ribarskim plovilima, kako će Sektor za nadzor i kontrolu u ribarstvu Ministarstva poljoprivrede početkom sljedećeg tjedna izvršiti ažuriranje-nadogradnju aplikacije e-očevidnik na verziju nakon trenutne verzije 102.

Izmjene koje će se izvršiti:

U radnji POLAZAK je do daljnjeg uklonjeno polje za upis dimenzije alata OTB-pridnena povlačna mreža- koća, vezano za upis perimetra – opsega otvora mreže,
Dodana je mogućnost upisa radnje SIDRENJE putem tipke „+“ u gornjem desnom izborniku za slučajeve mirovanja između dnevnih ribolovnih aktivnosti – napora,
U radnji ODBAČAJ je za razlog odbačaja pojedine vrste automatski odabrana opcija: „ispod minimalne veličine“. Druga opcija koja se može manualno odabrati je „Ostalo“,
Dodana je mogućnost upisa radnje „Puštanje osjetljivih vrsta“ putem tipke „+“ u gornjem desnom izborniku za slučajeve ulova i obavezne zabilješke neke od osjetljivih vrsta prethodno upisanih pod „Popis ulova“ u radnji NAPOR,
Karta upisa pozicija je nakon povratnog mišljenja korisnika- zapovjednika oko sporosti učitavanja do daljnjega vraćena na prvotnu kartu sa teritorijalnim morem i Isključivim gospodarskim pojasom. Pozicije se mogu manualno upisati i izvan tih područja,
Dodano je polje za upis pozicije početka napora u svrhu točnijih izračuna ribolovnih vremena u naporu i usklađivanja formata dostave podataka,
Uklonjena je nemogućnost upisa najave povratka u polasku u ribolov s vremenom povratka manjem od 4 sata.
Foto_izvor: freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 31.07.2023.

Prikupljanje društveno-gospodarskih podataka u akvakulturi i preradi ribe za 2022. godinu

Prikupljanje društveno-gospodarskih podataka u akvakulturi i preradi ribe za 2022. godinu

Sukladno Pravilniku o sadržaju, obliku i načinu dostave društveno-gospodarskih podataka u ribarstvu, sudionici u gospodarskom ribolovu, akvakulturi i preradi ribe obvezni su dostaviti društveno-gospodarske podatke u ribarskoj floti, akvakulturi i preradi ribe za 2022. godinu.

Rok za dostavu podataka Upravi ribarstva za 2022. godinu za sudionike u akvakulturi i preradi ribe jest do 15. rujna 2023. godine, a obrasci za dostavu podataka za ribarsku flotu te rok za dostavu podataka bit će objavljeni tijekom kolovoza.

EKOP obrasci za prikupljanje društveno-gospodarskih podataka za 2022. godinu u akvakulturi i preradi s uputama nalaze se na dnu ove stranice ili na stranici: https://podaci.ribarstvo.hr/novosti/prikupljanje-drustveno-gospodarskih-podataka-u-akvakulturi-i-preradi-ribe-za-2022-godinu/

Preuzete i popunjene EKOP obrasce dostavite Ministarstvu poljoprivrede, Upravi ribarstva, do 15. rujna 2023. godine na jedan od sljedećih načina:

a) elektroničkom poštom na ekop@mps.hr ili

b) poštom na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva, Ulica grada Vukovara 78, 10000 Zagreb, uz naznaku: “Ekonomsko prikupljanje”

PODRŠKA: Za sva dodatna pitanja Ministarstvo stoji na raspolaganju putem brojeva telefona 01/6443-221, 01/6474-315 i 01/6443-177 ili putem mail adrese ekop@mps.hr

Pročitajte više » | Napisano 25.07.2023.

Eurostars 3: Dostupno 200.000 eura za inovativne projekte međunarodne suradnje

Eurostars 3: Dostupno 200.000 eura za inovativne projekte međunarodne suradnje

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) poziva mikro, mala i srednja poduzeća da prijave svoj inovativni projekt na Eurostars program i osiguraju bespovratnu potporu od 200.000 eura.

EUROSTARS je program kojim se potiču mikro, mala i srednja poduzeća (MSP) na suradnju s međunarodnim partnerima u pokretanju istraživačko-razvojnih (IR) aktivnosti. Osnovni kriterij je sudjelovanje minimalno dva partnera iz dvije različite zemlje u projektu, a popis zemalja članica programa možete pogledati ovdje.

Glavni partner na projektu mora biti malo ili srednje trgovačko društvo koje se bavi istraživanjem i razvojem, a uloga malih i srednjih poduzeća u partnerstvu mora biti značajna te moraju sudjelovati s minimalno 50 % projektnih troškova. Ostali partneri mogu biti poduzeća ili druga vrsta organizacije ukoliko su prihvatljivi prijavitelji u svojoj državi članici programa.

Prihvatljive su sve djelatnosti iz svih sektorskih područja, a opravdani troškovi su troškovi plaća projektnog tima, amortizacija, troškovi vanjskih usluga, troškovi putovanja te ostali razvojni troškovi. Predviđeno trajanje projekta je 36 mjeseci, a krajnji cilj je razvoj novog proizvoda, usluge ili procesa. Intenzitet financiranja za mikro i mala poduzeća je 60 %, dok za srednja poduzeća iznosi 50 %.

Kako se prijaviti?

Pune prijave podnose se centralno i izravno EUREKA Tajništvu (Bruxelles) na engleskom jeziku ONLINE putem poveznice, a rok za podnošenje prijave je 14. rujna 2023. do 14:00:00 sati (CET).

EUREKA Tajništvo ocjenjuje prihvatljivost projekta i organizira tehnološku evaluaciju, dok HAMAG-BICRO financijski ocjenjuje hrvatske prijavitelje u projektu.

Budite dio jedne od najvećih svjetskih mreža za međunarodnu suradnju u istraživanju, razvoju i inovacijama, prisutnoj u 37 zemalja. Više informacija o programu i samom procesu prijave možete pogledati ovdje.

Kako do projektnog partnera?

Budući da je za podnošenje uspješne prijave na Eurostars program prije svega potrebno dobro partnerstvo, HAMAG-BICRO kroz švicarsko-hrvatski program suradnje, u suradnji s kolegama iz Švicarske inovacijske agencije Innosuisse, u rujnu organizira company mission u Švicarsku. Primarni cilj putovanja u Švicarsku je pronalazak partnera za prijavu projektne ideje na međunarodni suradnički program Eurostars.

Više informacija o načinu umrežavanja švicarskih i hrvatskih tvrtki, pokrenutoj B2match platformi, online pitch natjecanju i organiziranom putovanju u Švicarsku, doznajte na HAMAG-BICRO stranicama.

Pročitajte više » | Napisano 21.07.2023.

Aktivirajte e-Osobnu i prijavite se besplatno u sustav e-Komunikacije

Aktivirajte e-Osobnu i prijavite se besplatno u sustav e-Komunikacije


U svrhu ispunjavanja obveze prijave za e-Komunikaciju, obavještavamo obrtnike kako za prijavu mogu koristiti svoju e-Osobnu iskaznicu koja je vjerodajnica najviše razine i njom ćete se moći besplatno prijaviti u eKomunikaciju. E-Osobnu iskaznicu omogućeno je besplatno aktivirati u prostorijama na pojedinim lokacijama policijskih uprava. Naime, u suradnji s AKD-om postavljeni su mobilni kiosci te su angažirani studenti koji mogu pomoći pri aktivaciji eOsobne i/ili mobilne aplikacije Certilia. Popis lokacija MUP-a na kojima je omogućeno takvo aktiviranje e-Osobne dostupan je na poveznici.

Sve što vam je potrebno je vaša osobna iskaznica i pin omotnica. Ako nemate omotnicu s PINom ili ste ju zagubili, istu možete besplatno dobiti na šalteru policijskih uprava. Za samostalno aktiviranje eOsobne potreban vam je uređaj (čitač). Upute za samostalnu aktivaciju možete pronaći na poveznici ili pogledati kratki informativni video. Uz aktiviranu eOsobnu dostupno je i više od 100 usluga putem platforme eGrađani, a jednostavna je za korištenje te znači najvišu razinu sigurnosti uz dvostruku autentifikaciju i biometrijsku identifikaciju.

Hrvatska obrtnička komora ustraje u traženju jednostavnijeg pristupa sustavu e-Komunikacije obrtnika sa sudovima na način da se sustav izmijeni odnosno nadogradi kako bi tehnički i financijski bio prihvatljiv obrtnicima. Jedan od načina je da se obrtnicima koji nemaju eOsobnu omogući pristup sustavu putem vjerodajnice značajne razine sigurnosti, a ne isključivo kroz vjerodajnice visoke razine sigurnosti uz dodatni trošak, kako je sada propisano. Također, HOK je uputio nadležnom Ministarstvu zahtjev da korištenje sustava e-Komunikacije za obrtnike bude proizvoljno odnosno da se razmotri mogućnost odgode roka za pristupanje obrtnika sustavu za godinu dana.

Pročitajte više » | Napisano 20.07.2023.