Izdvojene novosti


Mali trgovci pri HOK-u: Maknite ograničenja rada, omogućite potpore i sufinancirajte najam prostora

Mali trgovci pri HOK-u: Maknite ograničenja rada, omogućite potpore i sufinancirajte najam prostora

U Hrvatskoj obrtničkoj komori održan je 12. Susret trgovaca koji je u predavanjima i panel raspravi o aktualnim temama u sektoru okupio male trgovce iz cijele Hrvatske.

Predstavnice resornog Ministarstva gospodarstva su okupljenima dale ključne informacije o zakonodavnom kontekstu koje su obuhvaćale prava i obveze trgovaca u odnosu na potrošače te trgovinu putem interneta, dok je predstavnica HOK-a dala pregled potencijalnih EU projekata i natječaja za trgovce. U sklopu Susreta održana je i panel rasprava na temu budućnosti i izazova male trgovine, a u istoj su sudjelovali Mirko Budimir iz Hrvatske udruge poslodavaca, Josip Zaher u ime Hrvatske gospodarske komore, Ivan Ćibarić ispred Saveza udruga malih trgovaca RH te predstavnici Hrvatske obrtničke komore, predsjednik Organizacijskog odbora Susreta i član Predsjedništva HOK-a Darko Knežević i članica Ceha trgovine HOK-a Lidija Huten. Sudionici su istaknuli i problematizirali ograničenje rada nedjeljom, ali i naglasili problem radne snage, nedostatak podrške države sektoru i sredstava za modernizaciju i ulaganja, ali i spremnost samih malih trgovaca na pravovremenu prilagodbu fluktuirajućim tržišnim trendovima kao preduvjet opstanka i uspjeha.

„Ono što je u proteklom razdoblju bilo aktualno za trgovinu su svakako neradne nedjelje i Zakon o trgovini koji je najviše pogodio male obiteljske trgovine koje nemaju isti položaj na tržištu kao veliki trgovački lanci. Treba istaknuti da je mala trgovina jedan od sektora u kojima je teško biti konkurentan i profitabilan, kako zbog nedostatka radne snage i ponude proizvoda koja stiže iz uvoza, tako i zbog promjene navika kupaca koji sve više kupuju i provode vrijeme u velikim trgovačkim centrima. Ono što je naša zadaća je pokazati važnost malih trgovina pogotovo u područjima posebne državne skrbi, ruralnim područjima i otocima, te pokazati kako su mali trgovci jedan od faktora oživljavanja tih područja“, izjavio je ovom prilikom predsjednik Ceha trgovine HOK-a Josip Smoljan.

„Od samog početka zastupamo isti stav po pitanju ograničenja rada nedjeljom – onaj da svaki obrtnik treba imati pravo sam odlučiti kada će i koliko raditi, a osobito ako u obrtu radi sam vlasnik ili njegova obitelj, što je u obrtništvu čest slučaj. Razumijemo namjeru Zakona i ono što donosi za najveći dio hrvatskih građana, no dužni smo zastupati interese naših obrtnika i u narednom periodu uputit ćemo prijedloge unapređenja takvih odredbi, uz čitav drugih prijedloga važnih za unapređenje sektora i uvjeta poslovanja za male trgovine, koje su srca i duše naših gradova, sela i kvartova i dio našeg načina života“, najavio je predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil.

Ovom prilikom Ceh trgovine HOK-a je formulirao i predstavio zaključke za unapređenje sektora te će ih uputiti nadležnim tijelima na postupanje. Tako je (1) zatraženo od nadležnog Ministarstva omogućavanje prava svakog obrtnika da sam odluči hoće li će raditi nedjeljama i praznicima, a osobito ako u obrtu radi sam vlasnik ili njegova obitelj. Istaknuto je da je (2) sektoru trgovine potrebno omogućiti javljanje na državne, županijske i gradske potpore te da se konkretnim mjerama potiče i sufinancira mala trgovina u ruralnim i otočnim područjima, s obzirom na to da su trgovci redovito isključeni iz mogućnosti prijava na natječaje ili potpore, a interes i potrebe za iste su velike. Također, detektirano je da je (3) potrebna veća kontrola prodaje putem društvenih mreža prema neregistriranim subjektima kako bi se što više smanjila nelojalna konkurencija i zaštitila mala trgovina, kao i (4) potreba za sufinanciranjem najma prostora koji su u vlasništvu grada, županije ili države u situaciji gdje su pogodnosti i poticaji za trgovce mali ili ne postoje, a u svrhu njihovog lakšeg poslovanja i osiguranja opstanka.

Pročitajte više » | Napisano 24.05.2024.

Inovacijski vaučeri za MSP-ove

Inovacijski vaučeri za MSP-ove

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je poziv na dostavu projektnih prijedloga „Inovacijski vaučeri za MSP-ove“ (Referentni broj: PK.1.1.06.) u okviru Programa konkurentnosti i kohezija 2021.-2027.

Poziv „Inovacijski vaučeri za MSP-ove“ provodi se putem otvorenog postupka dodjele u modalitetu trajnog poziva.

Datum početka zaprimanja projektnih prijava je 10. lipnja 2024. godine u 11,00 sati, a projektni prijedlozi će se zaprimati do iskorištenja raspoloživih sredstava za predmetni Poziv, a najkasnije do 31. prosinca 2026. u 16,00 sati.

Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 4.874.214 EUR, a sredstva će se dodjeljivati u obliku vaučera.

Cilj Poziva je prijenos znanja od strane znanstveno-istraživačkih organizacija (ZIO) u vidu ugovornog pružanja usluga MSP-ovima za troškove testiranja, ispitivanja, demonstracijskih aktivnosti, kao i korištenja stručnih tehničkih znanja za potrebe inovativnih procesa i komercijalizacije inovacija.
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po pojedinom projektnom prijedlogu je 2.000,00 EUR, a najviši 10.000,00 EUR po pojedinom projektnom prijedlogu.

Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su aktivnosti namijenjene inovacijama koje rezultiraju novim proizvodima, uslugama ili procesima koji su novost u ponudi poduzeća i/ili novost na tržištu:
• Testiranje proizvoda, usluge ili procesa,
• Ispitivanje proizvoda, usluge ili procesa,
• Demonstracijske aktivnosti,
• Stručna i tehnička znanja u svrhu razvoja proizvoda, usluga i procesa.

Maksimalni intenzitet potpore je 50 % prihvatljivih troškova, a intenzitet potpore može povećati do 85 % prihvatljivih troškova, pod uvjetom da ukupni iznos potpore za savjetodavne i pomoćne usluge za inovacije ne premašuje 220 000 EUR po poduzetniku tijekom bilo kojeg trogodišnjeg razdoblja.

Prihvatljivi prijavitelj je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća utvrđenoj u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o općem skupnom izuzeću.

Projektni prijedlozi se podnose elektronički, putem portala informacijskog sustava eKohezija.

Pitanja s jasno naznačenom referencom na Poziv moguće je poslati isključivo putem elektroničke pošte na adresu inovacijski.vauceri@mingor.hr, a odgovori na pitanja bit će objavljeni na stranici https://eufondovi.gov.hr/ , u okviru odgovarajućeg poziva.

Upiti zaprimljeni na druge adrese neće biti uzeti u obzir, niti će odgovori na tako postavljena pitanja biti objavljeni na način propisan pravilima Poziva.

Natječajnu dokumentaciju možete pronaći ovdje.

Foto: freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 23.05.2024.

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup članova Hrvatske obrtničke komore na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024. godine;najvećem i najvažnijem sajmu u Sloveniji od 18. do 22.09.2024.

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup članova Hrvatske obrtničke komore na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024. godine;najvećem i najvažnijem sajmu u Sloveniji od 18. do 22.09.2024.

Hrvatska obrtnička komora organizirati će i sufinancirati sa 50% cijene standardno uređenog izložbenog prostora kolektivan nastup članova HOK-a na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024., najvećem obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Sloveniji i široj regiji, koji će se održati od 18. – 22. rujna 2024. godine na prostoru Celjskog sajma u gradu Celju.

Međunarodni sajam u Celju je respektabilna sajamska izložba sa oko 1.000 izlagača iz 34 države Svijeta, sa velikom posjetom sajmu (oko 86.000 posjetitelja iz preko 40 država Svijeta) te je mjesto kvalitetne prezentacije proizvoda i usluga za obrtnike i poduzetnike koji žele u direktnom kontaktu sa potencijalnim kupcima provjeriti kvalitetu svojih proizvoda i usluga, s ciljem izvoza te dolaska do novih poslovnih kontakata za buduće poslove.

Izložbeni program sajma u Celju obuhvaća: poslovne susrete, međunarodna predstavljanja, strojeve i opremu za drvo i metal, opremu od inox-a, elektrotehniku, preradu plastike, gume, obradu metala, strojogradnju, prehranu i ugostiteljstvo, izradu alata za obradu drva, plastike i metala, namještaj i unutarnje uređenje, završne radove u graditeljstvu, alate za uređenje doma i okolice, energetiku, opremu za prehrambenu industriju, mehanizaciju sela, građevinsku mehanizaciju, montažne kuće, proizvode široke potrošnje, IT opremu, stare zanate i tradicijske obrte, turizam...

U nastavku dajemo osnovne informacije o sajmu, a u privitku i prijavu za nastup na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024.

Naziv sajma/adresa: 56. Međunarodni sajam obrtništva i poduzetništva Celje 2024., Celjski sejem d.d., Dečkova cesta 1, 3000 Celje, www.ce-sejem.si

Termin održavanja: 18. – 22. 09. 2024.

Radno vrijeme sajma: 09,00 – 19,00 sati

Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu „ključ u ruke“ – svaki izlagač u sklopu priprema svoje prezentacije na sajmu, uz izložbeni prostor uređen sukladno njegovoj prijavi i potrebama, dobiva i: dva natpisa na štandu, reprezentaciju na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb-Celje-Zagreb i postavu na štandu, najavu nastupa prema službama sajma Celje, dežurnu osobu na štandu, domaćicu na štandu-sve potrebne informacije, tehničke podatke, upute, kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.Za svoje izlagače Hrvatska obrtnička komora osigurala je izložbeni štand u paviljonu međunarodnih izložbi Celjskog sajma.

Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50% iznosi 100,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 125,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 200,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno 250,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijeni 1 m2.

Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:

prijavu – u prijavi obavezno navesti potreban namještaj na štandu
podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koji se šalje na sajam
izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi izlagača“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 16. 08. 2024. godine ili do popune izložbenog prostora

Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru – adresa: Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb ili putem elektroničke pošte: drazen.horvat@hok.hr

Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, tu robu može osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.

Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.

Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu!

Mole se zainteresirani obrtnici i poduzetnici za prezentaciju na sajmu u Celju da ispunjene prijavne materijale što prije dostavite u Hrvatsku obrtničku komoru, kako bi stručna služba Komore na vrijeme pripremila njihov nastup.

Za dodatne informacije možete se obratiti u Hrvatsku obrtničku komoru na broj telefona: 01/4806 650, Dražen Horvat; elektronička pošta: drazen.horvat@hok.hr .

Iskoristite ovu prigodu te svoje proizvode i usluge predstavite na najvažnijem obrtničkom i poduzetničkom sajmu u ovom dijelu Europe u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore !

Prijavne materijale i uvjete nastupa možete pronaći na dnu ove stranice.



Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
Prijava izlaganja za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024_članovi HOK-a.doc 74.5 KB
Prijava izlaganja za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024_tvrtke koje nisu članovi HOK-a.doc 73.5 KB
Informacija vezana uz obradu podataka izlagača za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024 godine.pdf 169.43 KB

Pročitajte više » | Napisano 22.05.2024.

Podizanje kvalitete provedbe majstorskih ispita cilj je projekta Erasmus+ projekt Master 4.1

Podizanje kvalitete provedbe majstorskih ispita cilj je projekta Erasmus+ projekt Master 4.1

thumb
thumb
thumb
Kako bi osigurala najvišu kvalitetu provedbe majstorskog ispita Hrvatska obrtnička komora provodila je Erasmus+ projekt Master 4.1: unaprjeđenje majstorskih ispita u kojem je osim promocije važnosti majstorskih ispita i isticanja primjera dobre prakse uspješnih majstora i majstorica izrađen i Kodeks ponašanja za članove ispitnih komisija te Metodologija za osiguranje kvalitete provedbe majstorskih ispita, kao i standardizacija provedbe ispita, posebno u praktičnom dijelu.

Nacionalnom konferencijom održanom 16. svibnja 2024. godine u Zagrebu zaključen je projekt i predstavljeni su rezultati kao i daljnji koraci kojima će se nastojati unaprijediti kvaliteta majstorskih ispita. Konferencija je okupila 40 sudionika, obrtnika, strukovnih nastavnika i savjetnika za obrazovanje iz područnih obrtničkih komora koji su imali priliku upoznati se s rezultatima projekta te raspraviti mogućnosti buduće suradnje.

Članica radne skupine u sklopu projekta, predsjednica Ceha frizera i kozmetičara HOK-a, Martina Gregur ističe kako je utvrđivanje pravila i standarda provođenja majstorskih ispita iznimno važna za podizanje kvalitete samih ispita. Kao majstorica frizerske struke ukazala je i na prednosti posjedovanje majstorske diplome. „Kao dijete majke obrtnice koje je nastavilo obiteljski posao s tradicijom dugom 40 godina polaganje majstorskog ispita bio je logičan slijed. Majstorska diploma koja je najviša razina obrazovanja za obrtnička zanimanja kruna je stalnog usavršavanja i potvrda kompetencija i vještina. Na polaganje majstorskog ispita motiviram i svoje djelatnika od koji je većina stekla majstorsku diplomu svjesni da će im omogućiti da budu konkurentniji.“, kaže Gregur.

U brojnim zanimanjima položen majstorski ispit daje pravo na otvaranje obrta, odnosno samostalno obavljanje zanimanja. Potvrđuje ključnu ulogu majstora u obrazovanju učenika u obrtničkim zanimanjima jer omogućuje primanje naučnika na praksu, a time doprinosi stvaranju kvalificiranih i vještih radnika u budućnosti. Položen majstorski ispit pruža dodatnu vjerodostojnost i povjerenje, što je posebice važno u područjima gdje se izravno utječe na sigurnost građana (elektrostruka, građevina, autostruka i mnoge druge).

Majstorski ispit nije obavezan osim kod otvaranja pojedinih vezanih obrta, ali je nadogradnja, usavršavanje vještina i znanja te potvrda da je riječ o osobi koja ulaže u svoje znanje, dokazuje kvalitetu svojih usluga, a time postaje i još traženija na tržištu.

U 2023. godini Hrvatska je postala bogatija za 777 novih majstora, a među onima koji su položili majstorski ispit najzastupljeniji su elektroinstalateri, frizeri, kuhari, autoserviseri, vodoinstalateri, instalateri grijanja i klimatizacije te zidari.

Kako izgleda majstorski ispit možete doznati preko on-line platforme E-majstor. Simulacija majstorskog ispita dostupna je svima te daje uvid u pojedine dijelove ispita i ispitna pitanja. Detaljnije na poveznici https://www.hok.hr/obrazovanje/majstorski-ispit/online-platforma-e-majstor.

Za sve ostale informacije o uvjetima za polaganje javite se svojoj županijskoj komori, informirajte se o načinu prijave i polaganju ispita.

Pročitajte više » | Napisano 22.05.2024.

Sprečavanje širenja zaraznih bolesti putem vode namijenjene za ljudsku potrošnju

Sprečavanje širenja zaraznih bolesti putem vode namijenjene za ljudsku potrošnju

U cilju zaštite zdravlja ljudi i sprečavanja širenja zaraznih bolesti putem vode namijenjene za ljudsku potrošnju, vlasnici prioritetnih objekata odnosno velikih objekata koji nisu kućanstva, s brojnim korisnicima potencijalno izloženima rizicima povezanima s vodom, osobito veliki objekti za javnu upotrebu i to: bolnice, lječilišta, škole i ostale obrazovne ustanove, vrtići, objekti u kojima se obavlja djelatnost socijalne skrbi za korisnike na smještaju, sportske dvorane, ugostiteljski objekti iz skupina Hoteli i Kampovi, učenički i studentski domovi, trgovački centri, kaznene ustanove i vojarne u obvezi su uspostaviti, provoditi i održavati sustave i postupke samokontrole kroz procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže navedenih objekata u kojima obavljaju svoje poslovanje te provoditi preventivne i korektivne mjere kako su propisane Zakonom o vodi za ljudsku potrošnju i Pravilnikom o kontroli parametara kućne vodoopskrbne mreže potrošača i drugih sustava od javnozdravstvenog značaja te planu i programu edukacije svih dionika.

Slijedom navedenog, svi prioritetni objekti, uključujući sportske dvorane i ugostiteljski objekti iz skupina Hoteli i Kampovi, stupanjem na snagu navedenog Pravilnika su u obvezi provesti procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže te preventivne i korektivne mjere sukladno člancima 29. i 30. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju.

Ostali objekti u kojima se pruža usluga smještaja za 20 i više osoba, a koji nisu prioritetni objekti, u obvezi su provesti procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže sukladno članku 31. toga Zakona.

Tijelo nadležno za politiku sigurnosti vode za ljudsku potrošnju u Republici Hrvatskoj je Ministarstvo zdravstva. Ministarstvo obavlja upravno-pravne i stručne poslove u području vode za ljudsku potrošnju te im se za dodatne informacije možete obratiti na kontakt: pitajtenas@miz.hr.

Foto: freepik.com


Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
MINT-PRINT_mint-mf-pris-4kat-01_mint_local_4211_001.pdf 121.57 KB

Pročitajte više » | Napisano 22.05.2024.