Izdvojene novosti


Usvojen HOK-ov prijedlog o relaksiranju uvjeta za uključenje obrtnika na EU natječaj za digitalizaciju

Usvojen HOK-ov prijedlog o relaksiranju uvjeta za uključenje obrtnika na EU natječaj za digitalizaciju

Ponovno otvoreno e-Savjetovanje za EU poziv „Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije“

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije objavilo je nova savjetovanja sa zainteresiranom javnošću o nacrtu Uputa za prijavitelje sljedećih Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava:

Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Jadranske Hrvatske
Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Panonske Hrvatske
Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Sjeverne Hrvatske
Podsjećamo, riječ je o ranije najavljivanom pozivu „Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija“ koji je već bio na e-Savjetovanju koje je završilo 13.02.2025, a koji će se prema trenutno dostupnim informacijama provesti zasebno za svaku od predviđenih regija kroz 3 zasebna poziva.

Hrvatska obrtnička komora sudjelovala je u komentiranju ranije objavljenih Uputa za prijavitelje te je tražila da se minimalni prag snizi s 30.000,00 eura što je i učinjeno u raspisivanju novih e-Savjetovanje te minimalni iznos bespovratnih sredstava sada iznosi 20.000,00 eura.

Također, tijekom prethodnog e-Savjetovanja HOK je uložio komentar na uvjet prihvatljivosti za prijavitelje, prema kojem svi prijavitelji moraju imati najmanje 2 osobe zaposlene na puno radno vrijeme, što brojnim manjim obrtima predstavlja nepremostivu prepreku za sudjelovanje u pozivu. U novom prijedlogu Uputa za prijavitelje, došlo je do značajnog ublažavanja ovog uvjeta te je sada dovoljno imati 1 zaposlenika na puno radno vrijeme, pri čemu se i vlasnik obrta može računati kao zaposlena osoba, ako mu je to jedina osnova za osiguranje.

Osnovne informacije primjenjive za sva tri poziva:

Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva

Uvođenje (nabava i implementacija) digitalnih tehnoloških rješenja, opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese, uključujući ulaganja u komplementarne vještine zaposlenika.
Savjetodavne usluge povezane s uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija.
Bespovratna sredstva

Najniži iznos: 20.000,00 eura
Najviši iznos: 120.000,00 eura
Iznos sufinanciranja

Do 50 % prihvatljivih troškova- srednja poduzeća
Do 65 % prihvatljivih troškova- mala poduzeća
Do 80 % prihvatljivih troškova- mikro poduzeća
Do 85 % prihvatljivih troškova- mikro poduzeća - novoosnovana
Savjetovanja su otvorena od 23. svibnja do 07. lipnja 2025. godine i dostupna na sljedećim poveznicama:

Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Jadranske Hrvatske
Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Panonske Hrvatske
Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Sjeverne Hrvatske
Prema indikativnom planu objave poziva iz Integriranog teritorijalnog programa 2021.-2027. za 2025. godinu, objava poziva najavljena je za 29.05.2025. godine. Po objavi navedenih poziva, Hrvatska obrtnička komora će održati online predstavljanje.

Pročitajte više » | Napisano 29.05.2025.

Održan završni sastanak partnera projekta Zajedničko mentorstvo: bolja suradnja za bolje strukovno obrazovanje

Održan završni sastanak partnera projekta Zajedničko mentorstvo: bolja suradnja za bolje strukovno obrazovanje

thumb
thumb
thumb
Dana 21. svibnja 2025. godine u Zagrebu je održan 5. sastanak partnera u sklopu Erasmus+ projekta Hrvatske obrtničke komore Joint Mentorship: Better Cooperation for Better VET (Zajedničko mentorstvo: bolja suradnja za bolje strukovno obrazovanje).

Radi se o završnom sastanku partnera ovoga projekta na kojem su partneri predstavili projektne rezultate u svojim zemljama, dogovorili tehničke detalje pripreme završnog izvješća i izvješća o osiguranju kvalitete ovoga projekta te razgovarali o održivosti rezultata projekta.

Cilj Erasmus+ projekta Joint Mentorship bio je unaprijediti kvalitetu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja specifično unaprjeđenjem suradnje između dionika u strukovnom obrazovanju putem organizacije seminara, edukacija i radionica te izradu Smjernica za bolju suradnju u strukovnom obrazovanju s primjerima dobre prakse. Nadalje, u okviru projekta osmišljene su i izrađene e-platforma i e-mapa naukovanja što omogućuje lakše i brže praćenje učenika i međusobnu komunikaciju škola, poslodavaca i ostalih dionika poput obrtničkih komora. Isto tako, projektom se radilo i na unapređivanju pedagoških vještina mentora putem osmišljenih e-modula koji pripremaju za podučavanje učenika tijekom naukovanja. Ciljne skupine projekta bile su učenici, strukovne škole te mentori koji provode naukovanje u obrtima i poduzećima, kao i ostali dionici u sustavu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.

Projekt je započeo u listopadu 2022. godine, a traje do kraja lipnja 2025. godine te je ukupna vrijednost dodijeljene potpore za sve partnere iznosila 250.000,00 EUR.

Više informacija o projektu možete pronaći na sljedećoj poveznici: https://e-mentor.eu/.

Foto: HOK

Pročitajte više » | Napisano 23.05.2025.

Održana završna konferencija Erasmus+ projekta Zajedničko mentorstvo: kvalitetnija suradnja za kvalitetnije strukovno obrazovanje

Održana završna konferencija Erasmus+ projekta Zajedničko mentorstvo: kvalitetnija suradnja za kvalitetnije strukovno obrazovanje

U prostorijama Hrvatske obrtničke komore održana je 20. svibnja 2025. godine završna konferencija Erasmus+ projekta Joint Mentorship: Better Cooperation for Better VET ( Zajedničko mentorstvo: kvalitetnija suradnja za kvalitetnije strukovno obrazovanje).

Konferencija je okupila dionike u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, kao i međunarodne partnere na projektu kako bi se predstavili rezultati projekta te kako bi se raspravilo o važnosti suradnje u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil čestitao je i zahvalio projektnom timu Hrvatske obrtničke komore i partnerskih institucija na odrađenim aktivnostima u projektu. Osvrnuo se na reformu strukovnog obrazovanja i uvođenje novih kurikula od iduće školske godine. „Hrvatska obrtnička komora istaknula je u nekoliko navrata da je potrebno više sati učenja temeljenog na radu u gospodarskim subjektima i da gospodarski subjekti u kojima se provodi naukovanje trebaju biti licencirani. Netko treba provjeriti tko radi s učenicima i u kakvim uvjetima. Naša je želja da naukovanje ostane i dalje zastupljeno, dodatno se unaprijedi, gdje je potrebno i osigura mladim ljudima uvjete za život i rad, kao u naprednim europskim zemljama“, istaknuo je predsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil.

Na konferenciji su obrtnici, nastavnici strukovnih škola te predstavnici relevantnih ministarstava i agencija imali priliku čuti rezultate projekta, posebno u vidu alata za poboljšanje suradnje poput Smjernica za unaprjeđenje suradnje s primjerima dobrih praksi i e-platforme s e-mapom naukovanja. Također, sudionicima su predstavljeni i moduli za mentore u gospodarstvu koji će im pomoći u unaprjeđenju pedagoških vještina i radu sa učenicima.

Također, održana je i panel rasprava na temu suradnje i načina kako unaprijediti suradnju među dionicima u strukovnom obrazovanju. Na panelu su sudjelovali predstavnici Hrvatske obrtničke komore, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Ministarstva gospodarstva, Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te ravnatelj škole. Najvažniji zaključak panel rasprave je bio da se provodi niz aktivnosti kako bi se unaprijedila suradnja, ali da je svakako i dalje potrebno raditi na unaprjeđenju komunikacije kao i razvoju modela potpore za učinkovitiju suradnju, posebno na relaciji obrtnik – škola.

Općeniti zaključak konferencije je da je suradnja ključ uspješnog i učinkovitog strukovnog obrazovanja, a s postojećim alatima suradnja se može dodatno unaprijediti. Također, potrebno je nastaviti kontinuirano razvijati svijest o važnosti suradnje te uključiti što veći broj obrtnika, škola i učenika u različite oblike suradnje na lokalnoj i regionalnoj razini uz konkretnu podršku nadležnih institucija na državnoj razini.

Više informacija o projektu možete pronaći na sljedećoj poveznici: https://e-mentor.eu/.

Foto:HOK

Pročitajte više » | Napisano 21.05.2025.

Akademija Poslovni START u Zadru: U suradnji s Hrvatskim Telekomom organiziramo besplatne stručne edukacije u 8 hrvatskih gradova i online webinare

Akademija Poslovni START u Zadru: U suradnji s Hrvatskim Telekomom organiziramo besplatne stručne edukacije u 8 hrvatskih gradova i online webinare

Pridružite se Akademiji Poslovni START koja nudi online webinare i besplatne edukacije u osam hrvatskih gradova, a to su Sisak, Dubrovnik, Šibenik, Zadar, Pula, Čakovec, Slavonski Brod i Zagreb.

Akademija je namijenjena onima koji tek kreću u samostalne poslovne vode, ali i onima koji žele unaprijediti svoje poslovanje s posebnim naglaskom na digitalizaciju.

Cilj edukacija je pružiti konkretne i korisne informacije, omogućiti razmjenu iskustava te sudionicima ponuditi vrijedne vještine kroz interaktivne radionice i primjere iz svakodnevnog poslovnog okruženja.

Iduća edukacija održat će se u Zadru, 28. svibnja (srijeda) s početkom u 9 sati, u Inovativni Zadar, Grgura Budislavića 99, Zadar.

Program događanja:

8:30 - 09:00 Okupljanje sudionika

09:00 - 09:10 Predstavljanje programa

09:10 - 09:55 Predavanje: Život u oblaku, predavač Krešimir Jusup

09:55 - 10:55 Predavanje: Fiskalizacija 2.0, predavač Đurđica Mostarčić

11:00 - 11:15 Pauza i druženje

11:15 - 11:35 Predavanje: Prednosti umjetne inteligencije u poslovanju, predavač Nikola Brebrić

11:35 - 12:40 Predavanje: Osnove financijske pismenosti, predavač Toni Milun

12:40 - 12:45 Zatvaranje programa

12:45 - 14:00 Druženje uz ručak

Sudjelovanje je besplatno, a zbog ograničenog broja mjesta PRIJAVITE SE i osigurajte svoj mjesto!

Pozivamo vas i da budete kreativni i prijavite ne samo svoj dolazak već i svoju poslovnu ideju. Najbolji među vama će temeljem odluke stručne komisije osvojiti financijsku nagradu u vrijednosti do 10.000 EUR i podršku u realizaciji svoje ideje, a dobitnik će biti proglašen na završnom događanju u Zagrebu.

Za sve informacije o sadržajima Akademije Poslovni start pratite web stranicu Hrvatske obrtničke komore i društvene mreže.

Pročitajte više » | Napisano 21.05.2025.

Prijavite se za nastup na 57. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2025. godine

Prijavite se za nastup na 57. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2025. godine

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira kolektivan nastup članova HOK-a na 57. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2025., najvećem obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Sloveniji i široj regiji, koji će se održati od 17. do 21. rujna 2025. godine na prostoru Celjskog sajma u gradu Celju.

Međunarodni sajam u Celju značajna je sajamska manifestacija s oko 1000 izlagača iz 36 država i više od 89.000 posjetitelja iz preko 40 država. Sajam pruža izvrsnu priliku za kvalitetnu prezentaciju proizvoda i usluga, posebno za obrtnike i poduzetnike koji žele izravno kontaktirati s potencijalnim kupcima, ispitati tržišni interes, te otvoriti mogućnosti za izvoz i nova poslovna partnerstva.

Izložbeni program sajma u Celju obuhvaća: poslovne susrete, međunarodna predstavljanja, strojeve i opremu za drvo i metal, opremu od inox-a, elektrotehniku, preradu plastike, gume, obradu metala, strojogradnju, prehranu i ugostiteljstvo, izradu alata za obradu drva, plastike i metala, namještaj i unutarnje uređenje, završne radove u graditeljstvu, alate za uređenje doma i okolice, energetiku, opremu za prehrambenu industriju, mehanizaciju sela, građevinsku mehanizaciju, montažne kuće, proizvode široke potrošnje, IT opremu, stare zanate i tradicijske obrte, turizam itd.

Osnovne informacije o sajmu:

Naziv sajma i adresa: 57. Međunarodni sajam obrtništva i poduzetništva Celje 2025., Celjski sejem d.d., Dečkova cesta 1, 3000 Celje, MOS | Celjski sejem d.d.

Termin održavanja: 17. – 21. 9. 2025.

Radno vrijeme sajma: 09,00 – 18,00 sati

Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu "ključ u ruke". Svaki izlagač, u sklopu priprema za svoju prezentaciju na sajmu, osim izložbenog prostora uređenog prema prijavi i potrebama, dobiva i sljedeće: dva natpisa na štandu, reprezentaciju na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb-Celje-Zagreb, postavu eksponata na štandu, dežurnu osobu i domaćicu na štandu, najavu nastupa prema sajamskim službama u Celju, sve potrebne informacije te kompletnu logistiku za uspješan sajamski nastup.

Za svoje izlagače Hrvatska obrtnička komora osigurala je izložbeni štand u paviljonu međunarodnih izložbi Celjskog sajma.

Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50% iznosi 104,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 130,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 208,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno 260,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijeni 1 m2.

Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:

prijavu – obavezno navesti potreban namještaj na štandu,
podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koji se šalje na sajam,
izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi izlagača“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 12. 8. 2025. godine ili do popune izložbenog prostora.

Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru – adresa: Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb ili putem elektroničke pošte: drazen.horvat@hok.hr.

Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, takvu robu može osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.

Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.

Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu!

Pozivaju se zainteresirani obrtnici i poduzetnici da što prije dostave ispunjene prijavne materijale, kako bi stručna služba Komore pravovremeno pripremila njihov nastup na sajmu u Celju.

Za dodatne informacije možete se obratiti na broj telefona: 01/4806 650, Dražen Horvat; elektronička pošta: drazen.horvat@hok.hr .

Iskoristite ovu priliku i predstavite svoje proizvode i usluge na najvažnijem obrtničkom i poduzetničkom sajmu u ovom dijelu Europe – u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore!

Prijavne materijale i uvjete nastupa možete pronaći na dnu stranice.


Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
Informacija o obradi podataka izlagača HOK-a za 57. Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2025. godine.pdf 95.29 KB
Prijava izlaganja za 57. Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2025._članovi HOK-a.doc 74 KB
Prijava izlaganja za 57. Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2025._tvrtke koje nisu članovi HOK-a.doc

Pročitajte više » | Napisano 19.05.2025.