Izdvojene novosti


Nadoknada fiksnih troškova poduzetnicima kojima je obustavljen rad

Nadoknada fiksnih troškova poduzetnicima kojima je obustavljen rad

Poduzetnicima kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad (dalje u tekstu: Odluka) nadoknadit će se svi ili dio plaćenih fiksnih troškova za mjesec prosinac 2020. godine.

Pravo na naknadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na prosinac 2019. godine bio najmanje 60%.

Iznimno, pravo na na​knadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici koji su započeli s radom tijekom 2020. godine kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje 60%.

Poduzetnicima s ostvarenim padom prihoda/primitaka od 60% do 90% nadoknadit će se iznos plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima koji su imali pad prihoda/primitaka iznad 90% nadoknadit će se plaćeni fiksni troškovi poslovanja u cijelosti.

Poduzetnicima u sustavu poreza na dodanu vrijednost priznaju se troškovi bez poreza na dodanu vrijednost.

Pravo na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u mjesecu studenom 2020. godine.

Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se:

mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost,
trošak obvezne pričuve,
mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plin, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada,
trošak komunalne naknade,
mjesečni trošak direktne spomeničke rente,
mjesečna pristojba HRT-a, mjesečna naknada za javno korištenje glazbe, mjesečna pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine,
mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije,
mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa i
1/12 iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja, izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina.
Nadoknada svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike iz Odluke navedene u točki 1. stavak 1. ove Upute, kojima je:

- obustavljen rad ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskih usluga na poljoprivrednim gospodarstvima, osim za ugostiteljske objekte iz skupine „Hoteli“, „Kampovi“ i vrste Učenički ili Studenski dom ili Akademis iz skupine „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj“, a koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja odnosno učenike ili studente

obustavljen rad casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje
obustavljen rad teretana, fitnes centara te sportskih i rekreacijskih centara
obustavljeno održavanje dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola
obustavljen rad školama stranih jezika osim obavljanja djelatnosti on-line ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu.
Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike kojima je obustavljen rad ugostiteljskih objekata i u slučaju kada u skladu s Odlukom obavljaju dozvoljeni rad pripreme i dostave hrane i pića.

Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) (u daljnjem tekstu: Zahtjev) poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi.

Popunjen Zahtjev podnosi se nadležnoj ispostavi Porezne uprave putem sustava ePorezna najkasnije do 15. veljače 2021. Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen Zahtjev korištenjem servisa Porezne uprave „Pišite nam“.

U Zahtjevu obvezno se popunjavaju polja 1. Podaci o podnositelju zahtjeva, 2. Sadržaj zahtjeva, te 3. Činjenice za odlučivanje po zahtjevu.

Po odobrenju Zahtjeva, Ministarstvo financija, Porezna uprava će dostaviti elektroničkim putem Hrvatskom zavodu za zapošljavanje obavijest o statusu Zahtjeva i visini odobrenih plaćenih fiksnih troškova po poduzetniku.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će izvršiti isplatu odobrenih plaćenih fiksnih troškova na naznačeni račun u Zahtjevu.

Zahtjev možete preuzeti ispod ove obavijesti.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/nadoknada-fiksnih-troskova-poduzetnicima-kojima-je-obustavljen-rad

Pročitajte više » | Napisano 09.12.2020.

HOK: ministarstvo prepoznalo utjecaj krize na širi spektar sektora i djelatnosti, proširenjem mjera smanjit će se razmjeri ekonomske ugroze

HOK: ministarstvo prepoznalo utjecaj krize na širi spektar sektora i djelatnosti, proširenjem mjera smanjit će se razmjeri ekonomske ugroze

HOK je već upozoravao kako će zatvaranje određenih gospodarskih subjekata imati nepovoljan učinak i na sve sektore i djelatnosti povezane s njima, stoga smatra da je njihovo uključivanje u mjere ispravno

Na sjednici Upravnog vijeća Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) u mjere za očuvanje radnih mjesta osim gospodarskih subjekata kojima je onemogućen rad odlukom Stožera, ušli su i sektori i djelatnosti koji su s njima poslovno povezani, a koji imaju pad prihoda najmanje 40 posto.

Na sastanku održanom početkom tjedna u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec, skrenuo je pozornost ministrima na problem tradicijskih obrta koji bi također trebali biti obuhvaćeni ekonomskim mjerama obzirom da je istima onemogućen rad zabranom održavanja gospodarskih sajmova tj. advenata te naglasio kako u obzir treba uzeti i sve one koji se oslanjaju na ugostiteljsku djelatnost i su im prihodi znatno smanjeni zbog odluke o zabrani rada.

„Zatvaranjem jedne djelatnosti nanosi se šteta i svima onima koji su s tom djelatnosti direktno povezani, a to je cijeli niz obrtnika proizvođača i dobavljača koji ostaju bez prodajnog i distribucijskog kanala Iako oni formalno nisu zatvoreni, osjećaju direktan problem zatvaranja i ostaju bez znatnog dijela planiranog prihoda. Njihovo uključivanje u mjere ispravna je odluka, jer se tako čuvaju radna mjesta. Mali obrtnici ovu krizu ne mogu prebroditi bez pomoći države i izražavam zadovoljstvo što je u tom dijelu nadležno ministarstvo uvažilo naše prijedloge.“, rekao je Dragutin Ranogajec, predsjednik HOK-a.

Pročitajte više » | Napisano 08.12.2020.

Izmijenjeni uvjeti za potporu HZZ-a za studeni i prosinac

Izmijenjeni uvjeti za potporu HZZ-a za studeni i prosinac

HZZ je na svojim stranicama objavio izmijenjene uvjete za ostvarivanje prava na potporu za očuvanje radnih mjesta za mjesece studeni i prosinac. Posebno nam je drago istaknuti da su prihvaćeni zahtjevi Hrvatske obrtničke komore kako slijedi:

Zahtjev za izmjenom kriterija prema kojem od sada potporu mogu ostvariti i obrtnici koji mogu dokazati da su u studenom 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na studeni 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za studeni 2020.g. i studeni 2019.g. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za studeni, odnosno dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2019.g. i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.
Zahtjev za nadoknadu fiksnih troškova. Prema novim uvjetima, poslodavci koji su podnijeli zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite mogu ostvariti pravo na dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava. Za ostvarivanje ovoga prava potrebno je podnijeti zahtjev Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Postupak zaprimanja i odobravanja zahtjeva propisati će Ministarstvo financija, Porezna uprava i objaviti na svojim mrežnim stranicama https://www.porezna-uprava.hr/. Po odobrenju zahtjeva od strane Ministarstva financija, Porezne uprave, Zavod će izvršiti isplate.
Zahtjev da se u ciljanu skupinu poslodavaca uključe i poslodavci koji su poslovno povezani s poslodavcima kojima je zatvorena djelatnost. Ovi poslodavci moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno gore navedenoj odluci Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave).
Također, zahtjev mogu podnijeti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 30. rujna 2020.

Za radnike zaposlene nakon 31. listopada 2020.g. bez obzira na razlog zapošljavanja ne može se odobriti potpora za 11. mjesec, a za radnike zaposlene nakon 30. studenog 2020.g. ne može se odobriti potpora za 12. mjesec.

Podsjećamo poslodavce koji su zatvoreni Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), te odlukom epidemiologa da ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem su zatvoreni gore navedenim odlukama. Ovi poslodavci mogu ostvariti:

- 2.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 1 do 14 dana

- 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 15 dana i nadalje

- doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore

Poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), ili su poslovno povezani s poslodavcima kojima je zatvorena djelatnost moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave).

Odluku Stožera civilne zaštite od 27. studenoga 2020. kojom je obustavljen i ograničen rad određenih djelatnosti možete preuzeti OVDJE.

Više informacija o potpori za očuvanje radnih mjesta listopad-prosinac 2020. dostupno je na stranicama HZZ-a: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-listopad-prosinac/

Pročitajte više » | Napisano 08.12.2020.

Kalkulator izračuna uplate doprinosa za korisnike HZZ mjere za očuvanje radnih mjesta listopad-prosinac

Kalkulator izračuna uplate doprinosa za korisnike HZZ mjere za očuvanje radnih mjesta listopad-prosinac

Hrvatska obrtnička komora izradila je kalkulator koji će izračunati iznos koji ste dužni uplatiti u državni proračun po osnovi obveznih doprinosa ovisno o visini potpore koju ste primili za razdoblje listopad-prosinac. Dovoljno je upisati iznos dodijeljene potpore i kalkulator će izračunati iznos doprinosa koje ste dužni uplatiti.

Kalkulator preuzmite u nastavku ovog teksta. https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/kalkulator-izracuna-uplate-doprinosa-za-korisnike-hzz-mjere-za-ocuvanje-radnih-mjesta-listopad

Pročitajte više » | Napisano 03.12.2020.

HOK: današnje mjere su za gospodarske subjekte koji su zatvoreni odlukom Stožera, no treba razgovarati i o svima onima kojima je kriza dovela u pitanje poslovanje

HOK: današnje mjere su za gospodarske subjekte koji su zatvoreni odlukom Stožera, no treba razgovarati i o svima onima kojima je kriza dovela u pitanje poslovanje

Predsjednik HOK-a Ranogajec zatražio je da se u mjeri koja se odnosi na pokrivanje fiksnih troškova kao kriterij uzme pad prometa od 60%, umjesto predloženih 70%, ministri uvažili prijedlog

Danas su u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike ministri predstavili mjere koje se odnose na gospodarske subjekte, kojima je odlukom Stožera civilne zaštite onemogućen rad.

Ministri su predstavili tri mjere: nastavlja se tekuća mjera za očuvanje radnih mjesta, aktiviraju se kreditne linije tzv. „covid krediti“ te se zatvorenim subjektima omogućava podmirenje fiksnih troškova ukoliko imaju pad prometa od minimalno 60% u odnosu na prošlu godinu.

Predsjednik HOK-a Ranogajec komentirao je predstavljene mjere te predložio ministrima da razmotre i problem tradicijskih obrta, kojima je rad također onemogućen zabranom održavanja gospodarskih sajmova tj. advenata te naglasio kako u obzir treba uzeti i sve one koji se oslanjaju na ugostiteljsku djelatnost te su im prihodi znatno smanjeni zbog odluke o zabrani rada. Također, iako je ministar Marić predložio da se kod mjere pokrivanja fiksnih troškova kao kriterij uzme pad od 70%, uvažen je prijedlog HOK-a da on ipak bude 60%.

Ovo rješenje koje je Vlada ponudila vrijedi za mjesec prosinac, a Ranogajec je istaknuo kako smanjenje PDV-a u ugostiteljstvu koje je danas opetovano bilo spomenuto na sastanku definitivno mora doći na stol kada se kriza sanira te da je to višegodišnje traženje Hrvatske obrtničke komore. Predsjednik Ranogajec upozorio je kako pri razmatranju olakšavanja poslovanja u dijelu porezne politike i PDV-a, treba razmišljati i o obrtnicima „paušalistima“ koji nisu u sustavu PDV-a.

Hrvatska obrtnička komora zastupa oko 90 000 obrtnika koji se bave raznim djelatnostima, a većini njih kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa ozbiljno je ugrozila poslovanje. Resorni ministri naglasili su kako su spremni na daljnji dijalog oko radnji koje je potrebno poduzeti kako bi se pomoglo gospodarstvu da se oporavi.

Pročitajte više » | Napisano 02.12.2020.