Izdvojene novosti


HOK traži hitne izmjene Programa zadržavanja radnih mjesta - srpanj 2021.

HOK traži hitne izmjene Programa zadržavanja radnih mjesta - srpanj 2021.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za srpanj 2021. Cilj ove mjere je zadržavanje radnika u djelatnostima u kojima je zbog posebnih okolnosti narušena gospodarska aktivnost.

Hrvatska obrtnička komora odmah je reagirala na doneseni Program koji je na štetu najmanjih poslodavaca izmijenjen u odnosu na dosadašnje mjere za očuvanje radnih mjesta te je Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i drugim nadležnim institucijama uputila zahtjev za hitnom izmjenom. Program je izostavio mogućnost poslodavaca koji zapošljavaju do 10 radnika (mikropoduzetnika) da ostvare pravo na sredstva bez obzira na djelatnost koju obavljaju. Ovakva je mogućnost do sada prevenirala otpuštanje radnika i zatvaranje obrta u značajnom broju, zbog čega je potrebno zadržati takvu mogućnost kroz cijelo razdoblje trajanja pandemije i njezinih posljedica na gospodarstvo.

Također, propisivanjem uvjeta od 70% Covid potvrda individualna odgovornost građana neprimjereno se prebacuje na poslodavce, što će kod onih najmanjih izazvati najveću štetu.

Zahtjev za hitnim izmjenama dostupan je na dnu ove stranice.

U nastavku Vam donosimo više informacija o Mjeri.

Mjera je namijenjena poslodavcima iz sektora:

Prijevoz i skladištenje – prijevoz putnika i to kopnom, zrakom i vodom, te zračni prijevoz robe
Uslužne djelatnosti u vezi sa prijevozom
Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića
Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih
Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i pad prometa i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
Ova mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 30. lipnja 2021. godine.

Isplata mjesečnih troškova plaće za srpanj 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene od 26. srpnja 2021. godine do zaključno 25. kolovoza 2021. godine.

Važno je naglasiti kako se poslodavcu može odobriti korištenje potpore za srpanj za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 25. kolovoza 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj. Za 70 i više posto Covid-potvrda poslodavac može ostvariti 100% potpore.

Ako na dan 25. kolovoza 2021. manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste, tada se postotak potpora može odobriti sukladno postotku udjela radnika s EU digitalnim COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.
Za manje od 70% Covid potvrda poslodavac može ostvariti potpore proporcionalno, tj. jednako postotku udjela Covid-potvrda od ukupnog iznosa potpore

Hrvatski zavod za zapošljavanje će do podataka o posjedovanju EU digitalnu COVID potvrde ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka s nadležnim tijelima.

Hrvatski zavod za zapošljavanje, sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka neće imati uvid u osobne podatke radnika s EU digitalnom COVID potvrdom, već će se podaci s nadležnim tijelima u svrhu odobravanja potpora razmjenjivati i obrađivati u obliku statističkih podataka, odnosno Hrvatski zavod za zapošljavanje će od nadležne institucije razmjenom podataka zaprimiti samo postotak radnika sa EU digitalnom COVID potvrdom ili uvjetom za istu. Pod uvjetom za istu podrazumijeva se da radnik ima uvjete ishoditi EU digitalnu COVID potvrdu, ali nije zatražio izdavanje potvrde od nadležne institucije.

Kriteriji za dodjelu potpore je i dokaz o padu prihoda/primitaka u propisanim usporednim razdobljima. Izuzetak su poslodavci s područja pogođenih potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije ne moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka. Navedeni poslodavci kod podnošenja zahtjeva izjavit će pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da su nastupile okolnosti iz kriterija za dobivanje potpore.

Detaljnije informacije dostupne su na: mjera-zrm.hzz.hr

Provedbeni dokument dostupan je ovdje: https://mjera-zrm.hzz.hr/media/wwpnt3yc/hzz-provedbena-dokumentacija-zrm-srpanj-2307.pdf?v=2

Informacije o tome tko može dobiti EU digitalnu COVID potvrdu dostupne su ovdje: https://www.koronavirus.hr/eu-digitalna-covid-potvrda/960



Pročitajte više » | Napisano 27.07.2021.

Nužne epidemiološke mjere za regiju Jadran

Nužne epidemiološke mjere za regiju Jadran

Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku o uvođenju nužnih epidemioloških mjera za područje Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske, Zadarske, Primorsko-goranske i Istarske županije te za područje Grada Novalje, Grada Senja i Općine Karlobag.

Nužne epidemiološke mjere su:

zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 50 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom i neće sudjelovati više od 1.000 osoba, a za isto su i nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave i nadležni županijski stožer dali suglasnost
javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 24,00 sata
održavanje privatnih svečanosti i okupljanja svih vrsta (uključujući i svadbene svečanosti) u ugostiteljskim i drugim objektima dopušteno je uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, ako na svečanosti nije prisutno više od 15 osoba
ograničavanje broja gostiju koji mogu istovremeno biti u ugostiteljskim objektima iz kategorije „Barovi“, kojima je odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske kojom se uvode nužne epidemiološke mjere kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja dopušten rad, na najviše 1.000 gostiju;
sajmovi i drugi oblici gospodarskih priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi, koji se održavaju na otvorenom prostoru, mogu se održavati samo ako dobiju suglasnost lokalnog i županijskog stožera
sportska natjecanja uz prisustvo gledatelja mogu se organizirati samo ako svi gledatelji i tehničko i organizacijsko osoblje koje je prisutno na natjecanju posjeduju EU digitalne COVID potvrde
Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke stupaju na snagu 26. srpnja 2021. godine, a određuju se u trajanju do 15. kolovoza 2021. godine.

Pročitajte više » | Napisano 26.07.2021.

Hrvatska obrtnička komora upozorava da je pri određivanju uvjeta za dodjelu mjera važno voditi računa o najmanjima

Hrvatska obrtnička komora upozorava da je pri određivanju uvjeta za dodjelu mjera važno voditi računa o najmanjima

Na samom početku mjeseca HOK je isticao nužnost uključivanja predstavnika obrtnika u postupak određivanja kriterija za donošenje mjera i nastavak istih za određene sektore


Definiranje kriterija za dobivanje potpore ne smije biti na štetu onih najmanjih, a to su obrtnici. Obrtnici nisu u mogućnosti ispuniti uvjete koji bi potencijalno bili primjenjivi ili prihvatljivi za veće poslodavce pa je važno da uvjeti za ispunjavanje kriterija za dobivanje potpora za očuvanje radnih mjesta budu prilagođeni i primjenjivi na njih. Napominjemo da obrtnik koji se cijepi, a zapošljava jednog ili dvoje radnika nije tehnički u mogućnosti ispuniti uvjet koji je putem medija dospio u javnosti kao prijedlog dogovora Vlade i socijalnih partnera, ako se ne cijepe i njegovi radnici. Smatramo da je neprihvatljivo da obrtnik, a posredno i njegovi radnici budu uskraćeni u korištenju mjera.

Obrtnicima kao poslodavcima stalo je do toga da njihovi radnici štite svoje zdravlje cijepljenjem, jer bolest može biti opasna prvenstveno za njihovo osobno zdravlje, a osim toga bolovanje uzrokuje manju naknadu od redovne plaće. Međutim, obrtnik ne može i ne smije od svojih radnika tražiti da se cijepe ako to nije zakonski propisano, jer bi time zadirao u osobna prava i slobode, a dijelom i u područje posebno zaštićenih osobnih podataka. Stoga nije primjereno prebacivati takvu obvezu na obrtnike i druge poslodavce kroz definiranje uvjeta za korištenje mjera za očuvanje radnih mjesta.

Slažemo se da je nužno da država potakne individualnu odgovornost kod građana, a ne da ista bude prenesena prvenstveno na poslodavce.

Pročitajte više » | Napisano 16.07.2021.

Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite RH

Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite RH

Stožer civilne zaštite RH donio je četiri nove Odluke. Odluke stupaju na snagu danas, 15. srpnja 2021. godine, a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 31. srpnja 2021. godine.

1. Odluku o izmjeni i dopunama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

2. Odluku o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

3. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

4. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Odluke možete pronaći i na dnu ovog maila.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/produljuju-se-epidemioloske-mjere-cetiri-nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-3


Pročitajte više » | Napisano 15.07.2021.

VAŽNO - Izmjena Odluke o novim uvjetima za ulazak u Sloveniju od 15. srpnja 2021. godine

VAŽNO - Izmjena Odluke o novim uvjetima za ulazak u Sloveniju od 15. srpnja 2021. godine

Izmjena Odluke o novim uvjetima za ulazak u Sloveniju od 15. srpnja 2021. godine

Vlada Republike Slovenije na današnjoj dopisnoj sjednici donijela je Izmjenu Odluke prema kojoj se utvrđuju novi uvjeti za ulazak u Sloveniju vezani za mjere zaštite od COVID-a 19. Prema novoj Odluci, određene su dvije iznimke od obveze PCT uvjeta (cijepljenje, negativan test, potvrda o bolesti) i to za:

radnike u međunarodnom prijevozu te
osobe koje tranzitiraju kroz Sloveniju (napuštaju je najkasnije 12 sati od ulaska u zemlju)
Navedena Izmjena vrijedi od 14. srpnja do 15. kolovoza 2021. godine.

Tekst nove Odluke možete pročitati ovdje.

Odluka o novim uvjetima za ulazak u Sloveniju od 15. srpnja 2021. godine

Vlada Republike Slovenije donijela je Odluku prema kojoj se utvrđuju novi uvjeti za ulazak u Sloveniju vezano uz mjere zaštite COVID-a 19. Mjere iz Odluke koja će se primjenjivati od 15. srpnja 2021. odnose se i na profesionalne vozače teretnog i putničkog prijevoza, kao i na prijevoznike koji se nalaze u tranzitu, bez obzira na države ili područja iz kojih dolaze.

Na ulasku u Republiku Sloveniju prijevoznici će morati predočiti jedan od navedenih uvjeta:

negativan PCR test ne stariji od 72 sata,
negativan brzi antigenski test ne stariji od 48 sati,
pozitivan PCR test stariji od 10 dana, odnosno ne stariji od 6 mjeseci (potvrda o bolesti),
potvrdu o cijepljenju,
potvrda o bolesti i dokaz da je najkasnije osam mjeseci od pozitivnog PCR testa ili pojave simptoma primljena jedna doza cjepiva,
EU digitalna putovnica ili
digitalna potvrda iz trećih zemalja.
Tekst sa stranica Vlade Republike Slovenije možete pročitati ovdje.
https://www.gov.si/novice/2021-07-12-ukinjajo-se-seznami-drzav-in-izenacujejo-pogoji-za-vstop-v-slovenijo/?fbclid=IwAR3B2_dHUctH84_FlARR6Gp9FCneTOulq7Xe2IMZnKKYcEYR9PyV7AR8s6A

Pročitajte više » | Napisano 15.07.2021.