Izdvojene novosti


Održan webinar na temu „ E-Trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova”

Održan webinar na temu „ E-Trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova”

Svi polaznici okruglog stola i webinara koji uspješno polože test dobiti će potvrdu o istome temeljem koje će moći ostvariti pogodnosti u sklopu usluga HOK-a iz područja e-trgovine i ARS-a

Hrvatska obrtnička komora, partner u projektu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja „Promocija poduzetništva“, kroz svoje aktivnosti Suda časti i Centra za mirenje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori promovira poduzetništvo i samozapošljavanje, proširenje poslovanja prvenstveno e-trgovinu te korištenje alternativnog i online rješavanja sporova kao potporu sigurnijem poslovanju malih poduzetnika.

Stoga je u sklopu projekta „Promocija poduzetništva„ održan online okrugli stol kao blok webinar na temu „ E-Trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova” za sudionike iz Dubrovnika i okruženja.

Webinar je trajao dva sata tijekom kojeg su predavači Siniša Begović i Suzana Kolesar govorili o modelima e-Trgovine, mjerenju učinka digitalnog marketinga kao i o ključnim elementima pri kreiranju sadržaja. Također govorilo se i o alternativno rješavanju sporova, zašto poduzetnicima treba ARS, koje vrste ARS-a se mogu koristiti u Hrvatskoj i u prekograničnom poslovanju te kako funkcionira on-line rješavanje sporova.

Tijekom druge polovice prosinca na internetskoj stranici www.budipoduzetnik.eu bit će moguće pristupiti polaganju testa iz e-trgovine i alternativnog rješavanja sporova.

Svi polaznici koji uspješno polože test dobit će potvrdu temeljem koje će moći ostvariti pogodnosti u sklopu usluga HOK-a iz područja e-trgovine i ARS-a.

Za svakog sudionika online okruglog stola, po izlasku iz tiska, osiguran je besplatni primjerak Vodiča kroz e-trgovinu i alternativno rješavanje sporova, koji će se u elektroničkom obliku nalaziti i na web stranici projekta te će biti dostupan svim sudionicima bez naknade.
Svrha projekta „Promocija poduzetništva“ (KK.03.1.2.24.0001) je organizacija i provedba aktivnosti namijenjenih promoviranju uspješnosti poslovanja te širenje i promicanje priča o uspjehu malih i srednjih poduzetnika čime bi se omogućilo stvaranje pozitivnog poslovnog okruženja kao temelja za osnivanje, rast i razvoj mikro, malih i srednjih poduzetnika.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) temeljem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija (OPKK) 2014.-2020. Korisnik u projektu je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja RH, a partneri su uz Hrvatsku obrtničku komoru, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska udruga poslodavaca.

Za više informacija sudionici se mogu s upitom obratiti projektu na www.budipoduzetnik.eu , gdje mogu pratiti i sve novosti kao i na FB stranici https://www.facebook.com/BudiPoduzetnikHOK te Youtube stranici https://www.youtube.com/channel/UCYUKHPROxEeNWvVvUhAP2TQ projekta.

Pročitajte više » | Napisano 10.12.2020.

Ponovno na raspolaganju COVID-19 zajam za obrtna sredstva

Ponovno na raspolaganju COVID-19 zajam za obrtna sredstva

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Vladom Republike Hrvatske i Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, nastavlja s provedbom mjera za pomoć mikro, malim i srednjim poduzetnicima čije poslovanje je ugroženo uslijed epidemije koronavirusa. Poduzetnicima je ponovno na raspolaganju „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“, a prijave počinju 9. prosinca 2020. godine u 8.00 sati. Program je financiran iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj te je osigurano ukupno 1,3 milijarde kuna. Poduzetnici će tako moći zatražiti iznos zajma do 380 tisuća kuna, uz kamatnu stopu od 0,25%. U okviru ovog Financijskog instrumenta HAMAG-BICRO će poduzetnicima izravno odobravati zajmove za obrtna sredstva.

1. CILJ FINANCIJSKOG INSTRUMENTA - Cilj Financijskog instrumenta je osigurati dodatnu likvidnost mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja. Program je usmjeren na mikro, mala i srednja poduzeća koja su aktivno poslovala najmanje 3 mjeseca u 2019. godini, a koja su ili zatvorena Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine ili su u 2020. godini ostvarila pad prihoda od 60 % i više u odnosu na 2019. godinu.

2. KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI KRAJNJIH KORISNIKA - U trenutku prijave za zajam prihvatljivi krajnji korisnici moraju ispunjavati sljedeće kriterije:

1. imaju status „subjekta malog gospodarstva“ kako su definirani u članku 1. Priloga Preporuci Europske komisije 2003/361/EZ, odnosno zadovoljavaju sljedeće kriterije:

a) po veličini su mikro, mali ili srednji poduzetnici

- mikro subjekt malog gospodarstva – fizičke i pravne osobe koje prosječno godišnje imaju zaposleno manje od 10 radnika, prema financijskim izvješćima za prethodnu godinu ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000,00 EUR ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000,00 EUR

- mali subjekt malog gospodarstva - fizičke i pravne osobe koje prosječno imaju zaposleno manje od 50 radnika. Prema financijskim izvješćima za prethodnu godinu ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000,00 EUR ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000,00 EUR iii)

- srednji subjekt malog gospodarstva - fizičke i pravne osobe čiji prosječni broj zaposlenih, ukupni godišnji promet ili zbroj bilance, odnosno dugotrajne imovine je veći od prethodno navedenih, a sukladan je Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva.

b) ostvaraju dobit, odnosno registrirani su kao:

- trgovačko društvo ili obrti

- fizička osoba koja obavlja djelatnosti slobodnih zanimanja

- ustanova, zadruga ili drugi slični subjekt koji obavlja gospodarsku djelatnosti u cilju stjecanja dobiti

2. imaju više od 50% privatnog vlasništva

3. nemaju žiro-račun neprekidno blokiran dulje od 45 dana u posljednjih 6 mjeseci,

4. nisu društvo u teškoćama kako je definirano pravilima o državnim potporama, što uključuje da:

a) za njih nije podnesen prijedlog za otvaranje predstečajnog ili stečajnog postupka;

b) za njih nije donesena odluka o pokretanju postupka prisilne likvidacije ili odluka o poništenju ili ukidanju rješenja kojim im je dano odobrenje za rad

5. imaju minimalno jednog zaposlenog na puno radno vrijeme

6. uredno podmiruju postojeća zaduženja odnosno ne smiju kasniti u plaćanju ili ne ispunjavati obvezu plaćanja bilo kojeg drugog kredita/leasinga/zajma

7. nema ranije odobren COVID-19 zajam za obrtna sredstva

U trenutku ulaganja sredstava zajma prihvatljivi korisnici moraju imati registrirano mjesto poslovanja i obavljati djelatnost u Republici Hrvatskoj, a gospodarska djelatnost za koju je isplaćen zajam mora se nalaziti u Republici Hrvatskoj i društvo za istu mora biti registrirano.

2.1. NEPRIHVATLJIVE DJELATNOSTI KRAJNJIH KORISNIKA

Krajnji korisnici čija je osnovna djelatnost i/ili djelatnost ulaganja iz jednog od sljedećih područja, nisu prihvatljivi za financiranje:

a. Sektori isključeni člankom 1. Uredbe o potporama male vrijednosti:

- Ribarstvo i akvakultura (proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture),

- Primarna poljoprivredna proizvodnja (proizvodnja proizvoda iz tla ili stočarstva bez obavljanja dodatnih radnji kojima bi se promijenila priroda tih proizvoda);

b. Duhan i destilirana alkoholna pića. Proizvodnja duhana i destiliranih alkoholnih pića te povezanih proizvoda i trgovina njima;

c. Proizvodnja oružja i streljiva te trgovina njima: financiranje proizvodnje bilo koje vrste oružja i streljiva te trgovine njima. To se ograničenje ne primjenjuje u mjeri u kojoj su te aktivnosti dio jasnih politika Europske unije ili su povezane s njima;

d. Kasina i istovjetna poduzeća;

f. Ograničenja informatičkog sektora: istraživanje, razvoj ili tehničke aplikacije povezane s elektroničkim podatkovnim programima ili rješenjima kojima:

- su ciljevi podupiranje svih aktivnosti uključenih u ograničene sektore iz prethodnih točaka (b) do (d); - igre na sreću i kasina na internetu; ili - pornografija,

- je svrha omogućiti nezakonit ulazak u elektroničke podatkovne mreže ili - nezakonito preuzimanje elektroničkih podataka.

g) Ograničenja sektora bio-znanosti: istraživanje, razvoj ili tehničke aplikacije povezani s kloniranjem ljudi u istraživačke/terapijske svrhe ili s genetski modificiranim organizmima („GMO”);

3. UVJETI I OTPLATA ZAJMA

Zajmom je prihvatljivo financirati ulaganja u obrtna sredstva, uključujući PDV. Zajam nije namijenjen za refinanciranje postojećih kreditnih obveza/leasinga, te plaćanje obveza nastalih prije 2020. godine, kao ni refundaciju prethodno plaćenih obveza. Sredstva zajma isplaćuju se na namjenski račun poduzetnika te moraju biti namjenski iskorištena. Korisnici su dužni pribaviti i dostaviti dokumentaciju HAMAG-BICRO-u sukladno Ugovoru o zajmu (npr. dostava računa temeljem kojih je izvršeno plaćanje i izvoda namjenskog računa kao dokaz o izvršenom plaćanju) kako bi se mogla vršiti kontrola namjenskog korištenja zajma nakon završetka roka korištenja zajma.

HAMAG-BICRO može odobravati zajmove za obrtna sredstva uz sljedeće uvjete:

Naziv programa

“COVID-19 zajam za obrtna sredstva”

Iznos

Do 380.000,00 kuna

Kamatna stopa

0,25% fiksna za cijeli period otplate zajma

Rok korištenja

6 mjeseci

Poček

Do 12 mjeseci ukoliko je rok otplate uključujući poček najmanje 2 godine

Rok otplate

Do 5 godina uključujući poček

Instrument osiguranja

Zadužnica korisnika zajma

Isplaćeni iznos zajma ne smije prelaziti Financijskim instrumentom definirani maksimalni iznos. Prvog dana u mjesecu po isteku roka korištenja zajam prelazi u otplatu. Otplata zajma vrši se u jednakim kvartalnim ratama. Prva rata dospijeva tri mjeseca od prelaska zajma u otplatu.

4. NAKNADA ZA ODOBRENJE ZAJMA

Krajnji korisnici ne plaćaju naknadu za odobrenje zajma.

5. POTPORE

Financijski instrument „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“ sadrži potporu male vrijednosti (de minimis) sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore i Pravilniku o dodijeli potpora male vrijednosti HAMAG-BICRO-a ili državnu potporu dodijeljenu u skladu s Privremenim okvirom i Programom dodjele državnih potpora u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVIDA19 Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije. Zajam ne može biti odobren prema uvjetima iz ovog Programa, ako zbroj potpore sadržane u zajmu i prethodno dodijeljenih potpora prelazi limit propisan Uredbom de minimis odnosno Privremenim okvirom.

6. INSTRUMENTI OSIGURANJA

Zadužnica korisnika zajma.

7. NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVE

HAMAG-BICRO će na svojoj internet stranici objaviti način podnošenja prijave zajedno s popisom dokumentacije potrebne za prijavu na COVID-19 zajmove za obrtna sredstva.

Dozvoljeno je odobrenje COVID-19 zajma, neovisno o ranije odobrenim ESIF financijskim instrumentima (Mikro zajam za obrtna sredstva ili investicijski zajam, Mali investicijski zajam, Pojedinačno ili Ograničeno portfeljno jamstvo), ali ne za iste prihvatljive troškove. Prijava za drugi ESIF zajam (Mikro investicijski zajam ili zajam za obrtna sredstva te Mali investicijski zajam) moguća je po proteku 6 mjeseci od odobrenja zahtjeva za COVID-19 zajam, sukladno važećim Programima HAMAG-BICRO-a.

8. OSTALE ODREDBE

Pravo na zajam ne postoji. HAMAG-BICRO donosi odluke o odobravanju svakog pojedinog zahtjeva za zajam sukladno internim metodologijama i procedurama rada. U slučajevima manjeg odstupanja od uvjeta ovog Financijskog instrumenta i uz dokazivanje opravdanog razloga, dopuštena su izuzeća uz suglasnost Uprave HAMAG-BICRO-a. Poduzetniku može biti odobren samo jedan COVID-19 zajam za obrtna sredstva.

9. ROK VAŽENJA FINANCIJSKOG INSTRUMENTA

Ovaj Financijski instrument stupa na snagu danom donošenja i važi do iskorištenja sredstava, a najkasnije do 31.12.2021. godine.

Pročitajte više » | Napisano 09.12.2020.

Nadoknada fiksnih troškova poduzetnicima kojima je obustavljen rad

Nadoknada fiksnih troškova poduzetnicima kojima je obustavljen rad

Poduzetnicima kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad (dalje u tekstu: Odluka) nadoknadit će se svi ili dio plaćenih fiksnih troškova za mjesec prosinac 2020. godine.

Pravo na naknadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na prosinac 2019. godine bio najmanje 60%.

Iznimno, pravo na na​knadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici koji su započeli s radom tijekom 2020. godine kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje 60%.

Poduzetnicima s ostvarenim padom prihoda/primitaka od 60% do 90% nadoknadit će se iznos plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima koji su imali pad prihoda/primitaka iznad 90% nadoknadit će se plaćeni fiksni troškovi poslovanja u cijelosti.

Poduzetnicima u sustavu poreza na dodanu vrijednost priznaju se troškovi bez poreza na dodanu vrijednost.

Pravo na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u mjesecu studenom 2020. godine.

Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se:

mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost,
trošak obvezne pričuve,
mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plin, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada,
trošak komunalne naknade,
mjesečni trošak direktne spomeničke rente,
mjesečna pristojba HRT-a, mjesečna naknada za javno korištenje glazbe, mjesečna pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine,
mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije,
mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa i
1/12 iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja, izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina.
Nadoknada svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike iz Odluke navedene u točki 1. stavak 1. ove Upute, kojima je:

- obustavljen rad ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskih usluga na poljoprivrednim gospodarstvima, osim za ugostiteljske objekte iz skupine „Hoteli“, „Kampovi“ i vrste Učenički ili Studenski dom ili Akademis iz skupine „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj“, a koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja odnosno učenike ili studente

obustavljen rad casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje
obustavljen rad teretana, fitnes centara te sportskih i rekreacijskih centara
obustavljeno održavanje dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola
obustavljen rad školama stranih jezika osim obavljanja djelatnosti on-line ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu.
Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike kojima je obustavljen rad ugostiteljskih objekata i u slučaju kada u skladu s Odlukom obavljaju dozvoljeni rad pripreme i dostave hrane i pića.

Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) (u daljnjem tekstu: Zahtjev) poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi.

Popunjen Zahtjev podnosi se nadležnoj ispostavi Porezne uprave putem sustava ePorezna najkasnije do 15. veljače 2021. Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen Zahtjev korištenjem servisa Porezne uprave „Pišite nam“.

U Zahtjevu obvezno se popunjavaju polja 1. Podaci o podnositelju zahtjeva, 2. Sadržaj zahtjeva, te 3. Činjenice za odlučivanje po zahtjevu.

Po odobrenju Zahtjeva, Ministarstvo financija, Porezna uprava će dostaviti elektroničkim putem Hrvatskom zavodu za zapošljavanje obavijest o statusu Zahtjeva i visini odobrenih plaćenih fiksnih troškova po poduzetniku.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će izvršiti isplatu odobrenih plaćenih fiksnih troškova na naznačeni račun u Zahtjevu.

Zahtjev možete preuzeti ispod ove obavijesti.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/nadoknada-fiksnih-troskova-poduzetnicima-kojima-je-obustavljen-rad

Pročitajte više » | Napisano 09.12.2020.

HOK: ministarstvo prepoznalo utjecaj krize na širi spektar sektora i djelatnosti, proširenjem mjera smanjit će se razmjeri ekonomske ugroze

HOK: ministarstvo prepoznalo utjecaj krize na širi spektar sektora i djelatnosti, proširenjem mjera smanjit će se razmjeri ekonomske ugroze

HOK je već upozoravao kako će zatvaranje određenih gospodarskih subjekata imati nepovoljan učinak i na sve sektore i djelatnosti povezane s njima, stoga smatra da je njihovo uključivanje u mjere ispravno

Na sjednici Upravnog vijeća Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) u mjere za očuvanje radnih mjesta osim gospodarskih subjekata kojima je onemogućen rad odlukom Stožera, ušli su i sektori i djelatnosti koji su s njima poslovno povezani, a koji imaju pad prihoda najmanje 40 posto.

Na sastanku održanom početkom tjedna u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec, skrenuo je pozornost ministrima na problem tradicijskih obrta koji bi također trebali biti obuhvaćeni ekonomskim mjerama obzirom da je istima onemogućen rad zabranom održavanja gospodarskih sajmova tj. advenata te naglasio kako u obzir treba uzeti i sve one koji se oslanjaju na ugostiteljsku djelatnost i su im prihodi znatno smanjeni zbog odluke o zabrani rada.

„Zatvaranjem jedne djelatnosti nanosi se šteta i svima onima koji su s tom djelatnosti direktno povezani, a to je cijeli niz obrtnika proizvođača i dobavljača koji ostaju bez prodajnog i distribucijskog kanala Iako oni formalno nisu zatvoreni, osjećaju direktan problem zatvaranja i ostaju bez znatnog dijela planiranog prihoda. Njihovo uključivanje u mjere ispravna je odluka, jer se tako čuvaju radna mjesta. Mali obrtnici ovu krizu ne mogu prebroditi bez pomoći države i izražavam zadovoljstvo što je u tom dijelu nadležno ministarstvo uvažilo naše prijedloge.“, rekao je Dragutin Ranogajec, predsjednik HOK-a.

Pročitajte više » | Napisano 08.12.2020.

Izmijenjeni uvjeti za potporu HZZ-a za studeni i prosinac

Izmijenjeni uvjeti za potporu HZZ-a za studeni i prosinac

HZZ je na svojim stranicama objavio izmijenjene uvjete za ostvarivanje prava na potporu za očuvanje radnih mjesta za mjesece studeni i prosinac. Posebno nam je drago istaknuti da su prihvaćeni zahtjevi Hrvatske obrtničke komore kako slijedi:

Zahtjev za izmjenom kriterija prema kojem od sada potporu mogu ostvariti i obrtnici koji mogu dokazati da su u studenom 2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na studeni 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za studeni 2020.g. i studeni 2019.g. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za studeni, odnosno dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2019.g. i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.
Zahtjev za nadoknadu fiksnih troškova. Prema novim uvjetima, poslodavci koji su podnijeli zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite mogu ostvariti pravo na dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava. Za ostvarivanje ovoga prava potrebno je podnijeti zahtjev Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Postupak zaprimanja i odobravanja zahtjeva propisati će Ministarstvo financija, Porezna uprava i objaviti na svojim mrežnim stranicama https://www.porezna-uprava.hr/. Po odobrenju zahtjeva od strane Ministarstva financija, Porezne uprave, Zavod će izvršiti isplate.
Zahtjev da se u ciljanu skupinu poslodavaca uključe i poslodavci koji su poslovno povezani s poslodavcima kojima je zatvorena djelatnost. Ovi poslodavci moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno gore navedenoj odluci Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave).
Također, zahtjev mogu podnijeti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 30. rujna 2020.

Za radnike zaposlene nakon 31. listopada 2020.g. bez obzira na razlog zapošljavanja ne može se odobriti potpora za 11. mjesec, a za radnike zaposlene nakon 30. studenog 2020.g. ne može se odobriti potpora za 12. mjesec.

Podsjećamo poslodavce koji su zatvoreni Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), te odlukom epidemiologa da ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem su zatvoreni gore navedenim odlukama. Ovi poslodavci mogu ostvariti:

- 2.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 1 do 14 dana

- 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 15 dana i nadalje

- doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore

Poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), ili su poslovno povezani s poslodavcima kojima je zatvorena djelatnost moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave).

Odluku Stožera civilne zaštite od 27. studenoga 2020. kojom je obustavljen i ograničen rad određenih djelatnosti možete preuzeti OVDJE.

Više informacija o potpori za očuvanje radnih mjesta listopad-prosinac 2020. dostupno je na stranicama HZZ-a: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-listopad-prosinac/

Pročitajte više » | Napisano 08.12.2020.