Izdvojene novosti


Poziv na Obrtnički aktualac - Otvaranje obrta

Poziv na Obrtnički aktualac - Otvaranje obrta

Pozivamo vas na Obrtnički aktualac, besplatni webinar na temu novog otvaranja obrta koji će održati Mihovil Vuković u ponedjeljak, 7. travnja 2025., s početkom u 15 sati.

Kroz Obrtnički aktualac stručnjaci Hrvatske obrtničke komore obrađuju teme važne za poslovanje obrtnika, kako bi svladali prepreke koje ih opterećuju, pretvorili ih u prilike i spremno dočekali promjene.

Sudjelovanje je besplatno, a predavanja će se odvijati uživo na Facebook stranici i YouTube kanalu HOK-a.

Pročitajte više » | Napisano 26.03.2025.

Novi Zakon o fiskalizaciji donosi velike promjene u poslovanju

Novi Zakon o fiskalizaciji donosi velike promjene u poslovanju


Novi Zakon o fiskalizaciji stupa na snagu 1. rujna 2025. godine te se, uz postojeću obvezu fiskalizacije u gotovinskom prometu, širi i na račune koji se naplaćuju putem transakcijskog računa. Postojeći sustav fiskalizacije (F1) proširuje se i na fiskalizaciju onih računa koji se naplaćuju putem transakcijskog računa, a to se odnosi i na račune naplaćene putem servisa kao što su PayPal, Google Pay, Stripe i dr. Od 1. siječnja 2026. godine svi obveznici PDV-a morat će izdavati eRačune i fiskalizirati ih u poslovanju s drugim poreznim obveznicima, a subjekti koji nisu u sustavu PDV-a, od tog datuma će morati zaprimati eRačune. Od 1. siječnja 2027. godine i subjekti koji nisu u sustavu PDV-a, morat će izdavati i fiskalizirati eRačune a za njih će izdavanje, zaprimanje i fiskalizacija eRačuna biti omogućena kroz besplatnu aplikaciju Porezne uprave MIKROeRAČUN.

Nadalje, u razdoblju od 1. rujna do 31. prosinca ove godine porezni obveznici morat će prijaviti svog informacijskog posrednika, odnosno odabrati način za dostavljanje eRačun, ali i način za fiskaliziranje računa, u pravilu, u trenutku izdavanja eRačuna. Novim Zakonom uvodi se još jedna promjena u odnosu na dosadašnji način fiskalizacije pa će tako OIB obveznika poreza na dohodak ili dobit, koji račun do 700 EUR plati gotovinom ili karticom (u praksi tzv. "R-1" račun), morati dostaviti u Poreznu upravu putem fiskalizacijske poruke.

Prijedlog zakonodavca je i da se uvede jedinstveni "šifrarnik" za robe i usluge za cijelu Hrvatsku za što će biti propisane kazne, ako se ne primjenjuje ili ako se primjenjuje pogrešno.Osim toga, eRačun će se moći ponovno izdati pod istim brojem, ali samo u slučaju da se ispravlja podatak koji ne utječe na obračun poreza. U slučaju da nije moguće izdati eRačun, o tome se mora izvijestiti Poreznu upravu u roku pet dana, kao i o naplaćenim računima do 20. u mjesecu za protekli mjesec. Primatelji eRačuna morat će posebno izvijestiti Poreznu upravu o računima koje su odbili svojim dobavljačima, također do 20. u mjesecu za prethodni mjesec.

Novim Zakonom o fiskalizaciji ukidaju se knjiga IRA, knjiga URA, izvješća RAD-1G, PPO, DON-H, PDV-F te se pojednostavljuje PD IPO. Rok za predaju PDV obrasca vraća se na zadnji dan u mjesecu.

„Promjene koje donosi novi Zakon su brojne i donijet će velike promjene u poslovanju pa je s pripremama najbolje započeti odmah. Obrtnici i poduzetnici, računovođe i informatičari, morat će svi skupa uspješno surađivati kako bi što spremnije dočekali početak 2026. godine i početak primjene Zakona“, istaknula je Đurđica Mostarčić, predsjednica Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore, na besplatnom webinaru u sklopu Obrtničkog aktualca.

Koliko je tema nadolazećeg Zakona o fiskalizaciji važna govori činjenica da je na webinaru sudjelovalo više od 600 zainteresiranih pojedinaca, a do sada je zabilježeno gotovo 6.000 pregleda predavanja na ovu „goruću temu“.

"Kako bismo našim članovima olakšali nadolazeće promjene, sklopili smo suradnju s tvrtkom Elektronički računi, zahvaljujući čemu obrtnici mogu ostvariti popust od 30% na pakete usluge servisa mojeRačun (MeR) i besplatnu sinkronizacija povijesnog eArhiva. Također, dogovorili smo da se za obrtnike rok za preuzimanje povijesnih dokumenata elektroničkog arhiva produži do 31. kolovoza 2025. godine. Ova suradnja donosi obrtnicima značajnu uštedu, posebice u kontekstu nadolazećeg Zakona o fiskalizaciji, ali i rastuće inflacije koja opterećuje naše članove. Na nama je da našim obrtnicama i obrtnicima osiguramo različite pogodnosti kojima mogu rasteretiti i olakšati svoje poslovanje“, zaključio je Dalibor Kratohvil, predsjednik Hrvatske obrtničke komore.

Snimku Obrtničkog aktualca na temu novog Zakona o fiskalizaciji možete pogledati na FB stranici i Youtube kanalu Hrvatske obrtničke komore.

Nacrt prijedloga Zakona o fiskalizaciji pronađite na sljedećoj poveznici

Pročitajte više » | Napisano 26.03.2025.

Akademija Poslovni start: U suradnji s Hrvatskim Telekomom organiziramo besplatne stručne edukacije u 8 hrvatskih gradova i online webinare

Akademija Poslovni start: U suradnji s Hrvatskim Telekomom organiziramo besplatne stručne edukacije u 8 hrvatskih gradova i online webinare

Pridružite se Akademiji Poslovni START koja nudi online webinare i besplatne edukacije u osam hrvatskih gradova, a to su Sisak, Dubrovnik, Šibenik, Zadar, Pula, Čakovec, Slavonski Brod i Zagreb.

Akademija je namijenjena onima koji tek kreću u samostalne poslovne vode, ali i onima koji žele unaprijediti svoje poslovanje s posebnim naglaskom na digitalizaciju.

Cilj edukacija je pružiti konkretne i korisne informacije, omogućiti razmjenu iskustava te sudionicima ponuditi vrijedne vještine kroz interaktivne radionice i primjere iz svakodnevnog poslovnog okruženja.

Prva edukacija održat će se u Sisku, 26. ožujka, u prostorijama Obrtničke komore Sisačko-moslavačke županije, (Ante Starčevića 13, 1. kat), s početkom u 9:00 sati.

Program događanja:

09:00 – 09:30 Okupljanje sudionika

09:30 – 09:40 Predstavljanje programa

09:40 – 10:25 Predavanje: Život u oblacima

10:30 – 11:45 Predavanje: Osnove financijske pismenosti, Toni Milun

11:45 – 11:55 Pauza & druženje

11:55 – 12:25 Predavanje: Jeste li dostupni online?

12:25 – 12:45 Razgovor s gostom obrtnikom poduzetnikom

12:45 – 13:00 Od ideje do realizacije – prijavite se i predstavite svoj projekt

13:00 – 15:00 Druženje uz ručak

Sudjelovanje je besplatno, a zbog ograničenog broja mjesta PRIJAVITE SE i osigurajte svoj mjesto!

Pozivamo vas i da budete kreativni i prijavite ne samo svoj dolazak već i svoju poslovnu ideju. Najbolji među vama će temeljem odluke stručne komisije osvojiti financijsku nagradu u vrijednosti do 10.000 EUR i podršku u realizaciji svoje ideje, a dobitnik će biti proglašen na završnom događanju u Zagrebu.

Za sve informacije o sadržajima Akademije Poslovni start pratite web stranicu Hrvatske obrtničke komore i društvene mreže.

Pročitajte više » | Napisano 24.03.2025.

Objavljen Javni poziv za kandidiranje projekata za podizanje konkurentnosti turističkog gospodarstva

Objavljen Javni poziv za kandidiranje projekata za podizanje konkurentnosti turističkog gospodarstva


Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske objavilo je 20. ožujka 2025. godine Javni poziv za sufinanciranje projekata usmjerenih na podizanje konkurentnosti turističkog gospodarstva kroz zelenu i digitalnu tranziciju. Ukupna vrijednost poziva iznosi 3.404.340 eura.

Ciljevi i mjere programa

Program je usmjeren na poticanje razvoja održivih turističkih proizvoda i dodatne ponude, poboljšanje procesa u ugostiteljskom poslovanju prihvatljivih za okoliš, razvoj inovativnih turističkih proizvoda i usluga, kružno gospodarstvo te povećanje energetske učinkovitosti.

Program obuhvaća četiri mjere:

Mjera A – Hoteli: Podupiru se ulaganja u energetsku učinkovitost, zelenu tranziciju, digitalizaciju i unapređenje radnih procesa te dodatne sadržaje postojećih hotela (Hotel, Hotel baština, Difuzni hotel, Aparthotel, Turističko naselje, Turistički apartmani, Pansion, Lječilišne vrste hotela).​
Mjera B – Kampovi: Podržavaju se ulaganja u energetsku učinkovitost, zelenu tranziciju, digitalizaciju i unapređenje radnih procesa te dodatne sadržaje postojećih kampova (Kamp ili Kamp odmorište).​
Mjera C – Obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG) i poljoprivrednici: Obuhvaća ulaganja u nova vinotočja ili kušaonice, energetsku učinkovitost, zelenu tranziciju, digitalizaciju i unapređenje radnih procesa te dodatne sadržaje postojećih OPG-ova ili poljoprivrednika s rješenjem za ugostiteljske usluge.​
Mjera D – Plovni objekti nautičkog turizma: Podupiru se ulaganja u postojeće plovne objekte za krstarenje ili izlete, vezana za opremu ili uređaje za biokemijsko pročišćavanje otpadnih voda na plovilu.​
Prihvatljivi prijavitelji

Prijaviti se mogu subjekti malog gospodarstva (trgovačka društva izvan javnog sektora, obrti i zadruge) te obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG) ili poljoprivredna gospodarstva (PG).​

Način i rok prijave

Prijave se podnose isključivo online putem sustava eGrađani, na portalu eTurizam (usluga TuRiznica). Prijavu mogu podnijeti samo ovlaštene fizičke osobe koje imaju ovlaštenje za zastupanje poslovnog subjekta, isključivo u svrhu podnošenja prijave na predmetni Javni poziv. Prijave su otvorene do 10. travnja 2025. godine do 16 sati.

Dodatne informacije i kontakt

Za dodatne informacije o Javnom pozivu, zainteresirani mogu poslati upite elektroničkom poštom na adresu: potpore-ktg@mints.hr. Prilikom slanja upita, u polje Predmet/Subject potrebno je napisati mjeru za koju se traže informacije (Mjera A, B, C ili D). Posljednji dan za slanje upita je 9. travnja 2025. godine.

Više informacija o Javnom pozivu, uključujući detaljne upute za prijavitelje i potrebne obrasce, dostupno je na službenoj stranici Ministarstva turizma i sporta: https://mint.gov.hr/javni-pozivi-i-natjecaji-11414/t-u-r-i-z-a-m/22181

Foto: freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 24.03.2025.

Natječaj za nabavu sredstava za čišćenje i higijenskog materijala

Natječaj za nabavu sredstava za čišćenje i higijenskog materijala

Hrvatska obrtnička komora prikuplja ponude za nabavu sredstava za čišćenje i higijenskog materijala na bazi okvirnih godišnjih potreba.

Nuđenje predmeta nabave:

Sredstva za čišćenje
Higijenski materijal
sve temeljem okvirnih godišnjih potreba.

Napomena:

Količine su iskazane kao okvirne godišnje potrebe te su moguća odstupanja i promjene, ovisno utrošku tražene robe.

Specifikacije predmeta nabave, opis robe sastavni je dio natječaja u priloženim dokumentima.

Ponuda treba sadržavati sve tražene robe.

ROK za dostavu ponude je 28.03.2025. do 14 sati u Hrvatsku obrtničku komoru neovisno o načinu dostave ponude.

Ponude slati:

Adresa na koju se šalju ponude:

Hrvatska obrtnička komora, p.p.166, 10000 Zagreb

Ponude ste u mogućnosti dostaviti i u zadanom roku:

- e-mailom na hok@hok.hr

- osobno u Hrvatsku obrtničku komoru do naznačenog datuma dostave ponude

- putem redovne pošte uzimajući u obzir da pošta mora biti zaprimljena u Hrvatskoj obrtničkoj komori do naznačenog datuma.

Ponude koje stignu nakon naznačenog datuma dostave neće se razmatrati.

Mjesto isporuke:

Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, 10000 Zagreb

Uvjeti natječaj:

a) Cijene u ponudi izražavaju se posebno i pojedinačno za svaku vrstu robe fco skladište naručitelja.

Cijene ponude za sve vrste roba nude se kao u maloprodaji (s posebno iskazanim PDV-om).

Cijena mora biti nepromjenjiva tijekom trajanja ugovora.

Cijene navedene u ponudi moraju biti ovjerene potpisom (i pečatom) ponuđača.

U ponudi mora biti jasno naznačen rok plaćanja, rok isporuke i način dostave.

Naručitelj će cijenu dobavljaču plaćati putem žiro računa u ovlaštenoj banci.

Rok valjanosti ponude: 45 kalendarskih dana

Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, 10000 Zagreb, nije obveznik Zakona o javnoj nabavi.


Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
Tabela_natječaj_sredstva za čišćenje 2025..xlsx 10.99 KB

Pročitajte više » | Napisano 24.03.2025.