Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
26. Susret ribara HOK-a za mjesec dana u Šibeniku
Hrvatska obrtnička komora će za točno mjesec dana, u razdoblju od 26. do 28. listopada 2023., u šibenskom Solarisu okupiti hrvatske ribare, zakonodavce i predstavnike tijela nadležnih za sektor ribarstva u raspravama o aktualnostima u ovoj za Hrvatsku strateški važnoj grani. Riječ je o tradicionalnom okupljanju ribara i svih dionika u sektoru koje se održava 26. godinu, a domaćin je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije.
Susret će trajati tri dana, a započeti u popodnevnim satima 26. listopada sjednicom Ceha za ribarstvo i akvakulturu u okviru kojih se, s obzirom na aktualna gospodarsko-politička zbivanja, kreiraju stavovi i donose odluke o aktivnostima kojima se zastupaju interesi ribara. Program će se nastaviti idućega dana predavanjima na teme aktualnog stanja u hrvatskom ribarstvu te ribarstvu i marikulturi u Šibensko-kninskoj županiji, ali i inspekcijskog nadzora u ribarstvu te izazova koje Natura 2000 i Strategija EU-a za bioraznolikost do 2030. godine stavljaju pred ribare, dok će Institut za oceanografiju i ribarstvo predstaviti rezultate provedenih mjera za očuvanje bioloških resursa i trenutno stanje stokova u moru.
Tijekom Susreta održat će se i niz panela o najaktualnijim temama za hrvatsko ribarstvo, u kojima će sudjelovati ribari, predstavnici državnih institucija, predstavnici Ceha ribara HOK-a te FLAG-ova i ostalih dionika važnih za razvoj i očuvanja ribarstva i marikulture. Teme okruglih stolova obuhvaćat će aktualno stanje i budućnost hrvatskog ribarstva, nove propise i inspekcijski nadzor u ribarstvu te iskoristivost sredstava iz EU fondova za ulaganja u ribarstvo i mogućnosti za ista u narednom programskom razdoblju.
„Ribarstvo je doista strateška grana za gospodarstvo Republike Hrvatske, a Ceh ribara HOK-a jedan od najaktivnijih i najsnažnijih te se kontinuirano zalaže za interese hrvatskih ribara, što je i rezultiralo nizom rješenja aktualnih problema u sektoru oslabljenom sada već dugotrajnim razdobljem višestrukih kriza. Susreti ribara su se tako nakon više od dva desetljeća održavanja prometnuli u nezaobilazno mjesto za razmjenu informacija, znanja i iskustava te pronalaženje zajedničkih odgovora na učestale izazove. Pozivam svakog od 1677 obrtnika ribara da se priključi događanju i da svoj doprinos razvoju i očuvanju hrvatskog ribarstva“, potiče predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil.
Svi detalji potrebni za uključenje u događaj nalaze se na poveznici.
Pročitajte više » | Napisano 27.09.2023.
Poslodavci u Europskoj uniji pozivaju na djelovanje usmjereno na jačanje konkurentnosti i ostvarivanje rezultata na jedinstvenom tržištu
Skupina poslodavaca Europskog gospodarskog i socijalnog odbora tijekom glavnog godišnjeg događaja u rujnu pod nazivom Leading the Way: A Competitiveness Agenda for a Stronger Europe, pozvala je tvorce politika Europske unije da konkurentnost, koja je prioritet misije Skupine, stave u središte politika EU-a i provedu sveobuhvatni Program za jačanje konkurentnosti. Događaj su podržale organizacije BusinessEurope, SMEunited, Eurochambres, Eurocommerce, SGI-Europe i COPA-COGECA, a među govornicima na skupu, bili su poslovni čelnici i zastupnici u Europskom parlamentu.
Predsjednik Skupine poslodavaca Stefano Mallia, naglasio je kako stare sigurnosti više ne vrijede jer živimo u novom svijetu suočenom s klimatskim, demografskim, društvenim, tehnološkim, demokratskim, geopolitičkim i financijskim izazovima te stalnom transformacijom, zbog koje se Europska unija nalazi na raskrižju punom izazova. Dodao je da su poduzeća u Uniji opterećena administrativnim preprekama i složenim postupcima izdavanja dozvola i licenci, nerealnim zahtjevima u pogledu izvješćivanja, nedostatkom jasnoće u politikama i smjernicama, a sve to ometa njihovu sposobnost ulaganja i učinkovitog provođenja zelene i digitalne tranzicije. "Moramo kritički ispitati zašto i dalje zaostajemo u inovacijama jer će inovacije presuditi pri tome hoćemo li preživjeti globalnu oluju koja je pred nama", naglasio je Mallia te dodao kako izazove moramo iskoristiti za redefiniranje budućnosti Europe.
Poslodavci su u više navrata pozivali na fokusiranje u smjeru triju inicijativa:
imati konkurentan pristup resursima - energija, sirovine, obrazovana radna snaga, kapital i podaci moraju biti dostupni u trenutnim konkurentnim uvjetima kako bi poduzeća napredovala;
imati otvorena tržišta s jednakim pravilima - poduzeća svih veličina, sektora i lokacija trebaju pristup tržištima s jednakim uvjetima u EU-u i na globalnoj razini;
imati regulativu i oporezivanje koja pogoduju poslovanju - potreban je okvir politike kojim se podupiru poduzetništvo i inovacije, ulaganja i trgovina kako bi Europa ponovno postala lokacija broj jedan za ulaganja.
Uz to, poslodavci EU-a upozorili su kreatore politika da neće odustati od onoga što traže te im poručili da, iako uskoro kreću u posljednji krug ovog saziva, još uvijek mogu preokrenuti trenutno stanje. "Kao poslovni lideri, na nama je da igramo aktivnu ulogu u oblikovanju tog puta. Naša uloga je ključna u pružanju potrebnih uvjeta tvrtkama da funkcioniraju kao motori za rast i prosperitet", završio je Mallia.
Izvršni potpredsjednik Europske komisije Valdis Dombrovskis uvjerio je sudionike da je izvršna vlast Unije čula poziv i krenula djelovati u tom smjeru.
Izvorni članak možete pročitati ovdje.
Foto: Employers' Group - Related News | European Economic and Social Committee (europa.eu)
Pročitajte više » | Napisano 27.09.2023.
Moratorij - Mikro i mali zajmovi za ruralni razvo
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) je u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede, a u cilju očuvanja likvidnosti i osiguravanja kontinuiteta poslovanja mikro, malih i srednjih poduzetnika uslijed suočavanja s posljedicama prirodnih nepogoda ili afričke svinjske kuge tijekom 2023. godine, donijela mjeru pomoći – moratorija u trajanju do 12 mjeseci za Mikro i Male zajmove za ruralni razvoj.
Korisnici navedenih programa koji su pretrpjeli materijalnu štetu izazvanu prirodnom nepogodom ili afričkom svinjskom kugom, istu mogu prijaviti na email adresu: zajmovi.ruralni@hamagbicro.hr i zatražiti moratorij.
Više informacija dostupno je ovdje.
Pročitajte više » | Napisano 25.09.2023.
Poziv na 26. Susret ribara Hrvatske obrtničke komore
Datum događanja: 26.10.2023. - 28.10.2023.
Lokacija: Šibenik, Hotelsko naselje Solaris, Hotel Ivan
Zadovoljstvo nam je najaviti tradicionalni 26. Susret ribara Hrvatske obrtničke komore koji će se održati u Šibeniku od 26. do 28. listopada 2023. godine u Hotelskom naselju Solaris, Hotel Ivan.
Domaćin 26. Susreta ribara je Obrtnička komora Šibensko- kninske županije.
Na ovogodišnjem Susretu ribara kroz izlaganja i panel raspravu razmotrit će se sljedeće aktualne teme:
Aktualno stanje i budućnost hrvatskog ribarstva
Novi propisi i inspekcijski nadzor u ribarstvu
Izazovi Nature 2000 i Strategije EU-a za bioraznolikost do 2030. godine
Rezultati provedenih mjera za očuvanje bioloških resursa i trenutno stanje stokova u moru i
Iskoristivost sredstava iz EU fondova i naredno programsko razdoblje
CIJENE HOTELSKOG SMJEŠTAJA i raspoloživosti kapaciteta u Hotelu IVAN****
Kapaciteti soba 25:
Cijena po osobi i danu za uslugu noćenje s doručkom u EUR / HRK
Dvokrevetna soba - single use (pogled dvorište/vrt sa prozorom)m 110,00€ / 828,79HRK
Cijena po osobi i danu za uslugu noćenje s doručkom u EUR / HRK
Dvokrevetna soba - double use pogled dvorište/vrt sa prozorom 65,00 / 489,74 HRK
Kapaciteti soba 60:
Cijena po osobi i danu za uslugu noćenje s doručkom u EUR / HRK
Dvokrevetna soba - single use (pogled dvorište/vrt sa francuskim balkonom) 114,00€ / 858,93HRK
Cijena po osobi i danu za uslugu noćenje s doručkom u EUR / HRK
Dvokrevetna soba - double use (pogled dvorište/vrt sa francuskim balkonom) 67,00€ / 504,81HRK
Kapaciteti soba 45:
Cijena po osobi i danu za uslugu noćenje s doručkom u EUR / HRK
Dvokrevetna soba - single use (pogled more sa francuskim balkonom) 124,00€ / 934,27HRK
Cijena po osobi i danu za uslugu noćenje s doručkom u EUR / HRK
Dvokrevetna soba - double use (pogled more sa francuskim balkonom) 72,00€ / 542,48HRK
Boravišna pristojba** nije uključena u cijenu i iznosi 1,59 € po osobi i danu / 11,98 kn po osobi/danu.
Parking u terminu 26. - 28. 10. parking za sudionike 26. susreta ribara HOK-a se ne naplaćuje.
Buffet doručak u hotelskom restoranu – uključen u cijenu smještaja (20,00 EUR po osobi / 150,69 kn po osobi).
Buffet poslovni ručak u hotelskom restoranu (27.10.)– 25,60 EUR po osobi / 192,88 kn po osobi
Buffet poslovna večera u hotelskom restoranu (26. i 27.10.) – 25,60 EUR po osobi / 192,88 kn po osobi
Link za prijavu smještaja: 26. Susret Ribara HOK-a
Na dnu stranice možete pronaći radnu verzija Progra
Pročitajte više » | Napisano 22.09.2023.
Europski parlament odobrio je nova pravila za zaštitu oznaka zemljopisnog podrijetla obrta EU-a
Europski parlament je ovoga tjedna usvojio nova pravila EU-a koja štite zemljopisne oznake obrtničkih i industrijskih proizvoda, inspirirana sličnim pravilima za poljoprivredne proizvode, a njima će se diljem EU-a i globalno zaštititi lokalno poznate neprehrambene proizvode poput čipke, stakla, prirodnog kamenja, nakita ili porculana. Nacionalna tijela će provoditi provjere, proces registracije bit će proveden u dva koraka i osigurat će se pomoć malim poduzećima pri registraciji, a sama oznaka će umanjiti jaz između različitih nacionalnih sustava uz povećanje svijesti potrošača i jačanje konkurentnosti proizvođača.
Registracija će započeti na nacionalnoj razini te slijedi ispitivanje zahtjeva proizvođača od strane Ureda EU-a za intelektualno vlasništvo (EUIPO). Države članice moći će odabrati žele li uspostaviti nacionalno tijelo za registraciju ili će EUIPO voditi cijeli proces, a imat će godinu dana da obavijeste Komisiju i EUIPO koji od proizvoda koji su već zaštićeni na nacionalnoj razini također trebaju biti registrirani i zaštićeni diljem EU-a. Države članice bez nacionalnog tijela morat će imenovati jedinstvenu kontaktnu točku koja će odgovarati na tehnička pitanja i biti pomoć mikro, malim i srednjim poduzećima (MMSP) u pripremi njihovih prijava. Kontrola i provedba novih pravila bit će u rukama država članica, koje će provoditi provjere, uključujući robu koja se prodaje na internetu, kako bi osigurali da se proizvodi stavljaju na tržište u skladu s njihovim specifikacijama proizvoda.
Uz samo jedan zahtjev, proizvođači će imati koristi od zaštite u cijeloj EU. Na ovaj način stvoren je učinkovit sustav prijavljivanja s minimalnim administrativnim opterećenjem, posebno atraktivan za mikro te mala i srednja poduzeća, budući da će imati koristi od lakšeg procesa prijave i nižih naknada. Ovaj mehanizam neće samo pomoći u podizanju svijesti o tradicionalnim proizvodima iz manje razvijenih regija, zaštititi zanimanja u obrtničkom sektoru, već će stvoriti nova radna mjesta i privući turiste. Također će osigurati pošteno tržišno natjecanje za proizvođače, pomažući im u borbi protiv krivotvorenih proizvoda, dok će potrošačima pružati jamstvo da kupuju originalan proizvod.
Foto: Europski parlament
Pročitajte više » | Napisano 15.09.2023.