Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Poziv na 35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore
Datum događanja: 26.11.2023. - 28.11.2023.
Lokacija: Terme Tuhelj, Hotel Well
Pozivamo vas na najbrojniji stručni skup ugostitelja i turističkih djelatnika u organizaciji Hrvatske obrtničke komore koji se ove godine održava u Tuheljskim Toplicama (Terme Tuhelj, Hotel Well) od 26. do 28. studenoga 2023. godine.
Cilj godišnjeg okupljanja jest iznošenje aktualne problematike u sektoru, razmjena mišljenja različitih dionika i njihovih specifičnih perspektiva te pronalaženje rješenja i modela unapređenja poslovanja hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika, ključnih za stvaranje i održavanje statusa Hrvatske kao svjetske turističke velesile.
Neke od tema koje će biti obrađene kroz stručna predavanja i panel rasprave na ovogodišnjem kongresu su:
nedostatak kvalificirane radne snage i problem zapošljavanja u ugostiteljstvu;
novosti vezane uz zakonodavstvo i porezna rasterećenja u ugostiteljstvu;
pregled trenutnog stanja u sektoru,
potencijal gastronomije u stvaranju prepoznatljivog turističkog proizvoda u kontinentalnoj Hrvatskoj.
U panel raspravama sudjelovat će predstavnici državnih tijela, stručnjaci i dionici iz ugostiteljsko-turističkog sektora.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Krapinsko-zagorske županije, pokrovitelj Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske, a partner Hrvatska turistička zajednica.
Tijekom Kongresa, osigurat ćemo i komercijalne prezentacije, koje mogu biti prilika za razmjenu iskustava među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje, ali i predstavljanje raznih proizvoda i usluga vezanih uz ugostiteljstvo.
PROGRAM DOGAĐANJA 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika (Radna verzija)
Nedjelja, 26. studenoga 2023. Hotel Well****, Terme Tuhelj
17:00 Zajednička sjednica Organizacijskog odbora 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a i vodstva Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a (zatvoreno za javnost - samo za članove)
19:00 do 21:00 Pansionska večera u hotelu.
od 19:30 Dobrodošlica. Druženje ugostitelja RH u organizaciji domaćina Obrtničke komore i turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije.
Ponedjeljak, 27. studenoga 2023.
PRIJEPODNE (Hotel Well, kongresna dvorana)
od 9:00 Akreditacija sudionika (prostor ispred kongresne dvorane)
10:00 Uvodna obraćanja domaćina, organizatora i pokrovitelja
10:30 Svečano otvaranje 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
10:40 Uvodno obraćanje predsjednika Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
11:00 Panel-rasprava: „Radna snaga, izazovi i kako se nositi s njima – kvalitetan djelatnik“
Panel-rasprava bavit će se pitanjem radne snage i nužnosti rada na poboljšanju razvoja ljudskih potencijala u cilju stvaranja preduvjeta za zapošljavanje i osiguravanje kvalitetne radne snage.
13:30 Ručak u hotelskom restoranu
POSLIJEPODNE (Hotel Well, kongresna dvorana)
15:00 Svečana dodjela priznanja ugostiteljima
od 15:30 Panel-rasprava: Kontinentalna Hrvatska – turistički potencijal koji nudi sadržaj 365“
Panel-rasprava tematski će obraditi turistički potencijal kontinentalne Hrvatske. Raspraviti će se i prezentirati aktivnosti u osiguravanju preduvjeta za daljnji razvoj turističke ponude i sadržaja kontinentalne Hrvatske. Poseban naglasak bit će na ugostiteljskoj ponudi kao integralnom segmentu kontinentalnog turizma, ali i planovima za daljnji razvoj ovog područja.
od 19:00 Pansionska večera u hotelskom restoranu
od 21:30 Druženje ugostitelja - „Jole“
Utorak, 28. studenoga 2023.
U suradnji s domaćinom mogućnost posjeta kulturnim, ugostiteljskim i drugim sadržajima koje nudi Krapinsko zagorska županija (točan raspored i način prijava bit će naknadno objavljen)
• MUZEJ „STARO SELO KUMROVEC“ – GALERIJA A. AUGUUSTINČIĆA ILI DVORAC VELIKI TABOR - „ZELENJAK VENTEK“ – mogućnost prezentacije izrade štrukli
• SVETIŠTE MARIJA BISTICA) - VINIRAJA MICAK – mogućnost prezentacije vina
• MUZEJ KRAPINSKIH NEANDERTALACA – KLET KOZJAK
Napomene:
Moguće su određene promjene u satnici i to tijekom programa događanja u ponedjeljak 27.11. u vidu tematskog dijela - panel rasprave
Ručak i večeru 27. 11. moguće je konzumirati i onim gostima koji nisu na smještaju. Isti je nužno rezervirati i fakturirati najkasnije do 4 dana prije dolaska. Doplata za dodatan obrok u restoranu Lati iznosi 15 EUR / 113,02 kn po osobi bez uključenog pića. Za sve upite molim obratite se Nikolini Pavlek, e-mail nikolina.pavlek@terme-tuhelj.hr.
Posjet i obilazak lokalitetima 28.11 bit će potrebno rezervirati i uplatiti unaprijed.
Moguća je rezervacija smještaja prije i nakon službenog programa događaja Kongresa pod istim uvjetima. Raspoloživost soba je limitirana, stoga je nužna ranija rezervacija.
Cijene hotelskog smještaja:
Dvokrevetna Premium soba iznosi 69 EUR / 519,88 HRK po osobi dnevno na bazi polupansiona,
Dvokrevetna Classic soba iznosi 55 EUR / 414,40 HRK po osobi dnevno na bazi polupansiona,
Doplata za Premium sobu SINGLE USE iznosi 29,00 EUR / 218,50 HRK po osobi dnevno,
Doplata za Classic sobu SINGLE USE iznosi 19,00 EUR / 143,16 HRK po osobi dnevno,
Nadoplata za druženje ugostitelja (obavezna) 27.11. navečer iznosi 30,00EUR.
Iznos uključuje open bar u trajanju 4 sata, odnosno od 21:30 do 01:30.
Svi porezi su uključeni u cijenu. Navedene cijene uključuju PDV.
U cijenu smještaja uključeno je:
bogat samoposlužni stol s doručkom u restoranu Lati - ponuda Selfness kuhinje pripremljene od zdravih namirnica te direktna priprema jela za goste od strane kuhara,
show cooking,
neograničeno kupanje na Vodenom planetu,
neograničeno korištenje fitness dvorane,
aqua aerobic i program animacije u hotelu,
gratis hotelski parking; garaža se dodatno naplaćuje 6,00 EUR / 45,21 kn po noćenju.
Boravišna pristojba NIJE uključena, a naplaćuje se 1,33 EUR / 10,00 kn po osobi/noć.
Rezervacija smještaja se vrši putem poveznice.
Pročitajte više » | Napisano 03.11.2023.
Vaučeri za digitalizaciju - Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (2. krug
Započeo je 2. krug Javnog poziva „Vaučeri za digitalizaciju“ Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.
Pozivi za vaučere objavljeni su na Internet stranici, a unutar objavljenih poziva možete pronaći: obrasce, priloge, kao i upute za prijavitelje.
VAUČERI ZA DIGITALIZACIJU „Vaučer za poboljšanje digitalnih vještina (VDV)“
VAUČERI ZA DIGITALIZACIJU „Vaučer za digitalni marketing (VDM)“
VAUČERI ZA DIGITALIZACIJU „Vaučer za izradu strategije digitalne transformacije (VDT)“
VAUČERI ZA DIGITALIZACIJU „Vaučer za dijagnostiku kibernetičke otpornosti (VKO)“
VAUČERI ZA DIGITALIZACIJU „Vaučer za složena digitalna rješenja (VSD)“
Slijedom održane virtualne radionice poziva „Vaučeri za digitalizaciju“ (referentni broj: NPOO.C1.1.2. R3-I2.01) iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti održane 14. lipnja 2023. godine, obavještavamo vas da je prezentacija s radionice dostupna na poveznici.
Snimka virtualne informativne radionice navedenog Poziva dostupna je na YouTube kanalu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.
Pitanja i odgovore možete pronaći unutar svakog vaučera.
Na poveznici možete pristupiti i Katalogu pružatelja usluga.
Foto: freepik.com
Pročitajte više » | Napisano 31.10.2023.
Javni poziv za korištenje usluga CROBOHUB++
Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu kao koordinator konzorcija CROBOHUB++, čiji je član Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) objavio je
JAVNI POZIV ZA KORIŠTENJE USLUGA CROBOHUB++
Na poziv se mogu prijaviti:
Mikro, mala i srednja poduzeća (uključujući obrte i OPG-e)
Mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije
Javna tijela i subjekti koji ne obavljaju gospodarsku djelatnost.
Vrste usluga EDIH-a
Polazeći od odredbi Uredbe 2021/694 i Programa Digitalna Europa 2021.-2027., Europski digitalni inovacijski centri (u daljnjem tekstu: EDIH-ovi) pružaju usluge usmjerene na podršku javnom i privatnom sektoru u procesu digitalne transformacije gospodarstva i društva i poticanja inovacija, a odnose se na sljedeće:
Testiranje prije ulaganja – podrška korisniku u provedbi aktivnosti testiranja i eksperimentiranja s digitalnim proizvodima i uslugama koje se planiraju razvijati prije početka ulaganja,
Razvoj vještina i osposobljavanje – organiziranje treninga i/ili osposobljavanje korisnika putem tzv. boot-camps, provedba kratkoročnih programa osposobljavanja i usavršavanja u naprednim digitalnim vještinama,
Podrška za pristup financijskim sredstvima – pružanje savjetodavnih usluga korisnicima u nalaženju izvora financiranja, poput pristupa financijskim institucijama i investitorima, programu InvestEU i drugim financijskim mehanizmima i instrumentima,
Umrežavanje i jačanje inovacijskog ekosustava – poticanje inovacijskih i savjetodavnih aktivnosti te razmjene znanja članova CROBOHUB++ i korisnika Usluge.
Sve usluge su za korisnike besplatne*. Prvi korak prije prijave je ispunjavanje obrasca Iskaza interesa za usluge EDIH-a CROBOHUB++ ili obraćanje putem elektronske pošte info.crobohub@fer.hr kako biste dobili pomoć pri odabiru usluga i ostatku procesa prijave.
Svi detalji Javnog poziva, način prijave, Katalog usluga CROBOHUB++ te sva popratna dokumentacija objavljeni su na poveznici.
Javni poziv je otvoren od 26. listopada 2023. do 31. prosinca 2025. godine, odnosno do iskorištenja sredstava. Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva za dodjelu u okviru Javnog poziva iznose 2.856.206,62 eura.
Europska komisija osigurala je 50% bespovratnih sredstava za sufinanciranje projekta u okviru programa Digitalna Europa 2021. - 2027. (DIGITAL), dok je preostalih 50% osiguralo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, na temelju Operativnog sporazuma za provedbu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026.
Pročitajte više » | Napisano 31.10.2023.
Poziv za sudjelovanje na 6. Regionalnom poslovnom forumu i poslovnim razgovorima poduzetnika, Novi Sad 2023.
Autonomna pokrajina Vojvodina i Skupština europskih regija, u suradnji s Privrednom komorom Vojvodine, Razvojnom agencijom Vojvodine i Enterprise Europe Networkom, organiziraju 6. Regionalni poslovni forum koji će se održati 22. studenog 2023. godine u prostorijama Privredne komore Vojvodine.
Poslovni forum bit će organiziran kao kombinirani (hibridni) događaj, pružajući sudionicima mogućnost sudjelovanja online ili osobno. Prvog dana Foruma, 22. studenoga 2023. godine, održat će se in-person B2B sastanci, što znači da će sudionici fizički prisustvovati Forumu i susretima. Od 23. studenog do 8. prosinca 2023., B2B sastanci će se održavati online putem platforme Foruma.
Na Forumu će sudjelovati ugledne tvrtke iz regije, Turske, Rusije, Češke te regionalne gospodarske komore, razvojne agencije i druge institucije posvećene potpori razvoju malih i srednjih poduzeća te jačanju pozitivne gospodarske klime za poslovanje i nove investicije. Regionalni poslovni forum pruža vam priliku da podijelite i predstavite svoje poslovne potencijale i ideje te uspostavite veze s tvrtkama i institucijama koje podržavaju razvoj poslovnog okruženja i privlače nove investicije.
Ovaj međunarodni događaj pruža dodatnu podršku tvrtkama u pronalaženju međunarodnih partnera.
Sudionicima će se pružiti prilika za organizaciju i održavanje B2B sastanaka s tvrtkama i institucijama prisutnima na Forumu, prema vlastitim potrebama i temeljem podataka o prijavljenim sudionicima.
Fokus ovogodišnjeg Foruma bit će na primjeni umjetne inteligencije u sljedećim sektorima: poljoprivredna i prehrambena industrija, metaloprerađivačka industrija te informacijske i komunikacijske tehnologije.
Za pristup platformi za organizaciju "jedan na jedan" sastanaka, jednostavno kliknite na sljedeću poveznicu. Ova platforma pruža mogućnost promicanja poslovne suradnje između regija, uključujući sporazume o slobodnoj trgovini i proizvodnji, zajedničke projekte, zajednička ulaganja i pristup trećim tržištima. Također omogućuje razmjenu tehnologija i znanja te suradnju u projektima s visokim stupnjem konkurentnosti i inovativnosti, koji se financiraju putem EU i drugih donatorskih izvora.
Samu registraciju za sudjelovanje u poslovnim B2B razgovorima moguće je obaviti online na poveznici gdje se nalaze i sve informacije o Forumu i funkcioniranju platforme.
Za dodatne informacije posjetite web stranicu, a organizatore možete kontaktirati putem e-mail adrese: rbs@vojvodina.gov.rs.
Za dodatne informacije slobodno kontaktirajte Hrvatsku obrtničku komoru. Osoba za kontakt je Dražen Horvat, a možete ga dobiti na telefonu 01/4806 650 ili putem e-maila na drazen.horvat@hok.hr.
Original pozivnog pisma s informacijama možete pronaći na dnu ove stranice na engleskom jeziku.
Pročitajte više » | Napisano 30.10.2023.
Ribari uputili svoje zahtjeve zakonodavcima
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
Održan 26. Susret ribara u Šibeniku
U šibenskom Solarisu održani su od 26. do 28. listopada 26. Susreti ribara u organizaciji Hrvatske obrtničke komore, a domaćin ovogodišnjeg događanja je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije. Ovogodišnje tradicionalno okupljanje ribara iz cijele Hrvatske otvorila je ministrica poljoprivrede Marija Vučković, u nazočnosti župana Šibensko-kninske županije Marka Jelića, gradonačelnika Šibenika Željka Burića te brojnih predstavnika državnih i znanstvenih institucija, ukupno više od 200 različitih dionika važnih za hrvatsko ribarstvo.
Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil i potpredsjednik Joso Smolić su u ime domaćina pozdravili okupljene te zahvalili okupljenima na podršci cjelokupnom sektoru ribarstva i dolasku na tradicionalno okupljanje važno za unapređenje ovog važnog sektora, dok je ministrica poljoprivrede naglasila da će ribarstvo uvijek imati podršku Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva poljoprivrede, istaknuvši da je sektoru ribarstva i akvakulture isplaćeno više od 80 milijuna eura potpore iz europskih izvora i Državnog proračuna.
Predsjednik Kratohvil zahvalio je na dosadašnjoj suradnji i najavio nastavak angažmana Komore po pitanju zastupanja interesa hrvatskih obrtnika i ribara: "Unatoč višestrukim izazovima u kojima se nalaze sada već godinama, zadržavamo jednak broj ribara, uz povećanje broja zaposlenih u ribarskim obrtima u odnosu na prošlu godinu za 4 %. Hrvatski ribari su otporni, uporni i čvrsti, takav je i Ceh ribarstva i akvakulture HOK-a koji aktivno i kontinuirano ističe probleme i traži rješenja, u dobroj suradnji s Upravom ribarstva. I na ovom Susretu formulirat ćemo zaključke s kojima ćemo pristupiti nadležnim institucijama, s ciljem unapređenja uvjeta poslovanja za hrvatske ribare."
Teme Susreta bili su aktualno stanje u lokalnom i nacionalnom ribarstvu, ali i inspekcijski nadzor u ribarstvu te izazovi koje Natura 2000 i Strategija EU-a za bioraznolikost do 2030. godine stavljaju pred ribare, ali i efekti i potencijali EU fondova za unapređenje hrvatskog ribarstva.
Predsjednik Ceha za ribarstvo i akvakulturu HOK-a Stjepan Nedoklan je u obraćanju i panel raspravi upozorio na brojne probleme s kojima se susreću hrvatski ribari: „Jasno i glasno komuniciramo svoja stajališta i ne odstupamo od njih, zastupamo interese naših kolega koji žive od mora. Nadležna Uprava za ribarstvo i ostale institucije s kojima smo često u dijalogu imaju sluha za naše probleme, često se sastajemo i puno komuniciramo. Dokaz tome su potpore i nadoknade za ribare kao izdvojeni dio svakog paketa mjesta i odgovor na stalne krize koje unazađuju ribarstvo. Problema je mnogo, ali nastavljamo tražiti rješenja, i na Susretu, ali i svakoga dana prije i poslije.“
Već tradicionalno Susreti ribara završavaju predstavljanjem zaključaka ovog stručnog okupljanja, traženja koja Ceh ribarstva upućuje nadležnim institucijama. Ovogodišnji zaključci su da ribari trebaju biti stalno i aktivno uključeni u izradi proglašenja zaštićenih područja na moru; da je radnike u ribarstvu potrebno smatrati deficitarnom radnom snagom zbog lakšeg zapošljavanja strane radne snage; da se pomorski dodatak treba povećati s 33 eura na 53 eura; da je potrebno u sportski i rekreacijski ribolov uvesti obavezu slanje podataka zbog praćenja stanja stokova te da je potrebna brža obrada zahtjeva za državnu potporu za štete na uzgajalištima dagnji te nastavak aktivnosti na utvrđivanju štete na uzgajalištima kamenica. Također, definirano je da je mjesto sljedećih Susreta ribara, 27. po redu, Zadarska županija.
Pročitajte više » | Napisano 30.10.2023.