Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Preminuo Ivan Gotovac
U 70. godini života preminuo je gospodin Ivan Gotovac, predsjednik Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije i član Upravnog odbora Hrvatske obrtničke komore.
Ivan Gotovac, obrtnik od 1988. godine i vlasnik kamenoklesarskog obrta iz Kaštel Starog, dobitnik je najvišeg priznanja Hrvatske obrtničke komore – Statue „Zlatne ruke“, priznanja za izniman dugogodišnji doprinos razvoju obrta i obrtničkih institucija. U komorskom sustavu aktivno je djelovao više od 20 godina, od 2003. obnašao je dužnost predsjednika Udruženja obrtnika Kaštela, a 2020. godine izabran je za predsjednika Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije.
Posljednji ispraćaj bit će u četvrtak, 7. studenoga, u crkvi sv. Marka u Vinovu Gornjem s početkom u 14 sati.
Izražavamo duboku sućut obitelji, rodbini i prijateljima pokojnog Ivana i suosjećamo s nenadoknadivim gubitkom. Počivao u miru!
Pročitajte više » | Napisano 06.11.2024.
Edukativne aktivnosti Agencije za zaštitu osobnih podataka - web alat za usklađivanje s GDPR-om
Agencija za zaštitu osobnih podataka poziva vas na besplatne edukativne aktivnosti u studenom. Cilj edukacija je podizanje svijesti o zaštiti osobnih podataka i kibernetičkoj sigurnosti, uz praktične savjete i rješenja koje možete primijeniti u svakodnevnom poslovanju i životu. Svi webinari počinju u 10 sati i traju jedan sat. Sve naše aktivnosti su besplatne i namijenjene svim organizacijama (voditeljima obrade i izvršiteljima obrade iz privatnog i javnog sektora i građanima).
Također, skrećemo pozornost da je 1.listopada 2024. stupio na snagu novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca (NN 55/24) te da su svi poslodavci u obvezi uskladiti obradu osobnih podataka svojih zaposlenika s novim Pravilnikom. Na web alatu Olivia nalazi se webinar i prezentacija vezano za novitete koje je donio Pravilnik, a tiču se obrade osobnih podataka zaposlenika: https://olivia-gdpr-arc.eu/hr/webinars ; https://olivia-gdpr-arc.eu/hr/presentations.
Vezano za preslike osobnih iskaznice možete se informirati na poveznicama: https://azop.hr/prikupljanje-preslike-osobne-iskaznice-radnika-od-strane-poslodavca-pravilnik-o-sadrzaju-i-nacinu-vodenja-evidencija-o-radnicima/; https://azop.hr/wp-content/uploads/2024/10/Misljenje-Ministarstvo-rada.pdf .
Raspored webinara namijenjenih voditeljima/izvršiteljima obrade, službenicima za zaštitu podataka i građanima:
• 29. 10. 2024. – webinar za građane ” Tko i kada smije obrađivati moje osobne podatke?”, (poveznica za sudjelovanje, registracija nije potrebna): https://us02web.zoom.us/j/89296587624?pwd=2WXYD3ViPljLWaBycBlXVZiYa8hPa3.1
• 11. 11. 2024. - webinar za sve voditelje obrade "Tehničke mjere za zaštitu osobnih podataka", link za registraciju: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZcqc-iopjspE9eGRdQKavKf1mlpqUExeiO5
• 19.11.2024. – webinar za sve voditelje obrade "Povrede osobnih podataka", link za registraciju: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZMtfuirqzkqGtIh6OxAo0uJ-bR5DO6Sc_-5
• 20. 11. 2024. webinar za građane “Kako prepoznati i izbjeći prijevare na internetu?”, webinar u trajanju od 1 sat s početkom u 10 sati, (poveznica za sudjelovanje, registracija nije potrebna): https://us02web.zoom.us/j/86159675441?pwd=gv0LIibDS8enTJTOWtQiyNV0qphR2F.1
Meeting ID: 861 5967 5441
Passcode: 112678
• 28 11. 2024.– webinar za građane “Zaštita osobnih podataka: koja su moja prava?” (poveznica za sudjelovanje, registracija nije potrebna): https://us02web.zoom.us/j/85646345371?pwd=sGBayhJA15xOB3OAvt3psMEsKm2ovu.1
Meeting ID: 856 4634 5371
Passcode: 301224
Foto: freepik.com
Pročitajte više » | Napisano 30.10.2024.
Broj obrta u ugostiteljstvu i turizmu ove godine 11.792 – 165 više nego prošle
Opatija sljedećeg tjedna ugošćuje stotine ugostitelja iz cijele Hrvatske
Prema podacima Obrtnog registra Ministarstva gospodarstva, u Republici Hrvatskoj u rujnu 2024. godine, broj obrta u Cehu ugostiteljstva i turizma iznosio je 11.792. Broj obrta u navedenom cehu u odnosu na prethodni mjesec smanjio se za 2 obrta ili 0,02 %, a u odnosu na godinu ranije, broj obrta povećao se za 165 ili 1,4 %. Udio broja obrta u Cehu ugostiteljstva i turizma u ukupnom broju obrta u Republici Hrvatskoj u rujnu 2023. godine iznosio je 10,5 %, a u rujnu 2024. godine 9,7 %. U posljednjih pet godina, najveći porast broja obrta u Cehu ugostiteljstva i turizma zabilježen je u Splitsko-dalmatinskoj županiji (58 obrta više ili 2,4 %) te u Zadarskoj županiji (47 obrta više ili 3,9 %), dok je najveći pad broja obrta u navedenom cehu zabilježen u Gradu Zagrebu (141 obrt manje ili 12,9 %) te u Primorsko-goranskoj županiji (113 obrta manje ili 8,5 %).
Unatoč pozitivnom trendu na razini Hrvatske, ugostitelji i turistički djelatnici se bore s brojnim izazovima – zakonskim promjenama poput poreza na nekretnine i povećanja davanja na turistički smještaj, ali i onim sada već kontinuiranim poput nedostatka radne snage, jednim od najvećih PDV-a u okruženju te visokim nabavnim cijenama. Sve aktualnosti u tim sektorima ključnima za očuvanje i razvoj hrvatskog turizma i hrvatskog gospodarstva bit će teme na 36. Kongresu ugostitelja 3.-5. studenoga u Opatiji u organizaciji Hrvatske obrtničke komore. U predavanjima i panel raspravama sudjelovat će predstavnici nadležnih tijela i predstavnici ugostitelja i turističkih djelatnika, tražeći rješenja za probleme struke. Već tradicionalno, povodom Kongresa sastat će se Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a, formulirati zahtjeve koji će svojom realizacijom unaprijediti struku i uputiti ih nadležnim tijelima, s ciljem nastavka dijaloga na dobrobit hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika.
„Velik je broj izazova koji prije nisu bili aktualni, a sada uvelike diktiraju poslovanje ugostitelja. Tim više su rad našeg Ceha, a onda i ovaj tradicionalni Kongres sve važniji. Samo zajedničkim snagama možemo pronaći najbolja rješenja, kada svi ugostitelji iz svih krajeva Hrvatske i različitih uvjeta poslovanja stave glave na kup. Zato pozivam ugostitelje i turističke djelatnike da se odazovu u što većem broju i daju doprinos razvoju struke, ali i podršku nama i Kongresu. Mi smo tu zbog njih, i toga dana na Kongresu i svakog drugog, uz dužnost i obaveza da kontinuirano i angažirano zagovaramo njihove interese. Mi to činimo stalno te ćemo svakako dati sve od sebe da s nadležnima ispregovaramo realizaciju zaključaka koje donesemo povodom Kongresa“, poziva i najavljuje Hrvoje Margan, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.
Pročitajte više » | Napisano 29.10.2024.
Program 36. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Datum događanja: 03.11.2024. - 05.11.2024.
Lokacija: Opatija, Hotel Ambasador
36. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
36. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
36. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
36_ Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.pdf 823.76 KB
Pročitajte više » | Napisano 28.10.2024.
Računovođe HOK-a: Formalno obrazovanje i daljnje rasterećenje ključ je očuvanja struke
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
2. Susret računovođa okupio više od 200 predstavnika struke
Više od 200 računovođa iz cijele Hrvatske ovoga je vikenda u Trakošćanu na 2. Susretu računovođa HOK-a aktualiziralo probleme računovodstvene struke, ali i prijedloge unapređenja iste. Na brojna pitanja i prijedloge u ime nadležne institucije Porezne uprave Ministarstva financija odgovarala je zamjenica ravnatelja Središnjeg ureda PU Marijana Vuraić Kudeljan, uz predavanja renomiranih stručnjaka RRIF, HRZIF, TEB, UNIQA OSIGURANJE, ZAGREBAČKE BANKE d.d., FILAKS d.o.o. te vrlo kvalitetnih panel rasprava i zanimljivih radionica u kojima su sudjelovale računovođe.
„Stručni skupovi Hrvatske obrtničke komore kao što su već tradicionalni Susreti ribara i Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika pozicionirali su se kao nezaobilazno mjesto susreta i rasprave o aktualnostima u struci. I danas je to ovdje slučaj, a prema interesu koji ste iskazali već prošle, prve godine Susreta, a onda i ove druge, potvrda su da Susret računovođa postaje još jedno važno stručno etablirano događanje Hrvatske obrtničke komore. Ponosan sam na to i ne čudi me. Naime, Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore na čelu s predsjednicom Đurđicom Mostarčić je vrlo aktivna i proaktivna u predlaganju rješenja za probleme s kojima se u praksi susrećete, a svi smo na svim razinama svjesni važnosti računovođa za poslovanje svakog obrtnika i poduzetnika te za gospodarstvo u cjelini“, istaknuo je prilikom otvorenja Dalibor Kratohvil, predsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Promjene koje očekuju struku od nove godine, zapošljavanje stranaca u praksi, rad studenata i učenika, oporezivanje prometa nekretnina, organizacija rada ureda, osiguranje od odgovornosti te važnost komunikacije računovođa bile su samo neke od tema skupa, dok je nekoliko puta tijekom Susreta postignut konsenzus okupljenih oko važnih pitanja – suradnja s PU je sve bolja i konstruktivnija, uz potrebu za nastavkom snažnog dijaloga; kontinuirane promjene zakonodavnog okvira uvelike otežavaju i usporavaju poslovanje, a problem kvalificirane radne snage nameće se kao ključan izazov za očuvanje struke.
Predsjednica Sekcije računovođa HOK-a Mostarčić je, između ostalog, predstavila anketu koja je odraz stanja u struci i reakcija na aktualnosti odnosno kontinuirane brojne izmjene u poslovanju. Naime, zakonske promjene kod 76 posto kolegica i kolega utječu prvenstveno na manjak vremena koje provode s obitelji. 50 posto računovođa izjavljuje da im zakonske promjene nužno znače i više vremena koje provode u pojašnjenjima klijentima, a čak kod njih 46 posto dovodi do nezadovoljstva i gubitka entuzijazma za rad. Najalarmantnije od svega - unutar deset godina čak 28 posto računovođa planira u mirovinu, a u narednih pet godina još 24 posto. Na licu mjesta provedena je zanimljiva anketa koja je pokazala da bi čak 89 % anketiranih bilo spremno mentorirati mlade u svojim uredima kada bi za to bilo prilike – naime, trenutan sustav obrazovanja ne nudi kadrove računovođa, pa čak niti knjigovođe tijekom srednjoškolskog obrazovanja.
Slijedom svih izazova apostrofiranih na Susretu, Sekcija računovođa definirala je sljedeće zaključke za unapređenje struke:
Inicirati donošenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije knjigovođa prema Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih;
Inzistirati na izvještavanju po principu „jedan podatak jednom“- u cilju rasterećenja struke traži se da jednom dostavljen podatak od strane računovodstvenih ureda, državne institucije međusobno razmjenjuju za svoje potrebe;
Traži se ranije donošenje zakonskih promjena koje stupaju na snagu 1. siječnja radi potrebnog vremena prilagodbe kako računovodstvenih ureda tako i poduzetništva općenito;
Nadležnim institucijama uputit će se čitav set prijedloga i zahtjeva za daljnje rasterećenje struke.
U Hrvatskoj u djelatnosti Računovodstvene, knjigovodstvene i revizijske djelatnosti; porezno savjetovanje u rujnu 2024. godine bilo je aktivno ukupno 3.930 obrta. Zabilježen je i višestruki porast potražnje za istima - u prvoj polovici godine je na specijaliziranom portalu za objavu natječaja za poslove zabilježeno čak 21 % više oglasa za poslove knjigovođe, računovođe, voditelja financija nego u istom razdoblju prošle godine.
Bez računovođa se ne računa, jer su bitna spona između poduzetnika i svih nadležnih državnih institucija.
Pročitajte više » | Napisano 28.10.2024.