Izdvojene novosti


Poziv na dostavu projektnih prijedloga za obrte i poduzeća iz Istarske županije: Potpora MSP-ovima Istarske županije u zelenoj tranziciji putem proizvodnih inovacija

Poziv na dostavu projektnih prijedloga za obrte i poduzeća iz Istarske županije: Potpora MSP-ovima Istarske županije u zelenoj tranziciji putem proizvodnih inovacija


Predmet Poziva je potaknuti mikro, mala i srednja poduzeća na području Grada Pule i Labinštine (Grad Labin, Općine Kršan, Sveta Nedelja, Pićan i Raša) na ulaganja koja vode inovacijama organizacije poslovanja, inovacijama procesa ili proizvodnim inovacijama, a koji su usmjereni prema zelenoj tranziciji (primjerice, povećanje učinkovitosti u korištenju resursa, povećanje energetske učinkovitosti ili smanjenje negativnih učinaka na okoliš) i digitalnoj tranziciji (primjerice, inovativne digitalne usluge, digitalizacija poslovanja).

U nastavku izdvajamo ključne informacije o pozivu:

Rok za prijavu: 5. svibnja 2025. – 1. rujna 2025.

Minimalni iznos potpore: 50.000,00 €

Maksimalni iznos potpore: 300.000,00 €

Prihvatljivi prijavitelji:

Pravne i fizičke osobe registrirane kao mikro, mala i srednja poduzeća.
Moraju biti registrirani u Istarskoj županiji i djelovati na području Grada Pule i Labinštine.
Intenzitet potpore: Intenziteti sufinanciranja prihvatljivih troškova, odnosno, intenziteti državnih potpora, razlikuju se ovisno o vrsti državnih potpora koje su predviđene natječajem.

Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:

Regionalne potpore za ulaganja.
Potpore za savjetodavne usluge.
Potpore za inovacije za MSP-ove.
Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja.
Izrada projektno-tehničke dokumentacije.
Stručni nadzor građenja.
Upravljanje projektom i administracija.
Promidžba i vidljivost projekta.
Više informacija o pozivu možete pronaći ovdje.

Foto: Freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 28.02.2025.

Program - Majstori ljepote 2025.

Program - Majstori ljepote 2025.

Datum događanja: 15.03.2025. - 16.03.2025.
Lokacija: Gospodarski centar Osječko-baranjske županije
Program Majstori ljepote 1

Program Majstori ljepote 2

Facebook
Linkedin
Twitter
Email

Pročitajte više » | Napisano 27.02.2025.

Računovođe HOK-a traže paralelni rad stare i nove aplikacije za predaju financijskih izvještaja za 2024. godinu

Računovođe HOK-a traže paralelni rad stare i nove aplikacije za predaju financijskih izvještaja za 2024. godinu

Slijedom objave na stranicama Financijske agencije da će obveznici poreza na dobit moći svoja godišnja financijska izvješća za 2024. godinu predati putem nove aplikacije e-RGFI, održan je sastanak predstavnika FINE i Ministarstva financija s predstavnicima računovođa (Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore, IPRH, Udruženje računovođa HGK).

Predstavnici računovođa pozdravili su korak prema daljnjoj digitalizaciji koji će u konačnici administrativno rasteretiti hrvatsko gospodarstvo. Sekcija računovođa HOK-a zatražila je da postojeća web RGFI aplikacija ipak ostane aktivna za predaju financijskih izvještaja za 2024. godinu obzirom na kratak rok uhodavanja s radom na novoj aplikaciji, ali i obzirom na potrebnu planiranu promjenu u radu s ovlaštenjima.

„Dodjela prava po punomoći za pristup novoj e-RGFI aplikaciji neće se naplaćivati što svakako pozdravljamo, ali smatramo da nije dobar tajming za puštanje u rad nove aplikacije kao jedine opcije uz mogućnost predaje GFI-a na šalterima FINE. Zato smo zatražili od FINE da pronađe način kojim bi se omogućilo da se financijski izvještaji za 2024. godinu ipak mogu predati i putem postojeće web RGFI aplikacije. Ovo vrijeme izrade završnih obračuna za računovođe je dovoljno stresno i bez promjena u načinu dostave dokumentacije te vjerujemo da će FINA naći način da udovolji našem zahtjevu“, izjavila je predsjednica Sekcije računovođa HOK-a Đurđica Mostarčić.

Hrvatska obrtnička komora obavijestila je računovodstvene urede u vlasništvu obrtnika o očekivanim promjenama s detaljnim uputama.

Pročitajte više » | Napisano 25.02.2025.

Natječaj za nabavu promidžbenog, tiskanog i uredskog materijala

Natječaj za nabavu promidžbenog, tiskanog i uredskog materijala

Hrvatska obrtnička komora prikuplja ponude za nabavu promidžbenog, tiskanog i uredskog materijala, tonera/tinti na bazi okvirnih godišnjih potreba za izvršenje aktivnosti planiranih programom rada Hrvatske obrtničke komore za 2025. godinu.

Nuđenje predmeta nabave:

promotivni materijali,
tiskani materijali,
uredski materijali,
toneri/tinte.
sve temeljem okvirnih godišnjih potreba.

Napomena:

Količine su iskazane kao okvirne godišnje potrebe te su moguća odstupanja i promjene, ovisno o opsegu aktivnosti, posebice u uvjetima posebnih okolnosti.

Specifikacije predmeta nabave, opis promidžbenih materijala, tiskanog materijala sastavni je dio natječaja u priloženim dokumentima.

Ponuđači mogu dati ponude za sve tražene robe ili za pojedine vrste roba.

ROK za dostavu ponude je 3. 3. 2025. do 14 sati u Hrvatsku obrtničku komoru neovisno o načinu dostave ponude.

Ponude slati u zatvorenim kuvertama s naznakom:

NE OTVARATI – Ponuda za nabavu promotivnog, tiskanog, uredskog materijala, tonera/tinti temeljem okvirnih godišnjih potreba za 2025. godinu

Adresa na koju se šalju ponude:

Hrvatska obrtnička komora, p.p.166, 10000 Zagreb

Ponude ste u mogućnosti dostaviti u zadanom roku:

e-mailom na adresu hok@hok.hr,
osobno u Hrvatsku obrtničku komoru (do naznačenog datuma dostave ponude),
putem redovne pošte (uzimajući u obzir da pošta mora biti zaprimljena u Hrvatskoj obrtničkoj komori do naznačenog datuma).
Ponude koje stignu nakon naznačenog datuma dostave neće se razmatrati.

Mjesto isporuke:

Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, 10000 Zagreb

Uvjeti natječaj:

a) Cijene u ponudi izražavaju se posebno i pojedinačno za svaku vrstu robe fco skladište naručitelja.

Cijene ponude za sve vrste roba nude se kao u maloprodaji (s posebno iskazanim PDV-om).

Cijena mora biti nepromjenjiva tijekom trajanja ugovora.

Cijene navedene u ponudi moraju biti ovjerene potpisom (i pečatom) ponuđača.

U ponudi mora biti jasno naznačen rok plaćanja, rok isporuke i način dostave.

Naručitelj će cijenu dobavljaču plaćati putem žiro računa u ovlaštenoj banci.

Rok valjanosti ponude: 45 kalendarskih dana

b) IZABRANI PONUĐAČ prije potpisivanja ugovora biti će u obvezi dostaviti u Hrvatsku obrtničku komoru dokumentaciju koja sadrži:

BON I i BON II, radi dokazivanja solventnosti ponuđača, ne stariji od 30 dana,
vlastitu izjavu da nije pod stečajem, radi dokazivanja financijske i gospodarske sposobnosti ponuđača,
izvadak iz kaznene evidencije – potvrdu o nekažnjavanju za odgovornu osobu, radi dokazivanja zakonitog poslovanja ponuđača,
potvrdu Porezne uprave, kao dokaz o ispunjenju plaćanja svih dospjelih poreznih i drugih obveza, radi dokazivanja izvršavanja zakonskih obveza prema državi,
vlastitu izjavu o tehničkoj, kadrovskoj i drugoj opremljenosti za kvalitetno izvršavanje ugovora, odnosno isporuku roba,
izjavu o nepromjenjivosti cijena tijekom trajanja ugovora.
Hrvatska obrtnička komora, nije obveznik Zakona o javnoj nabavi.

Za dodatne informacije obratite se na tel: 01/48 06 666 ili e-mail: martina.mucko@hok.hr.


Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
HOK okvirni plan_nabave_2025_.xls 65.5 KB
OPIS _PROMO_I_TISKANI_MATERIJAL_HOK_2025.pdf 138.71 KB

Pročitajte više » | Napisano 25.02.2025.

Tjedni pregled SMEunited-a (17. - 21. 2. 2025.)

Tjedni pregled SMEunited-a (17. - 21. 2. 2025.)

POJEDNOSTAVLJENA EU TAKSONOMIJA ZA MSP-ove

Platforma za održivo financiranje Europske komisije predstavila je novi pristup izvještavanju o taksonomiji za male i srednje poduzetnike, koji značajno smanjuje opseg zahtjeva koje je potrebno zadovoljiti pri dokazivanju održivosti taksonomski prihvatljivih aktivnosti.

MSP-ovima je time pružen praktičan i jednostavan instrument za dokazivanje održivosti svojih aktivnosti, projekata ili poduzeća kao takvih. SMEunited podržava ovaj pristup za MSP-ove koji ne kotiraju na burzi, a koji bi trebao povećati njihov pristup zelenom financiranju.

Više:https://www.smeunited.eu/news/simplifying-taxonomy-for-smes

„PROLJETNO ČIŠĆENJE“ ZA ČISTI ZELENI PLAN

Glavna tajnica SMEunited-a Véronique Willems na sastanku s izvršnim potpredsjednicima Komisije Ribeirom, Séjournéom, Mînzatuom i socijalnim partnerima, izjavila je: "Kako bi Europski zeleni dogovor bio provediv za mala i srednja poduzeća, Europska komisija morat će napraviti proljetno čišćenje."

Europski MSP-ovi od Europske komisije očekuju pristup „Razmisli prvo o malima“ (Think-Small-First) koji bi im osigurao pozornost posebno prilagođenu njihovim potrebama, kao i dostupne resurse. Kako bi čisti Zeleni plan bio uključiv, Europska komisija mora pretvoriti slogane poput "ne ostavljajte nikoga iza sebe" u konkretne akcije.

Više: https://www.smeunited.eu/news/spring-cleaning-for-a-clean-industrial-deal

SMEUNITED POZIVA NA URAVNOTEŽENIJU POLITIKU O KEMIKALIJAMA

Novo stajalište SMEunited-a o reviziji Uredbe o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (REACH) naglašava rastuće izazove s kojima se suočavaju MSP-ovi u kemijskom sektoru. Iako je uredba značajno poboljšala kemijsku sigurnost i kvalitetu podataka, njezini administrativni tereti nerazmjerno utječu na MSP-ove, ograničavajući njihovu konkurentnost i inovativnost. Stajalište ocrtava ključna područja za poboljšanje, zalažući se za uravnoteženiji i jednostavniji pristup kemijskoj regulativi koji omogućuje MSP-ovima napredovanje bez ugrožavanja sigurnosti i zaštite okoliša.

Više:https://www.smeunited.eu/news/making-reach-work-for-smes-smeunited-call-for-a-more-balanced-chemical-policy

SMEunited RASPRAVLJA O DEKARBONIZACIJI I OTPORNOSTI NA KLIMATSKE PROMJENE

„Čisti Zeleni plan mora pružiti prijeko potrebnu podršku malim i srednjim poduzetnicima u njihovim naporima za dekarbonizaciju, administrativno ih rasteretiti te ih učiniti otpornijima na klimatske promjene“, izjavio je potpredsjednik za politike SMEunited-a Josef Herk na sastanku Odbora za klimu, energiju i okoliš.

Više:https://www.smeunited.eu/news/smeunited-committee-discusses-decarbonisation-support-and-climate-resilience

ZAŠTITA ZDRAVLJA NA RADU I UMJETNA INTELIGENCIJA: STAJALIŠTE MALIH I SREDNJIH PODUZEĆA

Kako bi se osiguralo da usvajanje umjetne inteligencije koristi malim i srednjim poduzetnicima, ključno je poticati inovacije uz pružanje potrebnih smjernica i podrške kroz programe za razvijanje pismenosti iz umjetne inteligencije, inicijativa za financiranje i prilagođenih planova usvajanja umjetne inteligencije. Također bi trebalo razviti posebnu obuku i smjernice za poduzetnike o uvođenju umjetne inteligencije na radna mjesta.

Više:https://www.smeunited.eu/news/occupational-health-and-ai-the-point-of-view-of-smes

FORUM O JEDINSTVENOM TRŽIŠTU RASPRAVLJAO O AMBICIJAMA ZA STRATEGIJU JEDINSTVENOG TRŽIŠTA 2025

Strategija jedinstvenog tržišta mora pružiti ne samo jasne smjernice za smanjenje prepreka prelasku granica, nego i osigurati da MSP-ovi aktivni na lokalnoj razini imaju pristup pravoj infrastrukturi kako bi se nastavila stvarati radna mjesta i izbor za potrošače u svakoj regiji, objasnila je Sophia Zakari, ravnateljica za poduzetničku politiku i pravna pitanja tijekom Foruma o jedinstvenom tržištu u Krakowu 17. veljače.

Više: https://www.smeunited.eu/news/single-market-forum-discusses-ambitions-for-the-single-market-strategy-2025

SMEunited poziva na snažnije uključivanje MSP-ova u Viziju za poljoprivredu i prehranu

MSP-ovi igraju ključnu ulogu u ruralnim i obalnim područjima, gdje osiguravaju svakodnevne potreba, zapošljavanje, ekonomsku stabilnost i društvenu koheziju. Oni su također i ključan partner poljoprivrednicima, kao dobavljači i kod prerade poljoprivrednih proizvoda, pridonoseći tako očuvanju lokalnih tradicija. Kako bi se osiguralo da prijedlozi vizije za poljoprivredu i prehranu funkcioniraju, važno je uključuti MSP-ove u dizajn i implementaciju ovih politika.

Više: SMEunited calls for a stronger SME inclusion in Vision for Agriculture and Food | SMEunited

Foto: Smeunited

Pročitajte više » | Napisano 24.02.2025.