Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Prijavite se na webinar i upoznajte se s prijedlozima za podizanje kvalitete provedbe majstorskih ispita
U sklopu Erasmus+ projekta Master 4.1: unaprjeđenje majstorskih ispita Hrvatska obrtnička komora je zajedno sa partnerima izradila Metodologiju za osiguranje kvalitete provedbe majstorskih ispita te Kodeks ponašanja za članove ispitnih komisija za majstorske ispite.
Kako bi s novostima upoznali članove ispitnih komisija, kandidate na majstorskim ispitima te sve ostale zainteresirane, Hrvatska obrtnička komora organizira webinare na kojima će predstaviti izrađene dokumente.
19. i 22. travnja 2024. godine s početkom u 13 sati održavaju se webinari na kojima će biti i predstavljena Metodologija za osiguranje kvalitete provedbe majstorskih ispita.
29. i 30. travnja. 2024. godine s početkom u 9 sati održavaju se webinari na kojima će biti predstavljen Kodeks ponašanja za članove ispitnih komisija za majstorske ispite.
Webinari će trajati do 40 minuta, a prijaviti se možete preko poveznica:
Webinar Metodologija 19.4.2024.
Webinar Metodologija 22.4.2024.
Webinar Kodeks 29.4.2024.
Webinar Kodeks 30.4.2024.
Pročitajte više » | Napisano 18.04.2024.
Održan sastanak predstavnica Službe za medicinu rada i sporta i Hrvatske obrtničke komore
thumb
thumb
thumb
thumb
Danas je održan sastanak predstavnica Službe za medicinu rada i sporta, prevenciju invalidnosti i psihosocijalne rizike na radnom mjestu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i predstavnika Hrvatske obrtničke komore. Služba za medicinu rada i sporta, prevenciju invalidnosti i psihosocijalne rizike na radnom mjestu započela je s izradom Monografije zanimanja u medicini profesionalne orijentacije i selekcije (MPO) i pratećeg instrumentarija u praksi medicine rada, a zahvaljujući ranijoj suradnji tijekom koje je Hrvatska obrtnička komora isticala važnost kvalitetnih pregleda medicine rade prije upisa u programe obrazovanja za obrtnička zanimanja, Zavod je izradu Monografije započeo s obrtničkim zanimanjima.
Na sastanku je dogovorena suradnja vezana uz potrebe pojedinih zanimanja. U okviru suradnje, Služba za medicinu rada i sporta, prevenciju invalidnosti i psihosocijalne rizike na radnom mjestu kontaktirat će direktno obrtnike u određenom zanimanju kako bi što kvalitetnije pripremila podlogu za izradu instrumentarija.
Pročitajte više » | Napisano 18.04.2024.
Natječaj za Voditelja službe za financijsko-računovodstvene poslove HOK-a
Hrvatska obrtnička komora, samostalna stručno poslovna organizacija obrtnika u funkciji promicanja, usklađivanja i zastupanja zajedničkih interesa obrtništva, objavljuje natječaj za radno mjesto:
Voditelj Službe za financijsko-računovodstvene poslove (m/ž), 1 izvršitelj/ica s mjestom rada na lokaciji Zagreb, rad na neodređeno, s probnim radom od 6 (šest) mjeseci
POSLOVNE AKTIVNOSTI
organizacija rada Službe za financijsko-računovodstvene poslove
izrada i/ili kontrola mjesečnog PDV obračuna
izrada tromjesečnih izvještaja za potrebe rada Nadzornog odbora
izrada polugodišnjeg i godišnjeg obračuna sukladno zakonskim propisima
izrada Financijskog plana te predstavljanje istog tijelima HOK-a (Odbor za financije, Predsjedništvo, Upravni odbor, Skupština)
izrada Izmjena i dopuna Financijskog plana te predstavljanje istog tijelima HOK-a (Odbor za financije, Nadzorni odbor, Predsjedništvo, Upravni odbor, Skupština)
usklađivanje sa stanjima Porezne uprave, za HOK i za komorski doprinos
predlaganje i izrada dokumenata kojima se olakšava poslovanje JKS-a (šprance za financijska izvješća, vodič za rad članova Nadzornog odbora i sl.)
sudjelovanje u radu nacionalnih vijeća, radnih grupa i tijela u koje ga imenuju tijela HOK-a
suradnja sa odabranim revizorom (dostava tražene dokumentacije te obrazloženja provedenih knjiženja)
suradnja sa poreznim nadzorom
priprema i organizacija edukacija, savjetovanja, seminara i tečajeva u svrhu stručnog usavršavanja zaposlenika, radnih tijela u JKS-u, članova HOK-a.
MINIMALNI UVJETI:
diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski studij ili specijalistički diplomski stručni studij (VSS) – 5 g. radnog iskustva
aktivno znanje engleskog jezika u govoru i pismu
aktivno znanje rada na PC-u
poznavanje odgovarajućih propisa
izražena sposobnost samostalnog i konstruktivnog iznalaženja rješenja
sposobnost učinkovite i jasne komunikacije
iskustvo u računovodstvu neprofitnih organizacija
iskustvo u praćenju projekata
aktivno znanje rada na računalu
OBAVEZNE KOMPETENCIJE:
odgovornost, samostalnost i proaktivnost u radu
informatička pismenost
izražene organizacijske vještine
izražene vještine koordiniranja i vođenja srednje velikog tima
otvorenost i društvenost
spremnost na timski rad
spremnost na kontinuiranu edukaciju i usavršavanje
PREDNOST:
radno iskustvo na istim ili sličnim poslovima
iskustvo rada na složenijim projektima
VSS - ekonomskog smjera
Prijave za natječaj s molbom, životopisom, preslikom diplome o završenom obrazovanju te elektroničkim zapisom o radnopravnom statusu izdanim za vrijeme trajanja ovog natječaja, šalju se
ADRESA ELEKTRONIČKE POŠTE NA KOJU SE ŠALJU PONUDE:
hok@hok.hr
ROK ZA DOSTAVU PONUDE:
29.04.2024.
Uvažit će se prijave zaprimljene elektroničkom pristigle najkasnije dana 29.04.2024. s naslovom elektroničke poruke:
Ponuda za radno mjesto Voditelj Službe za financijsko-računovodstvene poslove
Kandidati u svojoj prijavi mogu priložiti i druge dokumente za koje smatraju da su relevantni za natječaj, a potvrđuju kompetentnost u nekom od područja navedenih u minimalnim uvjetima ili obaveznim kompetencijama.
Kandidati moraju zadovoljavati minimalne uvjete radnog mjesta te posjedovati znanja, vještine i sposobnosti navedene u obaveznim kompetencijama kako bi zadovoljili uvjete natječaja, odnosno bili razmatrani kao kandidati za selekcijski postupak.
Kandidati u životopisu moraju navesti puni naziv radnih mjesta na kojima su radili te sažeti opis poslova, aktivnosti i radnih zadataka na navedenim radnim mjestima.
Nepotpune (bez dokaza o ispunjavanju traženih uvjeta) i nepravovremene ponude neće biti razmatrane.
O svim relevantnim informacijama vezanim uz natječaj kandidati će biti obaviješteni na telefon/mobitel ili e-mail adresu koju su naveli u molbi.
Pročitajte više » | Napisano 16.04.2024.
Natječaj za računovođu u službi za financijsko-računovodstvene poslove HOK-a
Hrvatska obrtnička komora, samostalna stručno poslovna organizacija obrtnika u funkciji promicanja, usklađivanja i zastupanja zajedničkih interesa obrtništva, objavljuje natječaj za radno mjesto:
Knjigovođa u Službi za financijsko-računovodstvene poslove (m/ž), 1 izvršitelj/ica s mjestom rada na lokaciji Zagreb, rad na neodređeno, s probnim radom u trajanju od 6 (šest) mjeseci
POSLOVNE AKTIVNOSTI
zaprimanje knjigovodstvenih isprava
kontroliranje zakonske, formalne i računske ispravnosti knjigovodstvenih isprava
likvidiranje knjigovodstvenih isprava, kontiranje i knjiženje
izrada temeljnica i knjiženje svih poslovnih događaja
izrada obračuna plaća, bolovanja i ostalih naknada za zaposlenike
obračun naknada članovima tijela HOK-a, isplata istih
obračun ugovora o djelu, autorskih honorara te isplata istih
obračunavanje putnih naloga zaposlenika i članova tijela te isplata istih (putni troškovi, dnevnice, naknada za prijevoz i sl.) te vođenje evidencije o eventualnim isplatama akontacija
obračun kamata
izrada potvrda i uvjerenja o evidencijama koje vodi Služba
usklađivanje analitičkih i sintetičkih konta
usklađivanje obveza i potraživanja
sustavno pohranjivanje i čuvanje dokumentacije
ispostavljanje opomena kupcima koji kasne sa plaćanjima ili za druga potraživanja HOK-a
komunikacija sa Službom za pravne poslove i dostava potrebne dokumentacije za pokretanje postupka naplate potraživanja
vođenje blagajne za HOK i za Maticu (podizanje gotovine za potrebe blagajničkog poslovanja, isplate iz blagajne na temelju likvidiranog dokumenta, briga o blagajničkom maksimumu, polog gotovine na račun prema potrebi)
obavljanje platnog prometa za HOK, Maticu i pričuvu (u valuti EUR i u stranoj valuti)
vanbilančna evidencija poslovanja pričuve
praćenje i provedba odluka tijela HOK-a u vezi s područjem rada Službe
primanje i čuvanje određenih vrijednosti (pečat, žig sa grbom RH i sl.).
MINIMALNI UVJETI:
SSS – 1 g. radnog iskustva
upravna, ekonomska škola ili gimnazija
iskustvo u računovodstvu neprofitnih organizacija
aktivno znanje rada na računalu
OBAVEZNE KOMPETENCIJE:
odgovornost, samostalnost i proaktivnost u radu
informatička pismenost
izražene organizacijske vještine
izražene vještine koordiniranja i vođenja srednje velikog tima
otvorenost i društvenost
spremnost na timski rad
spremnost na kontinuiranu edukaciju i usavršavanje
PREDNOST:
radno iskustvo na istim ili sličnim poslovima
iskustvo rada na složenijim projektima
Prijave za natječaj s molbom, životopisom, preslikom diplome o završenom obrazovanju te elektroničkim zapisom o radnopravnom statusu izdanim za vrijeme trajanja ovog natječaja, šalju se
ADRESA ELEKTRONIČKE POŠTE NA KOJU SE ŠALJU PONUDE:
hok@hok.hr
ROK ZA DOSTAVU PONUDE:
29.04.2024.
Uvažit će se prijave zaprimljene elektroničkom pristigle najkasnije dana 29.04.2024. s naslovom elektroničke poruke:
Ponuda za radno mjesto Knjigovođa u Službi za financijsko-računovodstvene poslove
Kandidati u svojoj prijavi mogu priložiti i druge dokumente za koje smatraju da su relevantni za natječaj, a potvrđuju kompetentnost u nekom od područja navedenih u minimalnim uvjetima ili obaveznim kompetencijama.
Kandidati moraju zadovoljavati minimalne uvjete radnog mjesta te posjedovati znanja, vještine i sposobnosti navedene u obaveznim kompetencijama kako bi zadovoljili uvjete natječaja, odnosno bili razmatrani kao kandidati za selekcijski postupak.
Kandidati u životopisu moraju navesti puni naziv radnih mjesta na kojima su radili te sažeti opis poslova, aktivnosti i radnih zadataka na navedenim radnim mjestima.
Nepotpune (bez dokaza o ispunjavanju traženih uvjeta) i nepravovremene ponude neće biti razmatrane.
O svim relevantnim informacijama vezanim uz natječaj kandidati će biti obaviješteni na telefon/mobitel ili e-mail adresu koju su naveli u molbi.
Pročitajte više » | Napisano 16.04.2024.
HDZ, SDP i Možemo predstavili svoje programe obrtnicima
U proteklih tjedan dana predstavnici triju stranaka – HDZ, SDP i Možemo - su u kući hrvatskih obrtnika predstavili svoje gospodarske programe i odgovarali na pitanja obrtnika. U ime HDZ-a susretu i razgovoru s obrtnicima su nazočili aktualni predsjednik Vlade RH Andrej Plenković s ministrom gospodarstva i održivog razvoja Habijanom i ministrom financija Primorcem te brojnim suradnicima, u ime stranke „Možemo“ premijerska kandidatkinja Sandra Benčić te u ime SDP-a prof. dr.sc. Josip Tica s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
Antun Trojnar, potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore i predsjednik najveće područne komore, Obrtničke komore Zagreb, koja broji više od 32.000 obrta, izrazio je zahvalnost svim političkim strankama na dolasku, istaknuo važnost obrtništva, a time i njihovog dolaska te pozvao na nastavak suradnje: „Puno puta smo čuli da je obrtništvo zdravi temelj gospodarstva. Doista jest, broj obrta kontinuirano raste, a obrtništvo čuva našu kulturu, tradiciju i identitet. Pred svima nama je puno posla, izgled užih centara naših gradova i gomila praznih prostora jedan su od pokazatelja samo jednog od brojnih problema. Očekujemo nastavak suradnje na dobrobit naših obrtnika sa svakom Vladom, bez obzira na stranačko opredjeljenje.“
„Ova institucija je apolitična, no ovisi o politici i spremnosti na dijalog, pri čemu smo snažno uvjereni da obrtništvo mora biti strateški prioritet svake Vlade, a potreba za unapređenjem uvjeta poslovanja za obrtnike mora biti naš zajednički cilj, naš cilj, cilj Vlade i cilj cijelog društva. Ova institucija - Hrvatska obrtnička komora - zastupa interese 114.058 hrvatskih obrtnika u kojima je ukupno zaposleno 213.652 osoba, a što čini 12,9 % ukupno zaposlenih u Republici Hrvatskoj. Riječ je o rastu od 10,5 %, u mjesec dana imamo 1.234 nova obrta. I svaki od njih je važan,“ istaknuo je predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil prije nego što je iznio neke od zahtjeva važnih za unapređenje obrtništva u cjelini te najavio slanje specifičnih zahtjeva za razvoj pojedinih djelatnosti na nadležna tijela nakon formiranja nove Vlade.
Tako je istaknuto da su dosadašnje mjere Vlade, osobito po pitanju ograničavanja cijena energenata, uvelike pomogli obrtnicima, kao što su adresirani aktualni problemi s kojima se susreću hrvatski obrtnici u svakodnevnom radu. U cilju dodatnog produbljivanja dijaloga s nadležnim tijelima, HOK traži da predstavnici obrtnika budu dio svake radne skupine za donošenje svih zakona, propisa i mjera koji utječu na život i poslovanje obrtnika. Najavljeno je da će se nastaviti sa zahtjevima za porezno rasterećenje koje bi obrtnicima omogućilo da posluju u poticajnom poslovnom okruženju, budu konkurentniji i zadrže kvalitetne radnike, zaposle nove, ali i ulažu u njihovo usavršavanje te vlastitu ponudu i infrastrukturu, kao i nastavak inzistiranja na reformi obrazovanja koji će odgovarati potrebama tržišta rada i temeljiti se na praksi. Istaknuta je i potreba izjednačavanjem prava obrtnika i radnika u radnom odnosu, kao i umirovljenika koji trebaju moći raditi u obrtu i u mirovini. Obrtnici su tako naglasili da će za njih biti ključna prilagodba radnog i poreznog zakonodavstva, kako bi se, uz ostalo, povećao prag za ulazak u sustav PDV-a te omogućilo fleksibilnije zapošljavanje radne snage u frekventnim razdobljima. Stavljen je naglasak i na potreban konsenzus svih dionika – nadležnih tijela, obrtnika i sami građana - o suzbijanju neregistrirane djelatnosti, pri čemu je imperativ modernizacija majstorskog ispita kao jamstva obrtništva, pečata kvalitete i pravog majstorstva, kao i na potrebu za omogućavanjem prava prvokupa po povlaštenim cijenama obrtnicima koji imaju svoje radionice u državnom prostoru.
Predstavnici svih političkih opcija su pokazali svijest o tome koliko je obrtništvo važno te sve snažnije, ali i koji su potencijali za njegov rast i razvoj te su najavili kontinuiran dijalog s predstavnicima obrtnika u cilju kreiranja uvjeta koje će olakšati i unaprijediti njihovo poslovanje.
Pročitajte više » | Napisano 16.04.2024.