Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
HZJZ objavio novu Preporuku za rad ugostiteljskih objekata u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te ugostiteljskih objekata u smještajnim kapacitetima
Vezano uz Odluku Stožera civilne zaštite RH o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja od 30. kolovoza 2021. godine, Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je Preporuku za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima.
Ovom Preporukom propisane su sljedeće mjere:
broj posjetitelja je ograničen tako da za svakog gosta bude omogućeno 4m2 prostora
obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt
na ulazu treba biti istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja
stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara
za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara
moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena
osoblje treba u jutarnjim satima, a prije dolaska na posao, izmjeriti tjelesnu temperaturu
obvezuje se nošenje maski za lice za zaposlenike
na ulazu u objekt treba posjetiteljima biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku
potrebno je redovito prozračivati prostore
Tekst Preporuke možete pronaći ovdje.
https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Preporuke-za-spre%C4%8Davanje-zaraze-bole%C5%A1%C4%87u-COVID-19-u-ugostiteljskim-objektima-u-zatvorenom-prostoru-s-terasama-i-bez-njih-te-u-ugostiteljskim-objektima-u-smje%C5%A1tajnim-kapacitetima-.pdf
Pročitajte više » | Napisano 01.09.2021.
Stožer civilne zaštite RH donio pet novih Odluka
Stožer civilne zaštite RH donio je pet novih Odluka. Odluke stupaju na snagu 1. rujna 2021. godine, a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 15. rujna 2021. godine.
1. Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
Prilog I. sastavni je dio ove Odluke, a možete ga pronaći na dnu ove stranice.
2. Odluku o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske
3. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
4. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
5. Odluku o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski
Pročitajte više » | Napisano 01.09.2021.
Nova Uredba o Tarifi upravnih pristojbi - od 1. rujna 2021. godine ukidaju se upravne pristojbe za registraciju obrta i promjene u Obrtnom registru
Slijedom Zaključka Vlade Republike Hrvatske kojim je prihvaćen Akcijski plan za smanjenje neporeznih i parafiskalnih davanja, dana 1. rujna 2021. stupa na snagu nova Uredba o Tarifi upravnih pristojbi kojom se smanjuje broj tarifnih brojeva s 95 na 58.
U dijelu Općih pristojbi najznačajnija je izmjena da se za rješenja za koja nije propisana posebna pristojba i žalbe protiv rješenja više ne plaćaju upravne pristojbe pred tijelima državne uprave, upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne samouprave) i pravnim osobama s javnim ovlastima u obavljanju povjerenih poslova državne uprave.
Ukidaju se pristojbe iz pojedinih posebnih područja, i to: gospodarske pristojbe, pristojbe u području vodnoga gospodarstva (rasterećenje oko 1,2 milijuna kuna), katastarske pristojbe (rasterećenje oko 3,6 milijuna kuna), pristojbe u području odgoja, obrazovanja i sporta, pristojbe u postupcima stjecanja nekretnina, pristojbe za zaštitu kulturne baštine te pristojbe za zaštitu tržišnog natjecanja.
Od pristojbi za obavljanje djelatnosti ukidaju se pristojbe:
- za upis obrta u Obrtni registar u iznosu 250,00 kn
- za upis u registar povlastica i za izdavanje povlastice u iznosu od 250,00 kn
- za upis promjena u Obrtni registar u iznosu od 150,00 kn
- za ovjerenu presliku rješenja o upisima promjena u Obrtnom registru u iznosu od 40,00 kn
Zadržavaju se pristojbe za:
- izdavanje rješenja o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije o stečenom majstorskom zvanju u iznosu od 300,00 kn
- za izdavanje rješenja o priznavanju pojedinih dijelova inozemne stručne kvalifikacije o stečenom majstorskom zvanju u iznosu od 150,00 kn.
Djelomično se ukidaju i pristojbe iz područja unutarnjih poslova (rasterećenje oko 69,3 milijuna kuna), prometne pristojbe (rasterećenje oko 2,6 milijuna kuna), pristojbe u području zdravstva (rasterećenje oko 2 milijuna kuna), i pristojbe za zaštitu okoliša.
Za navedena ukidanja pristojbi očekuje se administrativno i financijsko rasterećenje pristojbenih obveznika odnosno smanjenje prihoda državnog proračuna u ukupnom iznosu od oko 80 milijuna kuna.
Dodano je novo posebno područje u Tarifi upravnih pristojbi - Pristojbe za zaštitu od ionizirajućeg zračenja, ali se ne radi o uvođenju novih pristojbi već o pristojbama koje su ranije bile u posebnom području Pristojbe u području zdravstva.
Novost je i oslobođenje od plaćanja upravne pristojbe za izdavanje uporabne dozvole za određenu građevinu oštećenu potresom na kojoj se ostvaruju određena prava te za izdavanje građevinske i uporabne dozvole za zamjensku obiteljsku kuću koju vlasnik samostalno gradi, a sukladno zakonu koji uređuje obnovu zgrada uslijed prirodne nepogode ili katastrofe proglašene na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije.
Uredba o Tarifi upravnih pristojbi objavljena je u Narodnim novinama broj: 92/2021, a dostupna je ovdje.
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2021_08_92_1662.html
Pročitajte više » | Napisano 31.08.2021.
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je informaciju o Projektu "Naukovanje za obrtnička zanimanja" za 2020. godinu
Ovog tjedna započinje dostava ugovora o dodjeli bespovratne potpore po Projektu „Naukovanje za obrtnička zanimanja“ za 2020. godinu.
U cilju informiranja podnositelja prijava na navedeni Projekt, ističemo da je Operacija „Poticanje obrazovanja za vezane obrte temeljene na sustavu naukovanja“ bila predmet revizije sustava upravljanja i kontrole za Europski socijalni fond (ESF).
Budući da je nadležno tijelo izdalo obvezujuće preporuke Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, kao i krajnjim korisnicima, aktivnosti ugovaranja time su bile usporene.
U ovom trenutku, proces dodjele se nastavlja te od ovog tjedna kreće dostava ugovora.
Izvor: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Pročitajte više » | Napisano 30.08.2021.
Provođenje projekt eDelivery u partnerstvu s Hrvatskom obrtničkom komorom
Hrvatska obrtnička komora u ravnopravnom partnerstvu s tvrtkom DB informatika provodi projekt eDelivery koji ima za cilj uspostavljanje preporučene dostave dokumenata za hrvatske obrtnike. Ovakav oblik digitalizacije snizio bi troškove poslovanja kako same institucije tako i svih njezinih članova. Projekt će trajati do kraja ožujka 2022. do kada se planira izgradnja i uspostava potpuno novog sustava za elektroničku preporučenu dostavu dokumenata.
Hrvatska obrtnička komora organizirat će nekoliko treninga za buduće korisnike.
Vjerujemo da će i šira javnost prepoznati vrijednost validacije elektroničkog slanja dokumenata kao preporučenih, na brz i znatno povoljniji način.
Ovaj projekt podržava Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja.
Pročitajte više » | Napisano 30.08.2021.