Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Grad Zagreb - Javni poziv za dodjelu potpora za organiziranje događanja od gospodarskog značaja te Javni natječaj za dodjelu potpora za očuvanje i razvoj tradicijskih, deficitarnih i proizvodnih obrtničkih djelatnosti
Na internet stranici Grada Zagreba objavljen je Javni poziv za dodjelu potpora za organiziranje događanja od gospodarskog značaja na području Grada Zagreba, kao i Javni natječaj za dodjelu potpora za očuvanje i razvoj tradicijskih, deficitarnih i proizvodnih obrtničkih djelatnosti.
Javni poziv za dodjelu potpora za organiziranje događanja od gospodarskog značaja na području Grada Zagreba
Predmet ovog javnog poziva je dodjela bespovratnih potpora Grada Zagreba za provedbu Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. – 2023.
Potpore za organiziranje događanja koja se održavaju na području Grada Zagreba, a doprinose ukupnom gospodarskom razvoju i odnose se na događanja iz područja:
promocija i razvoj poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala u Gradu Zagrebu.
Pod događanjima iz ovog područja, smatraju se manifestacije, znanstveno-stručni skupovi, seminari, radionice, sajmovi te ostala promotivna i edukativna događanja s tematskim fokusom koji je relevantan za poslovanje obrtnika i poduzetnika.
obogaćivanje i unaprjeđenje turističke ponude u Gradu Zagrebu.
Pod događanjima iz ovog područja, smatraju se glazbeni festivali, sportska, kulturna, filmska, adventska, poslovna i eno-gastro događanja, turistički sajmovi i konferencije s tematskim fokusom koji je relevantan za razvoj turizma.
Potpore koje se odobravaju i dodjeljuju na temelju ovog javnog poziva smatraju se potporama male vrijednosti.
Javni poziv otvoren je danom objave na mrežnim stranicama Grada Zagreba, a prijave se podnose zaključno s danom 19. srpnja 2023.
Korisnici potpora mogu biti:
mikro, mala i srednja trgovačka društva,
zadruge,
obrti.
Korisnici potpora moraju:
imati sjedište na području Grada Zagreba,
biti registrirani za obavljanje djelatnosti organiziranja događanja,
biti organizatori ili suorganizatori događanja za koje se traži potpora.
Više o namjeni korištenja potpora, kao i prihvatljivim troškovima te postupku odobravanja i utvrđivanja iznosa potpore pročitajte u cjelovitom tekstu Javnog poziva, a koji se nalazi u privitku.
Javni natječaj za dodjelu potpora za očuvanje i razvoj tradicijskih, deficitarnih i proizvodnih obrtničkih djelatnosti
Predmet ovog Javnog natječaja je dodjela bespovratnih sredstava Grada Zagreba za provedbu Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. – 2023.
Korisnici potpora mogu biti:
obrti,
djelatnosti slobodnih zanimanja,
mikro, mala i srednja trgovačka društva u vlasništvu fizičkih osoba upisanih u evidenciju o pravnim osobama i radnicima koji obavljaju vezane obrte.
Korisnici potpora moraju imati sjedište na području grada Zagreba, obavljati djelatnost za koju traže potporu na području grada Zagreba, obavljati tradicijsku, deficitarnu ili proizvodnu obrtničku djelatnost sa popisa navedenog u točki III. ovog Javnog natječaja, u poslovnom subjektu imati najmanje jednog (1) zaposlenog u punom radnom vremenu (vlasnik ili jedan zaposlenik) najmanje tri mjeseca prije raspisivanja natječaja.
Ako se radi o novoupisanom obrtu isti mora imati upisan početak obavljanja obrta i imati najmanje jednog (1) zaposlenog u punom radnom vremenu (vlasnik ili jedan zaposlenik).
Korisnici potpora moraju imati najmanje jednog (1) zaposlenog u punom radnom vremenu (vlasnik ili jedan zaposlenik) godinu dana od dana sklapanja ugovora.
Više o popisu djelatnosti, namjeni korištenja, prihvatljivim troškovima potpora, kriterijima za dodjelu potpora, visini potpore te postupku odobravanja i dodjele potpora, pročitajte u cjelovitom tekstu Javnog poziva, a koji se nalazi u privitku.
Zahtjevi za dodjelu potpora rješavaju se prema redoslijedu zaprimanja i do iskorištenja sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba za 2023.
Nepotpuni, nepravovremeni, zahtjevi koji ne ispunjavaju uvjete i kriterije navedene u natječaju i oni koji nisu povezani s prihvatljivim namjenama iz točke IV. ovog Javnog natječaja neće biti uvršteni na liste za dodjelu potpora.
Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
Javni poziv_manifestacije_2023_za objavu_19.06.2023_.docx 55.77 KB
N A T J E Č A J - 2023_za objavu.doc 274.5 KB
Pročitajte više » | Napisano 26.06.2023.
Mreža mentora - još se uvijek stignete prijaviti
Poziv Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) na uključivanje u mrežu mentora izazvao je velik interes pa je tako trenutno sačinjava 227 mentora iz različitih područja djelatnosti i poslovne stručnosti. U poduzetničkim potpornim institucijama koje sačinjavaju Mrežu BOND raspoloživo je još slobodnih mjesta za uključenje u testiranje mreže mentora te stoga pozivamo zainteresirane kandidate neka se na vrijeme prijave i osiguraju svoje mjesto u testiranju prve mreže ovakve vrste koja povezuje stručnjake raznih profila na razini cijele Republike Hrvatske, a koji će biti na raspolaganju kao mentori poduzetnicima u pokretanju i razvoju poslovanja. Popis poduzetničkih potpornih institucija u kojima su raspoloživa mjesta možete preuzeti ovdje.
Istovremeno, bilježimo interes poduzetnika za mentorske usluge na razini cijele Hrvatske pa su onima koji su iskazali potrebu za mentorstvo, mentori već dodijeljeni i u procesu su suradnje koja im je potrebna za pokretanje i razvoj poslovanja.
Tko se može prijaviti?
Korisnici koji će sudjelovati u procesu testiranja mentorskih usluga mogu biti pravne osobe definirane kao mikro i mali poduzetnici sa sjedištem na području Republike Hrvatske ili fizičke osobe s namjerom osnivanja mikro ili malog poduzeća sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.
Područje mentoriranja i vrste mentorskih usluga
Mentorska mreža sastoji se od mentora savjetnika i mentora za razvoj poslovanja, okupljenih oko jednog područja poslovne stručnosti ili sektora gospodarske djelatnosti.
Mentori će usluge mentoriranja poduzetnika pružati kroz mrežu poduzetničkih potpornih institucija (PPI), koje su članice Mreže BOND. Riječ je o razvojnim agencijama, poduzetničkim centrima ili akceleratorima, poslovnim inkubatorima, tehnološkim parkovima, centrima kompetencija.
Kako se poduzetnici mogu prijaviti?
Pozivamo potencijalne poduzetnike, poduzetnike početnike kao i poduzetnike u fazi rasta i razvoja da se prijave za uslugu mentorstva putem prijavnog obrasca (na dnu stranice) poduzetničkoj potpornoj instituciji (PPI-ju) na području svoje županije koja sudjeluje u mentorskom procesu kao dio mentorskog tima. Ova je usluga za poduzetnike besplatna.
Više informacija o mreži mentora pronađite na poveznici.
Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
Prijavni-obrazac-za-poduzetnike.doc 79 KB
Pročitajte više » | Napisano 26.06.2023.
Održan je drugi sastanak Nacionalne kvalifikacijske platforme
U Zagrebu je održan drugi u nizu sastanaka Nacionalne kvalifikacijske platforme, koji je ovaj put okupio dionike iz građevinske industrije sa svrhom utvrđivanja relevantnih problema u građevinskom sektoru koji se javljaju kao posljedica nedostatka kvalificirane radne snage.
Nakon osvrta na zaključke s prvog sastanka, Marko Turković iz Hrvatske obrtničke komore okupljenima je predstavio nacrt analize trenutačnog stanja vezane uz građevinske radnike u energetskoj učinkovitosti na kojem projektni partneri aktivno rade proteklih mjeseci.
Sudionici su kroz grupni rad raspravljali o aktualnim situacijama u građevinskom sektoru koje su direktan rezultat nedostatka kvalificiranih radnika, kao i potencijalnim rješenjima za nastalu problematiku. Rasprave su rezultirale kvalitetnim zaključcima koji će doprinijeti efikasnijoj provedbi projektnih aktivnosti.
Podsjećamo da se sastanci održavaju svaka 2 mjeseca do kraja trajanja projekta u travnju 2024. godine te okupljaju dionike iz sektora građevinarstva, energetike i obrazovanja koje ovim putem pozivamo na sudjelovanje u budućim sastancima Nacionalne kvalifikacijske platforme kako bismo kontinuirano unaprjeđivali saznanja koja će dati pozitivne rezultate projekta!
Pročitajte više » | Napisano 21.06.2023.
U Međimurju održan radni sastanak i dodijeljene stipendije za obrtnička zanimanja
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
thumb
Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil sa suradnicima iz područne Obrtničke komore Međimurske županije je u ponedjeljak 19. lipnja 2023. godine posjetio Međimursku županiju te održao radni sastanak sa županom Matijom Posavcem i suradnicima te gradonačelnicom Čakovca Ljerkom Cividini, a na temu aktualnosti u lokalnom obrtništvu. Jedan od zaključaka sastanka je nastavak intenzivne suradnje na unapređenju i promociji obrtništva i strukovnog zanimanja u Županiji i Hrvatskoj. Na sastanku je istaknuto da obrtništvo od 2016. godine raste na području Međimurja, čemu u prilog govori i podatak da je u odnosu na prošlu godinu na području Međimurske županije 76 obrta više.
Potvrda navedenog je i dodjela 180 stipendija učenicima obrtničkih zanimanja na području Međimurske županije, Čakovca, Preloga, Murskog Središća i 19 međimurskih općina, uz tehničku podršku i pomoć Obrtničke komore Međimurske županije pri raspisivanju natječaja i dodjeli ugovora, održana istoga dana. Obrtnička komora Međimurske županije već dvadesetu godinu zaredom provodi projekt stipendiranja učenika za obrtnička zvanja, a za svakog učenika osigurana je stipendija u iznosu od 796 EUR. Stipendira se školovanje za ukupno 21 obrtničko zanimanje, među kojima su najzastupljenija zanimanja tokar i stolar (20), strojobravar i automehaničar (19), a zatim slijede elektroinstalater, instalater grijanja i klimatizacije te kuhar (11 ), elektromehaničar (9), automehatroničar i soboslikar ličilac dekorater (7) te ostala obrtnička zanimanja.
"Ako ikada posumnjate u svoju odluku o odabiru zanimanja, mogu odgovorno ustvrditi - donijeli ste ispravnu odluku. Na ovaj način potpuno ste uzeli svoj posao, a time i svoj život, u svoje vrijedne i sposobne ruke. Radit ćete za sebe, sami organizirati svoj posao i vrijeme, a vaše vještine i znanja nikada nisu bila potrebnija i traženija, time i cjenjenija. Obrtnička zanimanja su prošlost, sadašnjost, ali i budućnost, ona su nužnost i potreba u svakodnevnom životu", poručio je predsjednik Kratohvil učenicima strukovnih škola.
Pročitajte više » | Napisano 21.06.2023.
Natječaj za izradu i uređenje izložbenog prostora Hrvatske obrtničke komore na 55. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2023. godine
Hrvatska obrtnička komora organizira skupnu izložbu svojih članova na 55. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2023. godine, koji se održava u terminu od 13. do 17. rujna 2023. godine u Celju, Slovenija.
Ako ste zainteresirani, dostavite ponudu za uređenje izložbenog prostora HOK-a za navedeni sajam po principu „ključ u ruke“, što posebice podrazumijeva:
izradu prezentacije u 3D projekciji te prezentaciju izgleda izlagačkog prostora po prijemu popisa izlagača s veličinama pojedinačnih izlagačkih prostora i potrebnog namještaja
obavještavanje izlagača o predaji robe prije i preuzimanju robe nakon sajma,
prijem/izdavanje i skladištenje izložaka prije i nakon izložbe,
uspoređivanje dostavljene robe izlagača s poslanom dokumentacijom, kao i razmjer poslane robe sa zakupljenom izlagačkom površinom,
preuzimanje robe za otpremu na sajam te provjeru zaprimljene robe i izdavanje potvrde izlagaču,
preuzimanje promotivnih materijala i reprezentacije HOK-a u skladištu HOK-a i otprema do skladišta izvođača štanda i dalje do štanda na sajmu,
pakiranje robe za otpremu na/sa sajma,
organiziranje transporta izložaka i robe,
osiguranje robe u skladištu i tijekom transporta te na sajmu do dolaska izlagača,
otpakiranje robe na sajmu te postavu i aranžiranje izložaka; nakon sajma pakiranje robe za njen povrat,
prikupljanje potrebnih elemenata za izradu carinske dokumentacije od izlagača i izradu skupne carinske dokumentacije (za robu koja se nakon izložbe vraća) na papirima izvođača štanda,
špediterske poslove,
predaju robe izlagaču koji potpisuje preuzimanje robe nakon sajma,
ovjera projekta štanda kod tehničke službe sajma,
spajanje priključaka na štandu (struja, voda),
osigurani inventar za potrebe rada štanda (usisavač, hladnjak, čaše, šalice, aparat za kavu i sl.),
postavljanje konstrukcije štanda prema dogovoru s naručiteljem, vodeći računa o atraktivnosti izložbenog i skladišnog dijela prostora,
osmišljavanje i postavljanje elementa koji privlači pozornost posjetitelja u paviljonu (koristiti visinu konstrukcije štanda),
osigurana „hladna“ svjetla,
postavu izložaka na izložbenom prostoru izlagača i aranžiranje izložbenog prostora,
osigurano skladište za ambalažu na sajmu,
dopremu izložaka u Zagreb i skladištenje,
dopremu reprezentacije za potrebe štanda,
u slučaju da je izvođač izvan Zagreba, obavezno osiguran skladišni prostor u Zagrebu,
davanje uputa i organiziranje potrebne dokumentacije za izlagače koji prodaju robu,
prijevoz robe izlagača koji prodaju robu na sajmu,
druge poslove po zahtjevu naručitelja.
U ponudi je potrebno naznačiti poslove i eventualne troškove za izlagače koji bi prodavali robu na sajmu.
Veličina izložbenog prostora štanda HOK-a iznosi 50 m2 izložbenog prostora.
Cijenu uređenja po 1 m2 i organizacije prijevoza treba izraziti odvojeno u eurima i kunama i to bez PDV-a i s PDV-om.
U ponudi je potrebno obavezno navesti kakvu konstrukciju ponuditelj usluge posjeduje, predložiti elemente atraktivnog i vizualno efektnog štanda s prijedlogom 3D projekcije štanda.
Uz ponudu je potrebno priložiti i referentnu listu.
Prema potrebi, uslugu domaćice kao vanjskog suradnika za dežurstvo na štandu, dogovorit ćemo dodatno za sajam ako će takva usluga biti potrebna.
Ako bi povećanje ili smanjenje izložbene površine utjecalo na Vašu ponuđenu cijenu, molimo to posebno istaknuti.
Ponudu je potrebno dostaviti putem pošte u zatvorenoj koverti s naznakom „Ponuda za uređenje štanda Hrvatske obrtničke komore na 55. Međunarodnim sajmu obrtništva i poduzetništva u Celju 2023. godine – ne otvarati“ najkasnije do 27. 6. 2023. godine na adresu: Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb.
Kontakt osoba za dodatne informacije i pitanja vezana za natječaj je gđa Sanja Martinovsky, tel.: 01/4806 633.
Posebno napominjemo da ponude koje ne sadrže sve navedene elemente iz natječaja, neće biti razmatrane.
Hrvatska obrtnička komora nije obveznik nabave po Zakonu o javnoj nabavi.
Pročitajte više » | Napisano 16.06.2023.